Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرک صنعتی وردنجان هنوز نواقص زیادی دارد، گفت: اکثر تولید‌کنندگان روستایی در شهرستان بن به علت نداشتن فضا و آماده نبودن زیرساخت مجبور به مهاجرت از روستا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، زلیخا قنبری صبح امروز در جلسه پیگیری  و بررسی مصوبات شورای اسلامی استان با اشاره به نارضایتی مردم از نحوه پرداخت کمک هزینه معیشتی دولت گفت: به حساب بسیاری از شهروندان در شهرها و روستاهای بخش مرکزی و شیدا مبلغی واریز نشده، این در حالی است که مردم اعتراض خود در این خصوص را اعلام کردند ولی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توجیهاتی درخصوص واریز نشدن کمک هزینه معیشتی ازجمله استفاده نمودن از دستگاه کارتخوان و یا دستگاه پز بانکی و یا ارائه گزارش حساب و تراکنش‌های مالی پذیرفته نشده مطرح شد، افزود: اکثر اهالی شهرستان بن به شغل کارگری، دامداری و کشاورزی در روستاها و حتی شهرها مشغول هستند، به نظر می‌رسد درخصوص پرداخت این کمک هزینه اشتباهاتی رخ داده که باید رفع شود.

به موضوع قطع یارانه شهروندان شهرستان بن رسیدگی شود

وی ادامه داد: همچنین یارانه تعدادی از اهالی شهرستان بن چند سالی است که قطع شده، علت این اتفاق یا سهل‌انگاری در دستگاه مربوطه بوده یا اینکه فرزندی ازدواج کرده و یارانه‌اش از سرپرست خانوار جدا شده و یا سرپرست خانوار فوت شده است، پیگیری‌های لازم صورت گرفته اما این افراد نتوانستند به حق قانونی خود برسند، این موضوع نیز باید از طریق مراجع ذی‍‌ربط پیگیری شود.

قنبری به نبود چارت اداری، ساختمان مناسب، تجهیزات اداری و... برای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان بن اشاره و عنوان کرد: تقریباً یک سالی از پرداخت وام‌های ثبت‌نامی در سامانه کارا می‌گذرد اما هنوز اهالی شهرستان بن برای دریافت وام از سامانه کارا  به مسؤولان یا شوراها مراجعه می‌کنند.

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مردم برای دریافت وام از طریق سامانه کارا با مشکلات متعددی ازجمله مشخص نبودن زمان بازگشایی سامانه جهت ثبت‌نام و یا سنگ‌اندازی‌ها و بروکراسی‌های اداری مواجه هستند.

لزوم توجه به شهرک صنعتی شهرستان بن

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم شهرها و روستاهای شهرستان بن خاصه روستاهای بخش مرکزی و بخش شیدا که اکثراً از قشر زحمتکش کارگر بوده و در آمد زیادی ندارند بحث دریافت بن خوار و بار، دریافت بیمه کارگری ساختمانی، بیمه قالی‌بافی، بیمه هنرمندان در عرصه صنایع دستی و... پررنگ‌تر می‌شود و باید توجه ویژه‌ای به این بحث صورت گیرد.  

قنبری با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های شهرک صنعتی در شهر وردنجان وجود دارد ولی متاسفانه هنوز این شهرک نواقص زیادی دارد، تصریح کرد: اکثر تولید‌کنندگان روستایی در شهرستان بن در شغل خاتم‌کاری، ساخت تیرچه بلوک، تولید سقف کاذب و مصنوعات چوبی و... مشغول به کار هستند که به علت نداشتن فضا و مکان و آماده نبودن جا و زیر ساخت مجبور به مهاجرت به خارج از روستا هستند.

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر با درخواست واگذاری زمین جهت ایجاد مجتمع صنعتی روستایی در برخی از روستاهای پرجمعیت شهرستان بن موافقت و مجوزات قانونی صادر شود کمک بزرگی به تولیدکنندگان در روستاها و حمایت از آن‌ها به‌جهت اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

افزایش اقلام تنظیم بازار در شهرستان بن

وی با اشاره به مشکل آب در شهرک‌های صنعتی شهرهای بن و وردنجان افزود: سهمیه اقلام تنظیم بازار از جمله برنج، گوشت گرم، گوشت منجمد، مرغ و ... در شهرها و روستاهای شهرستان بن کم است لذا درخواست می‌شود تا این اقلام بیشتر شود.

 قنبری با بیان اینکه سهمیه آرد خانه‌پزی و خبازی در شهرها و روستاهای بن کم است، ادامه داد: شهرستان بن شهرها و روستاهایی دارد که در اکثر فصول پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان است از همین‌رو سهمیه آرد این شهرستان باید بیشتر شود تا جهت رفاه حال زائران و گردشگران اقدامات لازم به‌عمل آید.

انتهای پیام/68020/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتراض استان چهارمحال و بختیاری بن کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار در دیدار رؤسای ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، صندوق بیمه کشاورزان و عشایر شهرستان و همچنین نماینده کارخانه سیمان اکباتان ضمن تاکید و توجه ویژه به حقوق عامه کارگران افزود: کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان موظف به بکارگیری نیروهای بومی شهرستان هستند در غیر این صورت ما ورود می‌کنیم و بر اساس قانون عمل خواهیم کرد

غفاری آثار همچنین پیرامون مشکل دوربرگردان شهرک صنعتی رزن نیز اضافه کرد: ایجاد دوربرگردان در نزدیکی شهرک صنعتی رزن را با جدیت پیگیری کردیم اما نظر کمیته فنی پلیس راهور استان برای ما فصل الخطاب است.

وی ضمن اعلام حمایت از واحدهای تولیدی شهرستان گفت: در سال گذشته بیش از یکصد میلیاردتومان به واحدها تسهیلات پرداخت شده و در حال پرداخته اما همچنان نیاز واحدها بیشتر از این مبالغ هست و به دنبال جذب تسهیلات ویژه و خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی شهرستان رزن هستیم.

وی درباره موضوع مشکلات جامعه کارگری کارخانه سیمان اکباتان نیز افزود: مشکلات کارگران کارخانه سیمان به دور از حواشی و از طریق راهکارهای قانونی باید رفع شود.

کد خبر 6090548

دیگر خبرها

  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه