Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@07:47:55 GMT

در اهواز چه می گذرد؟ + عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۸۳۰۰

در اهواز چه می گذرد؟ + عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

بارش باران و جاری شدن سیل در شهراهواز و اغلب نقاط استان خوزستان باعث مختل شدن زندگی و کسب و کار مردم شده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در پی بارش باران از عصر امروز در اهواز، آبادان و سراسر بخش‌های مرکزی و جنوبی استان، وضعیت مردم به حالت بحرانی درآمد.

در بخش‌های زیادی از مناطق کوت عبدالله و شهر اهواز همچون علوی، ملاشیه، عین دو و حصیرآباد، آب همراه با فاضلاب وارد منازل، مراکز تجاری و بیمارستان‌ها شده و مردم را با مشکلات شدیدی مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مشاهدات خبرنگار فارس، به علت ارتفاع بالای آب در معابر، خاموشی خودروها و تصادفات متعددی رخ داد که  هنوز میزان آن اعلام نشده است.

بارندگی‌های امروز در اهواز بیش از ۶۰ میلیمتر و در آبادان بیش از ۱۰۰ میلی متر ثبت شده است.

جمعیت هلال احمر خوزستان نیز اعلام کرد که امشب ۲۵۰ عملیات امدادی انجام داده، بیش از ۲۰۰ خودرو را رهاسازی کرده و دو اردوگاه اسکان اضطراری نیز برپا شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی فرمانداری کلانشهر اهواز، ادارات و بانک‌های اهواز نیز به‌دلیل آبگرفتگی شدید معابر، فردا سه‌شنبه ۲۶ آذرماه تعطیل خواهند بود.

مشکل کجاست؟

اهواز به علت فقدان شبکه آب‌های سطحی و فرسودگی شبکه فاضلاب همواره با بارش نخستین قطرات باران، با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

به گفته مسوولان استانی، کمتر از ۵ درصد بودجه ۶۳۰ میلیارد تومانی مصوب دولت در فروردین ۹۶ برای شبکه فاضلاب اهواز وصول شده است.

 بنا بر این گزارش، از مجموع ۲۴۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط اصلی انتقال فاضلاب، حدود ۹۰۰ کیلومتر آن از جنس بتنی و فرسوده بوده و کارکرد مناسب ندارد.
 ‏
 ‏سیلاب فروردین ماه سال جاری موجب برگشت آب رودخانه از مبادی ورود فاضلاب به کارون و همچنین پس زدگی و بالازدگی فاضلاب شد که اثرات مخرب به همراه داشت. این وضعیت بحرانی سبب ریزش ۶۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب و انسداد حدود ۹۰۰ کیلومتر از خطوط مذکور و معیوب شدن تجهیزات برقی و مکانیکی در ۲۵ باب از ایستگاههای پمپاژ شد.
 ‏
 ‏بدین ترتیب علاوه بر معایب و مشکلات شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب که قبل از سیلاب اخیر نیز بعنوان یک معضل اصلی برای اهواز مطرح بوده است، با وقوع سیلاب نیز خسارتهای قابل توجهی ناشی از انسداد، گرفتگی و ریزش خطوط و خرابی ایستگاهای پمپاژ فاضلاب به شبکه فاضلاب اهواز وارد شد که برآورد ریالی این خسارات معادل ۴۶۷ میلیارد تومان بوده است.
 ‏
نکته قابل توجه دیگر اینکه همچنان ۱۸۵۰۰۰ متر مکعب فاضلاب اهواز از ۲۴ نقطه وارد رودخانه کارون می‌شود.

در خصوص شبکه دفع آب‌های سطحی نیز، شهرداری اهواز خود را فاقد اعتبارات کافی برای ایجاد آن می‌کند و بنا بر اعلام شهردار، این موضوع نیازمند عزم ملی است چرا که در مجموع ۸ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دستور ویژه رهبر انقلاب

 با توجه به معضلات و مشکلات مردم خوزستان در زمینه شبکه فاضلاب اهواز، رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۸ به رئیس جمهور دستور داد تا فوراً برای رفع این مشکل اقدام و اعتبارات مورد نیاز اختصاص یابد.

به این ترتیب دولت موظف شده تا آخرین اقدامات خود در این خصوص را به صورت ماهانه به دفتر مقام معظم رهبری گزارش کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: اهواز خوزستان جاری شدن سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد

رئیس شورای اسلامی شهرستان سامان با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود گفت: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

غلامرضا چهلگردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با وجود چهارهزار جوان دارای مجوز فعالیت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکمیل ساختمان فرهنگسرای شهرستان سامان ضروری و نیازمند اعتبار لازم است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداره ثبت احوال شهرستان سامان، گفت: ساخت ساختمان اداری ثبت احوال حدود پنج سال پیش شروع شده و سه سال است که کاملاً تعطیل شده است، همچنین تکمیل ساختمان بخشداری زاینده رود، احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی مسیل اصلی شهر سامان و ایمن‌سازی آن نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است‌.

رئیس شورای شهرستان سامان ادامه داد: جاده سامان به تیران به عنوان یکی از محورهای اصلی ورودی استان و تکمیل جاده سامان به قراقوش با توجه شرایط خاص این جاده، باید در اولویت کاری قرار داده شود.

چهلگردی با اشاره به لزوم اجرای شبکه فاضلاب روستایی حاشیه زاینده‌رود، افزود: ورود فاضلاب به این رودخانه می‌تواند تهدیدی برای سلامت عمومی مصرف‌کنندگان آب از این حوزه باشد و اجرای شبکه فاضلاب این روستاها باید هرچه سریع‌تر صورت بگیرد.

کد خبر 749212

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی