Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود کسب مقام قهرمانی در سه دوره رقابت‌های جهانی اسنوکر، مارک ویلیامز می‌گوید از این رشته متنفر است. این مرد ولزی سال 1992 به ورزشکاری حرفه‌ای تبدیل شد و الان هم مرد شماره 2 دنیا در رشته خودش است اما می‌گوید بیشتر از اسنوکر، از گلف بازی کردن لذت می‌برد. او این حرف‌ها را پس از صعود از دور اول مسابقات قهرمانی اسنوکر بریتانیا در یورک زد اما این اولین باری نیست که ویلیامز می‌گوید از رشته ورزشی که انتخاب کرده راضی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 2017، یک سال قبل از آنکه سومین قهرمانی جهانی‌اش را کسب کند، ویلیامز بی‌پرده درباره اینکه قصد دارد اسنوکر را رها کند صحبت کرد اما سال 2018 او قهرمان جهان شد. امسال اوضاع برای این مرد 44ساله خوب پیش نرفته و او نتوانسته حتی یک رویداد رنکینگ را ببرد. ویلیامز اما تنها کسی نیست که از فعالیت در رشته‌ای که خودش انتخاب کرده بیزار است. در ادامه با 5 ورزشکار سرشناس دیگر که مانند ویلیامز از رشته ورزشی خود راضی نیستند، آشنا می‌شوید:

 

سرنا ویلیامز - تنیس

سرنا ویلیامز پرافتخارترین تنیسور حال حاضر دنیا در مصاحبه‌ای با سایت TennisNow. com گفت: «امروزه دیگر تنیس را دوست ندارم اما هنوز هم اینجا هستم و بدون آن نمی‌توانم زندگی کنم. به‌خاطر همین هنوز اینجا هستم و در آینده‌ای نزدیک هم قصد ندارم بروم. نمی‌خواهم بگویم تنیس از چشمم افتاده است.

واقعیت این است که من هرگز عاشق ورزش نبوده‌ام و هرگز نفهمیدم چه شد که یک ورزشکار شدم. من این تمرینات فیزیکی را دوست ندارم. هیچ‌چیزی که مرا از نظر فیزیکی مجبور به جنب‌و‌جوش کند دوست ندارم.» ویلیامز با همه بی‌علاقگی‌اش به ورزش توانسته در دوران بازیگری‌اش در تنیس 23بار قهرمان گرنداسلم‌ها شود و برترین ورزشکار در رشته خود در قرن 21 باشد.

 

بنوا آسو اکوتو - فوتبال

تصور اینکه فوتبالیستی پیدا شود که کمتر از بنوا آسو اکوتو به فوتبال اهمیت دهد، سخت است. این بازیکن کامرونی که 14 سال به‌صورت حرفه‌ای در پست دفاع چپ بازی کرده و 24 بازی ملی هم دارد، تمام چیزهای که به دست آورده را به‌واسطه فوتبال دارد. با این حال ورزشی که خیلی‌ها رویای حضور در آن به‌عنوان بازیکنی حرفه‌ای را دارند برای آسو اکوتو چیزی بیش از یک شغل و منبع درآمد نیست. او در یک مصاحبه به‌یاد‌ماندنی گفت: «چرا فوتبالیست شدم؟ برای کار. یک کار 10، 15ساله.

بیشتر بخوانید: 

كشته‌شدن ورزشکار معروف داعشی (+عکس)

پردرآمدترين ورزشكاران جهان

مایه دار ترین ورزشکاران جهان (عکس)

فوتبال برای من فقط یک شغل است. بله. این شغل خوبی است و من نمی‌توانم بگویم از فوتبال متنفرم اما فوتبال عشق یا دغدغه‌ام نیست. من ساعت 10 و نیم صبح به تمرینات می‌روم و ساعت یک کارم را تمام می‌کنم. بعد از آن هم فوتبال بازی نمی‌کنم. زمانی که سر کار باشم، کارم را به نحو احسن انجام می‌دهم. بعد از آن اما در لندن مانند یک توریست هستم و یک زندگی عادی دارم.»

 

آندره آغاسی - تنیس

«من برای امرار معاش تنیس بازی می‌کنم وگرنه از تنیس متنفرم. من با اشتیاقی پنهانی و تاریک از تنیس متنفرم و همیشه این تنفر را داشته‌ام.» اینها حرف‌های قهرمان آمریکایی هشت گرنداسلم تنیس، آندره آغاسی است. او این حرف‌هایی را در کتاب شرح حالش «اوپن» نوشته است. آغاسی که در جوانی یک بازیکن مستعد بود در دوران جوانی‌اش در لاس‌وگاس توسط پدرش مجبور شد تنیس بازی کند تا پول دربیاورد. آغاسی به‌جز ابراز تنفر از تنیس، گفت: «در تنیس انگار در یک جزیره هستید. در میان همه رشته‌های ورزشی که مردان و زنان بازی می‌کنند، تنیس بیشتر از همه مانند سلول انفرادی است.»

 

کریس کلوو - فوتبال آمریکایی

کلوو هشت سال در رشته فوتبال آمریکایی در تیم مینه‌سوتا وایکینگز بازی کرد و در دوران حضورش در مینه‌آپولیس موفق بود اما او هرگز علاقه‌ای واقعی به رشته‌ای که در آن فعالیت داشت نشان نداد. او زمانی که دانش‌آموز مقطع دبیرستان بود وارد فوتبال آمریکایی شد؛ زمانی که تیمش به یک ضربه‌زن نیاز داشت و همان اتفاق سرآغاز ورودش به تیم دانشگاه لس‌آنجلس و بعد از آن هم برای بازی در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی انتخاب شد. کلوو اما طبق اعتراف خودش بیشتر به نویسندگی در ژانر علمی-تخیلی و بازی‌های کامپیوتری مانند ورلد‌آف‌واکرفت علاقه داشت.

لاکت یک بوکسور ولزی میان‌وزن بود که بعد از کسب 30 پیروزی از 32 مبارزه بازنشسته شد.

بزرگترین دستاورد او زمانی بود که با کلی پاولیک برای کسب مقام قهرمانی شورای جهانی و سازمان جهانی بوکس مبارزه کرد.

او در این مبارزه که سال 2008 برگزار شد، در راند سوم ناک‌اوت شد. آن آخرین مبارزه او بود و در مدت کوتاهی پس از آن بازنشسته شد.

لاکت در یک مصاحبه با شبکه BBC‌ گفت: «من هرگز عاشق بوکس نبوده‌ام و فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت برای مسابقاتی که مقام قهرمانی نداشته باشند، انگیزه‌ای داشته باشم. خوشبختانه مشکلات مالی هم ندارم چون تمام پولی که از بوکس درآورده‌ام سرمایه‌‌گذاری کرده‌ام. پس مطمئن نیستم که بوکس جایی در زندگی‌ام داشته باشد.»

منبع: بیتوته

لینک کوتاه: asriran.com/002x9m

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ورزشکار معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیده ایرانمنش درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مسابقات فیدر جهانی چک، اظهار کرد: ندا شهسواری و مهشید اشتری خود را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کنند. این مسابقات سطح بالایی داشت و ندا و مهشید با حریفان ایتالیایی و ژاپن بازی داشتند. شهسواری عملکرد خوبی برابر حریف ایتالیایی داشت، اما بازی را با پوئن نزدیک واگذار کرد.

وی افزود: اشتری نیز با بازیکن ژاپن بازی داشت و او هم بازی خوبی از خود نشان داد. هرچند حریفان آنها از نظر رنکینگ جهانی از پینگ‌پنگ‌بازان ما بالاتر بودند، اما دختران ما با وجود عملکرد خوب این بازی‌ها را واگذار کردند. هدف این بود تا نمایندگان کشورمان پیش از مسابقات انتخابی المپیک در اواخر اردیبهشت به میزبانی تاشکند ازبکستان در مسابقات باکیفیتی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ادامه داد: شش سهمیه به آسیا دادند که هر سهمیه برای هر منطقه است. ما در آسیای میانه برای کسب سهمیه مسابقه می‌دهیم و کشورهای قزاقستان و ازبکستان رقبای ما و از نظر رنکینگ بهتر هستند. با توجه به آنالیز و تمرینات در تلاش هستیم تا به سهمیه برسیم. هرچند رقبای ما در مسابقات زیاد و در کمپ‌های مختلف آسیایی شرقی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما با شرایط سخت اقتصادی امکان حضور در کمپ‌های بین‌المللی را نداریم. برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

ایرانمنش درباره گلایه شیما صفایی درباره حضور نیافتنش در انتخابی المپیک، اظهار کرد: پیش از آنکه به مسابقات قهرمانی جهان برویم، یک جلسه در فدراسیون گذاشتیم و مقرر شد تا براساس عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند. در سال‌های گذشته هر سه ملی‌پوش ما در مسابقات شانس برابر داشتند و عملکرد آنها را ارزیابی کردیم و به یک‌باره تصمیم نگرفتیم تا شیما را اعزام نکنیم. هر بازیکنی در این شرایط انتخاب نشود، طبیعی است که ناراحت شود.

وی اضافه کرد: صفایی بازیکنی آتیه‌دار و خوب است و ما با ارزیابی عملکردها تصمیم گرفتیم تا در انتخابی المپیک نباشد. معیار ما بین بدتر و بهتر نبود. هر سه ملی‌پوش ما از بازیکنان ارزنده کشور هستند. به عنوان مربی هیچ تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شوم. با توجه به عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان در بوسان کره جنوبی ندا شهسواری و مهشید اشتری بالاتر از صفایی بودند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: هنوز رنکینگ جدید جهانی منتشر نشده و آخرین رنکینگ ملی‌پوشان مربوط به مسابقات فیدر جهانی آلمان بود که رنکینگ آنها ارتقا یافت و رنکینگ اشتری ۳۳۶، شهسواری ۳۹۷ و صفایی ۴۰۳ بود.

منبع: ایرنا کد خبر 748303

دیگر خبرها

  • مربی مورد علاقه ایرانی‌ها مفسر اسکای شد
  • ستاره بیلبائو گل زد و بازی را قطع کرد (عکس)
  • توهین‌های نژادپرستانه به نیکو ویلیامز در بازی مقابل اتلتیکو مادرید
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی