Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@00:25:14 GMT

اروپا اولويت ديپلماتيک پکن است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۵۹۵۸

اروپا اولويت ديپلماتيک پکن است

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه چین اظهار کرد، پکن در حال اولویت قرار دادن روابط دیپلماتیکش با اروپاست.
به گزارش خبرگزاری آریا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در سفر به اروپا اظهار کرد: ما اروپا را شریکی مهم برای همکاری و اولویتی در دستورکار دیپلماتیک‌مان می‌دانیم.
چین با تنش‌هایی که در روابط تجاری و سیاسی‌اش با آمریکا به وجود آمده، به دنبال تقویت روابط با اتحادیه اروپا و کشورهایی از جمله روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، وانگ یی در اظهاراتش در پژوهشکده‌ای در بروکسل گفت، چین یک رقیب اقتصادی برای اتحادیه اروپا نیست و نباید اینگونه با پکن رفتار شود.
وی افزود: در واقع هر انسان منطقی‌ با دیدگاه واقع‌بینانه خواهد دید که کفه ترازو در روابط چین و اتحادیه اروپا کاملا به نفع همکاری است تا رقابت و زمینه‌های اتفاق نظر ما از اختلافاتمان بسیار بیشتر است. ما شریکیم نه رقیب.
او همچنین در نشست وزرای خارجه آسیا - اروپا در اسپانیا اظهار کرد، چین با "محاصره تکنولوژی و هژمونی دیجیتال" مخالف است. وانگ همچنین گفته است: چین با ایجاد تفرقه تکنولوژیک مخالف است.
دولت آمریکا در ماه‌های اخیر چندین شرکت فناوری چینی را در فهرست سیاه خود قرار داده است و به دنبال جذب حمایت بین‌المللی علیه شرکت هوآوی بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اروپا اولویت دیپلماتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه و آژانس انکشاف و همکاری سوئیس 20 میلیون یورو را برای توانمندسازی جوامع محلی و کاهش اثرات منفی تغییرات آب و هوایی به افغانستان کمک می کند.

در این اعلامیه آمده است ۱۵ میلیون یورو این کمک‌ها‏ از سوی اتحادیه اروپا و ۵ میلیون دیگر آن از سوی آژانس انکشاف و همکاری سوئیس در اختیار نهاد افغان‌اید و شرکایش قرار خواهد گرفت.

اتحادیه اروپا همچنین افزوده است این کمک‌ها به افراد آسیب دیده در چهار ولایت افغانستان اختصاص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا