Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: بیش از5000 بازرسی در 8 ماهه امسال از کارگاه های مشمول قانون کار استان لرستان انجام گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک در رابطه با ارزیابی اداره بازرسی کار در حوزه شاخص های تعیین شده و مؤثر به منظور کاهش حوادث ناشی از کار و راهبری بازرسی شرایط کار و رعایت مقررات ایمنی در کارگاه های مشمول قانون کار در هشت ماهه اول سال ۹۸ اظهار داشت: امسال ۱۸ بازرس کار در کل استان داشته ایم که بر حسن اجرای قانون کار نظارت داشته و در هشت ماهه امسال ۵۲۸۴ مورد بازرسی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تعداد کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در هشت ماهه سال ۹۸ به ۱۵۱ مورد تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در  کارگاهها رسیده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: بررسی درخواست های متقاضیان اخذ تأیید صلاحیت مسئولان ایمنی درهشت ماهه اول سال ۹۸ به ۱۳۲ مورد ثبت در سامانه تأیید صلاحیت مسئولان  ایمنی استان رسیده که از مهم ترین شاخص های عملکردی در این اداره است.

وی بیان کرد:  ۹۱۱۰ نفر ساعت دوره های آموزش عمومی وتخصصی برای کمیته های حفاظت فنی وبهداشت کار در هشت ماهه امسال برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۵ درصدافزایش داشته ایم  و میزان حوادث ناشی از کار به خصوص در بخش ساختمان کاهش یافته است.

آشتاب در مورد تعداد در خواست های بررسی شده در کمیته های بدوی و تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۸تصریح کرد: ۳۲ جلسه برگزارکرده ایم  و۱۸۲۹مورد درخواست در کمیته های فوق مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد ۱۳۳۴مورد تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه هشت ماهه امسال ۳۷ درصد کاهش حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته ایم بیان کرد: بازرسی ویژه در خصوص اجرای مواد ۳ و ۶ آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور در سال  با تلاش همکاران بازرس کار این تعداد به ۸۴۳ مورد رسیده است.

مدیر کل تعاون.کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: همه کارگران مشمول مشاغل سخت وزیان آور با ۲۰سال سابقه متوالی کار با بیمه مداوم یا۲۵ سال سابقه کار نا متناوب می توانند درخواست خودرا به کمیته های اهداف سخت وزیان آور اعلام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۷۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

 کرم گودرزی در حاشیه جلسه با کارشناسان شرکت گاز لرستان اظهار کرد: از زمان شروع دولت سیزدهم، با اجرای بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع گاز، گازرسانی به ۲ شهر، ۴۳۰ روستا و بیش از ۱۴۳۴ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی، اجرای ۲۵۰۰۰ علمک و اشتراک پذیری ۵۳۵۰۰ مشترک و اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ گازرسانی شهری به ۹۹/۹ درصد و ضریب نفوذ روستایی با برخورداری ۲۳۳۱ روستا به ۹۸/۵ درصد (حدود ۱۲درصد بالاتر از متوسط کشوری) رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری کلیه شهر‌ها و روستا‌های واجد شرایط استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
گودرزی تصریح کرد: عملکرد فوق الذکر باعث گردیده که این شرکت همواره در شاخص‌های ملی و استانی به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر معرفی گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود