Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از تلاش برای کاهش واژگونی‌ها در محورهای کویری این استان با تغییر در مبلمان جاده‌ای خبر داد.

احسان منصور کیایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در همین راستا آمادگی دارد تا تابلوهای تبلیغاتی حاشیه راه‌ها را با نازل‌ترین قیمت در اختیار متقاضیان قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فراوانی بالای واژگونی‌ها در محورهای این استان افزود: یک‌نواختی و کویری بودن جاده‌های استان سبب شده که شاهد حجم بالایی از واژگونی‌ها در این استان باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه دستگاه‌های متولی می‌کوشند تا با کاستن از این یک‌نواختی شرایط بهتری در راه‌های استان ایجاد کنند خاطرنشان کرد: البته به موازات این تلاش‌ها رانندگان و کاربران جاده نیز باید کمک کنند تا با همکاری هم از فراوانی سواح جاده‌ای و واژگونی‌ها بکاهیم.

منصور کیایی با بیان اینکه براساس نظرات کارشناسی پلیس عامل بسیاری از این سوانح جاده‌ای خستگی، عجله در رسیدن، عدم توجه به جلو و بی‌خوابی و...است ادامه داد: براساس استانداردهای کارشناسی شده رانندگان در این‌گونه محورها باید در فاصله هر دو ساعت رانندگی حداقل 15 دقیقه استراحت داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از تلاش برای افزایش مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی به عنوان یک راهکار برای کاستن از یکنواختی جاده و بسترسازی برای توقف و استراحت بیشتر کاربران جاده‌ای نام برد و گفت: علاوه بر این افزایش علائم هشداردهنده در طول محورهای کویری، افزایش پارک‌های راهدار، نصب پرج و المان‌های رنگی، افزایش تعدد و تنوع تابلوهای تبلیغاتی حاشیه راه و....از جمله طرح‌هایی است که با هدف کاستن از یکنواختی محورها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی از محور شاهرود میامی به عنوان یکی از پرحادثه‌ترین محورها در مسیر پرتردد تهران-سمنان-مشهد نام برد و اضافه کرد: همکاران ما در تلاشند تا مبلمان جاده‌ای را در این محور و دیگر محورهای پرحادثه تغییر دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص خدمات‌دهی راهدارخانه‌های این اداره کل در گردنه‌های برفگیر در زمستان گفت: همه گردنه‌های برفگیر استان دارای راهدارخانه هستند و همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در این راهدارخانه‌ها حضور دارند و به مسافران و کاربران جاده در طول طرح زمستانی خدمات ارائه می‌دهند.

وی از بهره‌مندی همه گردنه‌ها از خودروهای نمک‌پاش خبر داد و افزود: با توجه به طولانی بودن برخی از گردنه‌های استان ممکن است که خدمات‌رسانی همکاران و بازگشایی گردنه‌ها در زمان بارش‌های سنگین زمان‌بر باشد لذا انتظار می‌رود که کاربران جاده در اینگونه مواقع عجله نکرده و مطمئن باشند که همکاران ما به سرعت در منطقه حضور می‌یابند.
منصورکیایی با انتقاد از عدم توجه رانندگان به هشدارها در مواقع بارش‌ها تصریح کرد: مردم و کاربران جاده با توجه به تعدد دوربین‌های نظارتی و سامانه‌های این اداره کل و همچنین سامانه‌های متعدد پلیس راه، هواشناسی و.. می‌توانند قبل از حرکت از شرایط جوی محورها اطلاع بیابند تا دچار مشکل و گرفتاری نشوند.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از رانندگان ابتدایی‌ترین تجهیزات زمستانی همچون زنجیرچرخ را هم به همراه ندارند توصیه کرد: کاربران جاده‌ای و رانندگان ضمن تجهیز خودروی خود به تجهیزات زمستانی حتما پیش از حرکت از وضعیت جوی محورها از طریق سامانه 141 اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان