Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@14:30:53 GMT

هدف قرار دادن تولید ملی در ماجرای کیک‌های آلوده

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۶۹۳۷

هدف قرار دادن تولید ملی در ماجرای کیک‌های آلوده

صابری همچنین از خانواده ها خواست تا در صورت خرید مواد غذایی برای کودکان خود حتما قبل از مصرف از پلمپ بودن آن اطمینان حاصل نموده و یا پس از بازرسی و اطمینان از سلامت آن سپس به کودکان خود دهند و اگر هرگونه مورد مشکوک مشاهده کردند به سامانه 190 گزارش دهند تا حوزه غذا و دارو بهداشت آن را مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان"؛ دشمن از بعد از پیروزی انقلاب همیشه سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است و هراز گاهی با حربه ای جدید وارد صحنه می شود.

تاکنون هم از حربه هایی مثل ماهواره برای براندازی خانواده های اسلامی، انواع مواد مخدر، آغشته نمودن مواد بهداشتی، آرایشی و مواد غذایی به مواد مخدر، تبلیغات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هر بار نیز با هوشیاری جوانان و مردم ایران به در بسته خورده و نقشه اش نقش برآب شده است.

و اینبار هم سعی دارد تا از طریق آلوده کردن کیک ها به انواع قرص و با مسمومیت کودکان مظلوم و معصوم تولیدات داخلی و فضای سالم را زیر سوال ببرد و همچنان این سناریوی تکراری دشمن ادامه دارد با آنکه می داند مردم ایران هوشیار و بیدارند و همیشه در مقابل هجمه های دشمن کم نیاورده اند.

سید محمد صابری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان در پی انتشار خبر مسمومیت 7 کودک در استان کرمان براثر مصرف کیک حاوی قرص به راه آرمان گفت: از پنجشنبه هفته گذشته تا به الآن مسمومیتی از این نوع گزارش نشده است.

وی گفت : خوشبختانه تا به الآن مورد حاد و خاصی در کل کشور اتفاف نیفتاده و مواردی که گزارش شده مسمومیت جزئی بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان در رابطه با جاسازی قرص ها افزود: این اتفاق در چرخه تولید و توزیع کلان اتفاق نیفتاده است زیرا در آن حرارت که کیک پخته می شود نمی تواند این قرص و یا کپسول داوم بیاورد و در عرصه توزیع کلان نیز به شدت تحت کنترل و نظارت بهداشت غذا و دارو وزارت بهداشت است.

صابری عنوان کرد: متاسفانه این امر می تواند در چرخه توزیع مواد غذایی خرد اتفاق رخ دهد.

وی به کلیه مغازه داران و عرضه کنندگان مواد غذایی توصیه اکید کرد که اقلام خوراکی مورد نیاز خود را از نمایندگی ها و شرکت های پخش معتبر و کارخانجات تولید کننده تهیه کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان افزود: بوفه های مدارس و مغازه های داخل روستا به علت کوچکی محیط ممکن است خریدشان به صورت خرد باشد توصیه می کنیم که آنها نیز از عمده فروشان معتبر خریداری کنند.

صابری همچنین از خانواده ها خواست تا در صورت خرید مواد غذایی برای کودکان خود حتما قبل از مصرف از پلمپ بودن آن اطمینان حاصل نموده و یا پس از بازرسی و اطمینان از سلامت آن سپس به کودکان خود دهند. و اگر هرگونه مورد مشکوک مشاهده کردند با سامانه 190 موارد را گزارش دهند تا حوزه غذا و دارو بهداشت آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مواردی که به حوزه های دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده به این صورت بوده که قرص ها داخل کیک های باز شده جاسازی شده است و با مراجعه همکاران حوزه بهداشت غذا و دارو به مغازه ها و سوپری های عرضه مواد غذایی، شرکت ها و کارخانجات تولید کیک با بررسی های به عمل آمده متوجه شدند که کیک های پلمپ شده پس از باز شدن حاوی قرص نبود.

صابری اذعان داشت: در هنگام مراجعه شهروندان برای موارد مشکوک متوجه شدیم که قرص ها در کیک های باز شده جاسازی شده اند، همچنین قرص هایی که در کیک ها جاسازی شده تحویل آزمایشگاه داده تامشخص شود که از چه مورد و دسته ای هستند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: این سناریوی تکراری دشمن است و سعی در ایجاد ناامنی و متشنج کردن فضای سالم کشور ایران را دارد.

اسدی پور مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: این قرص ها از نوع استامینوفن و آنتی هیستامین بوده و مورد حاد و خاصی تاکنون گزارش نشده است متاسفانه کسانی می خواهند جو را متشنج کنند.

دادخدا سالاری دادستان استان کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه تاکنون در این رابطه مظنون و یا متهمانی دستگیر شده اند، اذعان داشت: این پرونده در دست بررسی است و به محض تکمیل پرونده به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی