Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@12:01:39 GMT

ایزوگام گنبد امامزاده هفده‌تن موقتی است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۷۰۴۵

ایزوگام گنبد امامزاده هفده‌تن موقتی است

رئیس میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی گلپایگان گفت: موقتا ایزوگام مخروطی شکل با حداقل چسبندگی به کاشی‌ها توسط اوقاف انجام شده است تا اینکه در اوایل سال‌ آینده مرمت اصولی سقف و کاشی‌های گنبد انجام شود.

مصطفی قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان در تشریح خبری مبنی بر ایزوگام شدن گنبد امام زاده هفده تن گلپایگان، اظهار کرد: در سال‌های ۹۱ و  ۹۲  کاشی‌های گنبد امام زاده هفده تن که دچار فرسودگی شدید شده بود تعویض و کاشی نو جایگزین آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی گلپایگان گفت: در پی بارش‌های بهاری، آب به دو پوش و تزئینات قوس‌های گنبد نفوذ پیدا کرد و تخریب شد که مجددأ نیاز به مرمت اساسی پیدا کرد.

قانونی گفت: بارندگی‌های سال زراعی جدید مجددأ به گنبد آسیب وارد ‌کرد به حدی که آب به داخل دوپوش نفوذ داشت و برای حفظ گچکاری و تزیینات داخل صحن و همچنین ایستایی خود گنبد تصمیم به ایجاد حفاظت اضطراری شد.

وی افزود: ایجاد حفاظ داربست در دستور کار قرار گرفت، اما به دلیل بادگیر بودن بنا و ریزش کاشی‌ها خطرات جانی را برای زائرین این امامزاده به همراه داشت.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی گلپایگان گفت: موقتا ایزوگام مخروطی شکل با حداقل چسبندگی به کاشی‌ها توسط اوقاف انجام شده است تا اینکه در اوایل سال‌ آینده مرمت اصولی سقف و کاشی‌های گنبد انجام شود.

کد خبر 401560

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان امام زاده مرمت و بازسازي گنبد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس

در حالی که طرح رایگان شیر مدارس بعد از سال‌ها توقف در اجرا در سال تحصیلی جاری با دستور رئیس جمهور اجرایی شد؛ اما تولیدکنندگان محصولات لبنی از تاخیر در پرداخت تعهدات ابراز گلایه می‌کنند و برای حل مشکل پیشنهاداتی ارائه داده‌اند.

سید محمدرضا بنی طبا - سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح رایگان شیر مدارس گفت: این طرحی که بعد از سال‌ها توقف با دستور مستقیم رئیس جمهور اجرایی شد یکی از خدمات خوب دولت بود که انتظار می رود همه دستگاه ها در اجرای درست آن کوشا باشند.

بنی طبا با اشاره به اینکه طرح شیر رایگان مدارس در برنامه هفتم مصوب شده و امیدواریم این طرح در سال آتی تحصیلی تداوم داشته باشد، گفت: می‌دانیم دولت در تامین منابع و توسعه طرح به تمام مقاطع تحصیلی با مشکل مواجه است و بر همین اساس پیشنهاد صنایع لبنی این است که تامین منابع طرح از محل مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌هایی که در این طرح مشارکت دارند، تامین شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ضمن گلایه از کندی روند انجام تعهدات گفت: علی رغم همکاری بسیار خوب و پیگیرانه وزارت آموزش و پرورش و نیز تصویب منابع در کمیسیون تلفیق اما گزارش‌هایی که از تولیدکنندگان دریافت کرده‌ایم حکایت از آن دارد که مطالبات حدود ۳۰۰ تولید کننده در این طرح منتظر تصمیم سازمان برنامه و بودجه و ریاست این سازمان قرار دارد.

بنی طبا با اشاره به اینکه تولیدکنندگان خود تعهداتی نسبت به دامداران و تامین کنندگان شیرخام دارند، عنوان کرد: بخشی از مطالبات مرحله اول توزیع شیر رایگان انجام شده، اما مراحل بعدی با وجود انجام تعهدات از سوی تولیدکنندگان هنوز در پیچ و خم تصمیمات دولتی و بروکراسی اداری است و این در حالی است که هر روز تاخیر در انجام تعهدات منجر به کاهش انگیزه تولیدکنندگان برای مشارکت در این طرح خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در اجرای این طرح با کمترین حاشیه سود ورود کردند و وزارت آموزش و پرورش هم همکاری بسیار خوبی در اجرا و پیگیری مطالبات تولیدکنندگان داشته خواست هر چه زودتر نسبت به تخصیص منابع قانونی مصوب اقدام و شعار حمایت از تولید را در عمل نشان داده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • 5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی ۵۰۰ ساله