Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و وزارت اطلاعات از تشکیل شبکه ملی اطلاعات طفره می‌روند چون از این طریق مبالغ چند هزار میلیاردی از جیب مردم بر می‌دارند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به ابهام‌‌زایی برخی رسانه‌ها پیرامون قطع اینترنت در کشور و جایگزینی اینترانت اظهار کرد: حرف از تقویت اینترنت داخلی برای این است که مردم کارهای خود را با سرعت بالاتر و هزینه بسیار کمتر انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم در دنیا اینترنت خود را از دو مسیر اینترنت داخلی و دیگری اینترنت بین‌المللی دریافت می‌کنند و طبیعتاً اینترنت بین‌المللی هزینه‌اش از اینترنت داخلی گران‌تر است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چون ما در کشور شبکه ملی اطلاعات نداریم و اقداماتی که در این عرصه صورت گرفته تقریباً صفر است نتیجه این می‌شود که همه خدمات مردم در بستر اینترنت بین‌المللی و با قیمت گران در اختیارشان قرار می‌گیرد.

عضو فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی با ذکر این مثال که ما برای آب دادن باغچه‌هایمان نیاز به آب شرب تصفیه شده نداریم، لذا آب شرب را با قیمت بالاتر تهیه می‌کنیم و آبی که باید به باغ‌ها داده شود، را با قیمت کمتری تهیه می‌کنیم، اظهار کرد: موضوع اینترنت هم همین است، ما در فضای اینترنت داخلی می‌توانیم بهترین خدمات را در ارتباط با نیازهای مردم ارائه کنیم بدون اینکه از آنان پول زیادی دریافت کنیم.

پژمانفر تصریح کرد: هیچکس در کشور با اینترانت موافق نیست اما چیزی که ضرورت دارد، اینترنت ملی است که باید به آن بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه برخی چنین عنوان می‌کنند که قرار است اینترنت در کشور قطع شود، گفت: اصلاً قرار نیست اینترنت قطع شود. دلیل اینکه مدتی اینترنت در کشور ما قطع بود و خسارتی وارد کرد این است که اینترنت داخلی نداشتیم. اگر شبکه ملی اطلاعات داشتیم در هیچ شرایطی اینترنت کشور قطع نمی‌شد.

نماینده مردم مشهد تأکیدکرد: هیچ فعالیتی در زمینه شبکه ملی اطلاعات در کشور صورت نگرفته و همه فعالیت‌ها بر بستر اینترنت بین‌المللی و باند خارجی صورت می‌گیرد که این ظلم به مردم است.

پژمانفر با تأکید بر اینکه اگر در پهنای باند داخلی تشکیل می‌شد و اطلاعات مردم بر بستر آن قرار می‌گرفت اینقدر خسارت نمی‌دیدند، بیان کرد: دولت و وزارت اطلاعات باید چنین بستری آماده می‌کردند که اقدام مناسبی انجام ندادند.

وی اضافه کرد: دولت به دلیل مبالغ چند هزار میلیاردی که با این روش از جیب مردم بر می‌دارد، برای مردم این نگرانی را ایجاد کرده که تمام بهره‌مندی از اینترنت انحصاراً در اینترنت بین‌المللی می‌تواند باشد، لذا کارشناسان فنی موظفند در این زمینه مردم را آگاه کنند.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینترنت نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود