Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بسیج هنرمندان فارس در سال جاری به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز تشکیل نیروی مقاومت بسیج به فرمان قدسی حضرت امام خمینی(ره)، اقدام به برگزاری سه جشنواره هنری «ترسم نور»، «روایت چهل» و «چهل فصل عشق» در رشته‌های مختلف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین راه‌نورد  افزود: این جشنواره‌ها در سه رشته هنرهای تجسمی با زیر شاخه نقاشی خط، بخش ویژه قرآنی و خط ثلث (ترسم نو)، رشته  ادبیات داستانی و نویسندگی زیر شاخه خاطره و داستان کوتاه (روایت چهل) و رشته شعر با عنوان چهل فصل عشق برگزار شدند.

راه‌نور با تصریح اینکه استقبال حداکثری و چشم‌گیر هنرمندان فارس در این جشنواره یکی از نکات مثبت آن بوده است، گفت: 104 اثر برای جشنواره «روایت چهل»، 64 اثر برای جشنواره «ترسم نور» و 170 اثر هم برای جشنواره «چهل فصل عشق» به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس اظهار کرد: به‌طور کلی 288 نفر از هنرمندان فارس در این جشنواره‌ها شرکت کردند که در نهایت 42 نفر از آنان حائز رتبه‌های اول تا پنجم این جشنواره‌ها شدند که در مراسم اختتامیه جشنواره از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد البته از نفرات پنجم تا دهم هر رشته نیز تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره‌های مذکور به‌همت بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز، حوزه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز و صدا و سیمای مرکز فارس با شروع هفته دفاع مقدس آغاز شدند.

راه‌نورد از برگزاری مراسم اختتامیه این سه جشنواره هنری در شیراز خبر داد و گفت: ایستگاه پایانی و مراسم اختتامیه این جشنواره‌های هنری بسیج به یاری خدا فردا، 27 آذرماه جاری در شیراز برگزار خواهند شد.

دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس، ساعت برگزاری این مراسم را ساعت 15 فردا و مکان آن را سالن شهید اسلامی‌نسب مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه واقع در خیابان زند اعلام کرد و گفت: از تمام هنرمندان فارس جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.

کد خبر 4800325

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج هنرمندان فارس شیراز بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام تعطیلی مدارس گرگان بارش برف قزوین مجلس شورای اسلامی یاسوج شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند هفته پژوهش بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر

نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان کرمان به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» روز گذشته به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان کرمان، دانش آموزان و معلمان بسیجی برگزار شد. در این همایش عباسپور رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان، حمیدرضا صابری رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان و بهمنی مسئول امور هنری اداره کل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری این همایش حمیدرضا صابری رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: نخستین همایش خوشنویسی کاتبان وحی توسط انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی هنری مقدس و ماندگار در خدمت حق و حقیقت است، ادامه داد: قرآن و آیات کلام الله مجید برکات و ثمرات بی‌بدیل در رشد و شکوفایی اندیشه والای انسانی دارد و بی تردید وقتی هنر خوشنویسی به خدمت کتاب قرآن در می‌آید اعتلا پیدا می‌کند.

رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با اهداف برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: کشور ما در عرصه هنر خوشنویسی، پیشتاز بوده و به دنبال ترویج فرهنگ و معارف قرآنی با استفاده از ابزار هنر هستیم.

وی با بیان اینکه نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» در کرمان با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس، دانش آموزان و معلمان بسیجی برگزار شد، افزود: در این همایش هر کدام از هنرمندان خوشنویس یک یا چند آیه از قرآن را کتابت کردند.

صابری با اشاره به برگزاری این همایش در سال‌های بعد خبر داد و گفت: آثار کتابت شده به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده می‌شود و به دنبال چاپ این آثار نیز هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان