Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:15:00 GMT

حاشیه‌های نامگذاری خیابان‌ها در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۵۲۵۰

حاشیه‌های نامگذاری خیابان‌ها در پایتخت

14 پیشنهاد نامگذاری خیابان و معبر امروز در شورای شهر مطرح شد که این موضوع با حاشیه‌های همراه بود.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدجواد حق‌شناس در یکصدو هشتادو سومین جلسه شورای شهر تهران درباره سی و چهارمین جلسه رسمی کمیسیون نامگذاری معابر و خیابان‌های تهران اظهار داشت: سی و چهارمین جلسه رسمی کمیسیون نامگذاری 23 فروردین امسال موضوعات آن به شورای شهر ارائه شد و اکنون پس از 8 ماه  فرصت ارائه صورتجلسه ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ از رئیس شورای شهر انتظار داریم که نسبت به رفع معطل ماندن این صورتجلسه‌ها اقدام کنند و یا به ما فرصت دهند کل مصوبات کمیسیون نامگذاری را یک باره در شورای شهر مطرح کنیم.

عضو شورای شهر ادامه داد: امروز 14 پیشنهاد در مورد نامگذاری‌های جدید مطرح می‌شود که شامل نام زیرگذر، خیابان، کوچه وبن‌بست است.

بهاره آروین عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: برنامه اصلاح طلبان مشارکت است و هر چند که نامگذاری معابر و خیابان‌ها جزو اختیارات شورای شهر است ولی ای کاش این مسئله پیوست اجتماعی داشت. 

وی بیان کرد:‌ما انتظار داریم موضوعاتی که توسط کمیسیون نامگذاری مطرح می‌شود نامه شهروندان و درخواست‌شان مشخص باشد و یا نظرسنجی آنها به صورت جلسه پیوست شود.

نامگذاری‌های جدید با اعتراض برخی از اعضای شورای شهر مواجه شد و محسن هاشمی رئیس شورای شهر گفت اعضا نسبت به سه نام جدید اعتراض دارند از جمله نام یشم، و محسن هاشمی گفت اکثر اعضا به نام یشم اعتراض دارند. 

هاشمی به شوخی به اعضای شورای شهر گفت: در قدیم و دوران مدرسه ما می‌گفتیم یشمی خالخال پشمی.

در ادامه حجت نظری در مورد نامگذاری‌های جدید گفت: موضوعاتی که امروز در حال بحث است مربوط به مصوبه جلسه سی و چهارم بوده و ما اکنون نامه جلسه چهل و سوم هم داریم و از رئیس شورای شهر درخواست می‌کنم که دستور جلسات را مدنظر قرار داده و زودتر نسبت به طرح آن در صحن دستور دهند. 

نظری گفت:‌ما در نامگذاری‌های جدید از شهرداری مناطق و شورایاران پیشنهادات‌شان را در نظر می‌گیریم و به این موضوع توجه داریم.

محسن هاشمی سرانجام پیشنهاد کرد 14 نام پیشنهادی کلیات آن به رای گذاشته شود. البته سه نام یشم، دزفول و دژپل به رای گذاشته نشد و سایر اسامی با 15 رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر محسن هاشمی محمدجواد حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نادر گرامی در نشست شورای اداری باشت گفت: در همین راستا هر گونه مرخصی اداری تا پایان اجلاسیه ممنوع می‌باشد و مدیران و کارکنان مربوطه موظف به همکاری تا پایان اجلاسیه هستند.
وی اضافه کرد: اجلاسیه شهدای این شهرستان در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • پس از ۳ ماه حاشیه؛ پای پژو پارس به شورای رقابت کشیده شد
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران