Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:04:55 GMT

اعتراف قاضی دادگاه صدام پس از ۱۳ سال

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۸۴۲۷

اعتراف قاضی دادگاه صدام پس از ۱۳ سال

اولین قاضی دادگاه محاکمه صدام اعلام کرد، با اعدام او مخالف بود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رزکار محمد امین، اولین قاضی دادگاه صدام دیکتاتور عراق در گفتگو با شبکه کردستان ۲۴ اعلام کرد، او حکم اعدام صدام را تایید نکرد و مخالف اعدام به طور کلی است.

رزکار دیدار بین خودش با صدام را در خارج از دادگاه تکذیب کرد و افزود، از چنین دیدار‌هایی اجتناب می‌کرده تا بتواند حرفه‌ای عمل کرده و در صدور حکم بی‌طرف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکم اعدام صدام صبح روز عید قربان مصادف با ۳۰ دسامبر ۲۰۰۶ انجام گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد صدام حسین صدام اعدام صدام محاکمه صدام قاضی دادگاه صدام انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا محمد کیانوش راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد

به گزارش قدس آنلاین «کی‌یر استارمر» امروز جمعه در جمع خبرنگاران و حامیان حزب کارگر گفت: «ما خواهان برگزاری انتخابات سراسری هستیم. می‌خواهیم در انتخابات پیروز شویم و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهیم».

او در حالی این مطلب را بیان کرد که بر اساس آخرین نتایج آراء در ۳۵ شورای شهر از ۱۰۷ حوزه، حزب کارگر موفق به کسب ۳۱۹ کرسی شده است که ۵۲ کرسی نسبت به انتخابات دور قبل افزایش نشان می‌دهد.

این درحالیست که حزب حاکم محافظه‌کار با از دست دادن ۱۲۲ کرسی، ۱۱۷ کرسی تصاحب کرده و در مسیر یک شکست سنگین قرار دارد.

از طرفی احزاب کوچکتر لیبرال دمکرات و حزب سبز نیز به ترتیب با کسب ۱۸ و ۱۳ کرسی اضافی، موفق به تصاحب ۱۱۴ و ۲۱ کرسی شده‌ و تا زمان انتشار این خبر، پیروزی قابل توجهی را رقم‌ زده‌اند.

کارشناسان معتقدند که اگر انتخابات سراسری برگزار شود، حزب محافظه‌کار شکست سنگینی را تجربه خواهد کرد.

پروفسور مایکل تراشر انتخابات پژوه برجسته انگلیسی می‌گوید که تحلیل نتیجه انتخابات شوراها پیچیده اما آنچه بدیهی به نظر می‌رسد این است که محبوبیت حزب محافظه‌کار از سال ۲۰۲۱ سقوط و در مقابل حزب کارگر اعتبار چشم‌گیری را کسب کرده است.

او گفت: «این خبر بسیار بدی برای محافظه‌کاران است زیرا پیروزی آنها در انتخابات سال ۲۰۱۹ به لطف جلب حمایت مردمی بود که در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به برگزیت رای دادند. اما آراء دیشب نشان می‌دهد در مناطق حامی برگزیت، رأی محافظه‌کاران حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است».

این تحلیل‌گر انگلیسی شرایط را مشابه سال ۱۹۹۸ تشبیه کرد که محبوبیت محافظه‌کاران به رهبری جان میجر در حدی سقوط کرد که حزب کارگر به رهبری تونی بلر موفق شد با کسب ۴۱۸ کرسی در انتخابات سراسری یک رکورد تاریخی ثبت کند.

وی بیان داشت: «اگر آرای محافظه‌کاران در انتخابات سراسری آتی تا این حد کم باشد، همین سرنوشت در انتظار آن‌ها خواهد بود».

رهبر حزب کارگر انگلیس می‌گوید که دولت ریشی سوناک پشتوانه عمومی خود را از دست داده و باید انتخابات سراسری برگزار شود. او در پی تصاحب کرسی حوزه انتخابیه بلک‌پول توسط یکی از نمایندگان حزب کارگر گفت: «انتخابات میان‌دوره‌ای در این حوزه، پیام مستقیم به نخست وزیر است. مردم این منطقه از وضع آشفته و سیاست‌های شکست خورده دولت به ستوه آمده و خواهان تغییر هستند».

استارمر اضافه کرد که مردم بلک‌پول نماینده تمام مردمی هستند که خواهان برگزاری انتخابات و روی کار آمدن دولت حزب کارگر هستند.

مردم انگلیس دیروز برای تعیین نمایندگان ۱۰۷ شورای شهر، شهردار لندن، کمیسرهای ۳۷ پاسگاه پلیس و جانشین نماینده مستعفی منطقه بلک‌پول پای صندوق‌های رای رفتند. شمارش آراء هنوز به پایان نرسیده اما نتایج اولیه نشانگر پیروزی چشم‌گیر حزب کارگر است.

این درحالیست که مردم انگلیس باید ظرف چند ماه دیگر برای تعیین دولت جدید در انتخابات سراسری شرکت کنند. انتخابات سراسری در انگلیس هر پنج سال برگزار می‌شود.

زمان برگزاری این رویداد، طبق یک سنت دیرینه، در فصل بهار یا پائیز است. انتخابات باید طبق قانون حداکثر تا پیش از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۵ (۹ بهمن) برگزار شود اما نخست وزیر انگلیس هنوز تاریخ آن را اعلام نکرده است.

حزب محافظه‌کار از سال ۲۰۱۰ میلادی سکان دولت را در دست داشته و محبوبیت آن طبق بیشتر نظرسنجی‌ها به پائین‌ترین سطح در ۴۶ سال گذشته رسیده است.

سوناک با اذعان به این مساله، وضع موجود را ناشی از تبعات همه‌گیری کرونا و جنگ در اوکراین دانسته و ادعا می‌کند که مردم این کشور طی سال‌های اخیر دوران سختی را سپری کرده‌اند.

او با بیان این ادعا که اوضاع اقتصادی کشور از ابتدای امسال (۲۰۲۴) مسیر بهبودی را طی می‌کند از مردم انگلیس خواسته است که برای پنج سال دیگر به حزب او اعتماد کنند.

این درحالیست که محافظه‌کاران با ۲۰ درصد اختلاف در بیشتر نظرسنجی‌ها هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند. آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط شبکه خبری اسکای نشان می‌دهد اگر فردا انتخابات سراسری برگزار شود ۴۳.۶ درصد مردم به حزب کارگر به رهبری «کی‌یر استارمر» و ۲۳.۲ درصد به حزب محافظه‌کار رای خواهند داد.

تحقیقات نشریه گاردین هم حاکیست که حزب کارگر می‌تواند ۴۵۸ کرسی پارلمان را کسب و یک رکورد تاریخی در صحنه سیاسی انگلیس ثبت کند.

در مقابل حزب حاکم محافظه‌کار با خطر حذف شدن در بیشتر حوزه‌های انتخابیه مواجه است و پیش‌بینی می‌شود که تنها ۹۰ کرسی در انتخابات کسب کند.

این روزها زمزمه برگزاری انتخابات سراسری در ماه جولای، یعنی پیش از تعطیلات تابستانی پارلمان سر زبان‌ها افتاده است. سوناک هم این ایده را نه تائید و نه رد نکرده است.

نخست وزیر انگلیس یکشنبه گذشته در گفت‌ وگوی تلویزیونی اعلام کرد که انتخابات زمانی برگزار می‌شود که گزینه‌ها برای مردم روشن باشد. او از پاسخ به پرسش مجری شبکه خبری اسکای درباره احتمال برگزاری انتخابات در ماه جولای، طفره رفت و گفت: «نگاه کنید، وقتی نوبت به یک انتخابات عمومی می‌رسد، من چندین بار در مورد آن صحبت کرده‌ام و چیزی بیشتر از آنچه گفته‌ام، نمی‌گویم».

زمانی که مجری درباره این پرسش پافشاری کرد، وی پاسخ داد: «شما می‌توانید از سخنان من هر نتیجه‌ای را بگیرید اما من تکرار می‌کنم، انتخابات سراسری هنگامی خواهد بود که گزینه‌ها برای مردم روشن باشد».

به هر روی مردم انگلیس ظرف ماه‌های آینده پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا درباره سرنوشت سیاسی این کشور تصمیم‌گیری کنند و طبق بیشتر نظرسنجی‌ها حزب حاکم محافظه‌کار روزهای پایانی خود را در قدرت سپری می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد