Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:28:11 GMT

درج نکردن قیمت روی کالا به منزله گرانفروشی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۶۲۱۹

درج نکردن قیمت روی کالا به منزله گرانفروشی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی، اظهار داشت: درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل یا عرضه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت برای همگان قابل رویت باشد، الزامی است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تاثیر پویش «بی‌قیمت نخریم»، گفت: این پویش توسط برخی از سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها پیشنهاد شد و با توجه به برآورد حضور تاثیرگذار شهروندان و دستاوردهای مطلوب و ثمربخش آن، به تصویب شصت و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور رسیده از این رو ضرورت دارد، مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها نیز به این موضوع دقت کافی داشته باشند و برچسب قیمت کالا و خدمات را بر روی کالا نصب کرده یا در معرض دید مشتریان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر برنامه‌ر یزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با تاکید بر اینکه درج نکردن قیمت به منزله تلاش برای گرانفروشی کالا و خدمات است، افزود: این اقدام علاوه بر جریمه عدم درج قیمت، مشمول جریمه گرانفروشی نیز خواهد شد.

به گفته کلامی برخورد با تخلف نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا در گشت‌های مشترک نیز، دارای اولویت رسیدگی است.

کد خبر 4799985

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت تنظیم بازار گرانفروشی برچسب قیمت بودجه 99 کل کشور بانک مرکزی ایران لایحه بودجه قیمت دلار مالیات لایحه بودجه سال 99 کل کشور طرح ملی مسکن بنزین وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان برنامه و بودجه اوپک قیمت یورو قیمت بنزین وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد

محسن صیادی گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد