Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جان‌دار» در مقایسه با بعضی آثار مشابه، از زاویه نسبتا متفاوتی به موضوع قصاص می‌پردازد و روایت پرکشش و جذابی از این موضوع دارد. این روایت متفاوت، یک ستاره متفاوت یعنی جواد عزتی هم دارد که جزو بهترین بازی‌های او در ذهن تماشاگر ماندگار خواهد شد. به بهانه اکران این فیلم درباره بازی و نقش متفاوت جواد عزتی نوشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار چهره ها - جواد عزتی تا به حال در نقش‌ شخصیت‌های کاملاً متفاوتی، از کاراکترهای جدی و زیرکی مانند «صادق» در «ماجرای نیمروز: رد خون» گرفته تا کاراکترهای بامزه و ساده‌لوحی مانند «منصور» در «هزارپا» یا «اصلان» در «اکسیدان»، ظاهر شده است. اگرچه که بیشتر شخصیت‌هایی که او بازی کرده، هرکدام ویژگی‌های متفاوتی دارند اما نکته مشترکی که درباره آن‌ها دیده می‌شود، این است که کاراکترها اکثراً آدم‌خوب‌های قصه بوده‌اند و در واقع دوز پلیدی‌شان بسیار پایین یا حتی صفر بوده است. اگر آثار کارنامه او را مرور کنید، می‌توان گفت حداقل در شش سال گذشته، جواد عزتی را در نقشی مشابه شخصیت «یاسر» در فیلم « جاندار » ندیده‌ایم؛ یک شخصیت منفی تمام‌عیار.

جواد عزتی در این فیلم به خوبی از پس ایفای نقش سخت شخصیت «یاسر» برآمده است. او جوانی عصبی، بدجنس، پر از عقده و کینه و در عین حال ترحم‌برانگیز است که به بهانه اتفاقاتی که در فیلم می‌بینیم، مقابل خانواده اصلی قصه‌ قرار می‌گیرد. عزتی در همان اوایل ورودش به قصه، ناگهان واکنشی از خود بروز می‌دهد که مخاطب را با آن وجه عصبی و ناتعادل از نظر روانی شخصیت «یاسر» آشنا می‌کند. این واکنش چنان باورپذیر و تأثیرگذار است که تماشاگر را درست مانند آدم‌هایی که در آن موقعیت شاهد او هستند، غافلگیر می‌کند و یک جور حس همذات‌پنداری با دیگر کاراکترهای مقابل «یاسر»، در مخاطب ایجاد می‌کند. وقتی داستان پیش می‌رود، رازها آشکار می‌شود، لایه‌های مختلف کاراکتر او بیشتر رو می‌شود و تماشاگر بیشتر با حقیقت پلید شخصیت اش آشنا می‌شود. او در یکی از سکانس‌ها هم که ظاهراً خونسرد به نظر می‌رسد، سعی می‌کند حس کینه و نفرتی را که راجع به خانواده اصلی قصه دارد همچنان در چهره‌اش حفظ کند تا از حقیقت شخصیت‌اش فاصله نگیرد. جواد عزتی با نقش‌آفرینی فوق‌العاده خود موفق می‌شود، نسبت به کاراکتر «یاسر»، در دل مخاطب نفرت ایجاد کند و این دقیقاً همان اتفاقی است که باید در فیلم بیفتد تا اقدامات بعدی او تا پایان قصه برای تماشاگر مهم ‌شود و هر لحظه منتظر باشد که واکنش این شخصیت را در برابر وضعیتی که پیش آمده، ببیند.

جواد عزتی کم روی پرده سینما دیده نمی‌شود. او به تازگی همزمان دو فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» و «پیلوت» را روی پرده داشت، اکنون «جان‌دار» را در حال اکران دارد و « جهان با من برقص » هم به زودی اکران می‌شود، بنابراین انتخاب نقش چنین شخصیت متفاوتی برای او لازم بود تا بتواند در مقایسه با آخرین فیلم‌هایی که از او دیده‌ایم، حضور متفاوتی در سینما داشته باشد. باید تا اکران « دوزیست »، «آتابای»، «خورشید»، «مغز استخوان» و «شنای پروانه» صبر کنیم تا ببینیم او در ادامه فعالیت خود، چه انتخاب‌هایی داشته است. جواد عزتی سال پرکاری داشته و در جشنواره فجر امسال هم احتمالاً سه فیلم خواهد داشت؛ جایی که شاید بالاخره اولین سیمرغ را برایش به ارمغان داشته باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جواد عزتی اخبار چهره ها جاندار جهان با من برقص دوزیست جشنواره فجر امسال جواد عزتی جان دار بازیگر مشهور ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد نکونام: تعویض‌های ریسکی انجام دادیم/ کار استقلال سخت‌تر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار از هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر بین تیم های استقلال و ذوب آهن از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه به قضاوت کوپال ناظمی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان رسید. مجید علیاری(۶) برای ذوب آهن گل زد. ماشاریپوف(۶۴) و بلانکو(۴+۹۰) برای استقلال گل زدند.

جواد نکونام در نشست خبری بعد از این دیدار گفت: می دانستیم بازی سختی است و اگر غفلت کنیم ذوب آهن دردسرساز خواهد شد. یک توپ کاملا ساده را تمرکز نداشتیم و گل خوردیم و بازی برایمان سخت شد. اما زود شکل تیم را درست کردیم و به گل رسیدیم. باید بازی را مساوی به رختکن می رفتیم. در نیمه دوم شرایط را تغییر دادیم و موقعیت های زیادی را ایجاد کردیم و خدا را شکر توانستیم سه گل بزنیم که یکی از آنها مردود شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: این پیروزی را تقدیم به هواداران استقلال می کنم. از همه بازیکنانم هم تشکر می کنم که با قلب شان بازی کردند. یک نکته را هم باید بگویم و آن اشاره به قضاوت داور است. ناظمی برای تیم من سه اشتباه تاثیرگذار در گذشته داشت اما امروز قضاوت بی نقصی داشت. او بازی سختی را قضاوت کرد چرا که انتقال توپ خیلی سریع بود.

نکونام در واکنش به این که پیروزی پرسپولیس چقدر تیم شما را تحت فشار گذاشت گفت: قبل از بازی به بازیکنان گفتم که تمرکزمان روی خودمان است. بازیکنان و نفراتی که تیم رقیب دارد را کنار تیم ما بگذارید بعد قضاوت کنید. بعد از بازی بازیکنان ما نای راه رفتن نداشتند. تمرکزمان روی چهار بازی آینده است و از فردا کارمان را دوباره شروع می کنیم.

وی با بیان این که هر چه جلوتر می رویم کار سخت تر می شود، در مورد عملکرد دو بازیکن خارجی استقلال و بازیکنانی که مد نظرش بود گفت: تلاش کردیم که بازیکنان و تیم قوی داشته باشیم به خاطر هواداران. من بازیکنانی را رصد کردم که به درد استقلال می خوردند. من دو بازیکن کلیدی را تا پایان فصل ندارم. سیلوا و آرمین تازه از مصدومیت رها شده اند و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد درگیری حامدی فر با بازیکن ذوب آهن گفت: چیزی که به من گفتند این بود که حرکاتی صورت می گرفته و بازیکن ما از پشت بازیکن حریف را هل می دهد. من خودم صحنه را ندیدم و چیزی که نقل شده بود را عنوان کردم.

جواد نکونام در مورد آینده استقلال و مدیریت این باشگاه گفت: فعلا تمرکزمان روی بازی با فولاد است و به مسایل دیگر فکر نمی کنیم.

کد خبر 6098811

دیگر خبرها

  • جواد عزتی بازیگر «وحشی» هومن سیدی شد
  • شادی جواد از شکستن رکوردها و طلسم‌ها!
  • جواد نکونام: تعویض‌های ریسکی انجام دادیم/ کار استقلال سخت‌تر شد
  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • برای فوتبال ما قشنگ نبود سپاهان و تراکتور بالای جدول باشند | بعضی چیزها در شان و شخصیت جواد نکونام و استقلال نیست
  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • پارسا پیروزفر یا جواد عزتی؟ | تماشاگران مست عشق، ۵ برابر بیشتر از تمساح خونی
  • نکونام و خبرنگاران: شوخ‌طبع‌ترین نسخه جواد
  • صحبتهای جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب