Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات محوری در بنادر، ایجاد و توسعه پس کرانه‌ها برای افزایش ظرفیت بنادر به 240 میلیون تن است، گفت: به دنبال تقویت قابلیت سرمایه گذاری در سواحل هستیم تا به تولید بار منجر شود و منظور از بار، محصولاتی است که بتواند هم بازارهای داخلی و هم بازارهای بین المللی را تغذیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: امروز 15 هزار میلیارد تومان برنامه برای توسعه اشتغال در پس کرانه ها در دستورکار داریم که درصدی از این برنامه، تحقق یافته و خوشبختانه امروز با استقبال و درخواست سرمایه داران برای اختصاص فضا در بندر به منظور سرمایه گذاری مواجه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی محور دوم برنامه ها را موضوع کشتی و کشتیرانی دانست و افزود: سازمان بنادر از محل وجوه اداره شده خود، منابعی به متقاضیان تخصیص داده و آن ها را پشتیبانی می کند تا برای تامین شناورهای مورد نیاز که هم شامل شناورهای بیرون گستره آب های کشور می شود و هم شامل شناورهایی که درون بنادر است، از ظرفیت ساخت داخل استفاده شود که در سال جاری هم تعدادی از آن ها ساخته شده و یا در در حال ساخت است.

اسلامی ادامه داد: در همین راستا سازمان بنادر تلاش می کند، قطعات و تجهیزات مورد استفاده در بنادر که اغلب آن ها تاکنون ساخت خارج و وارداتی بوده است، با استفاده از منابع خود، تجهیزات ساخت داخل را مورد استفاده قرار دهد تا در تامین تجهیزات بندری و شناوری خود از ظرفیت های ملی استفاده کنیم.

وی افزود: مهم ترین گام مقابله با تحریم همین است که تجهیزات خود را داخلی سازی کنیم و امیدواریم صنعتگران ما با استعدادهای بالایی که دارند از این فرصتی که سازمان بنادر فراهم کرده، استفاده کنند. امروز تحریم و نیاز سازمان بنادر به گونه ای باهم گره خورده که بهترین فرصت برای صنعتگرا نماست تا در تجهیز بنادر سهم خود را ایفا کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا در تعاملات بین المللی به صورت مشارکتی با طرف های خارجی، کسب و کارهای روی دریا را هم افزایش بدهیم و از طریق این سه محور، بتوانیم جلوه هایی از اقتصاد دریا محور را به نمایش بگذاریم.

وی گفت: دو شهر جدید در جنوب کشور بنام تیس و مکران به عنوان پشتوانه های توسعه کسب و کارها در مناطق ساحلی به خصوص در کرانه ها در دستور کار ماست و در حال حاضر متولی توسعه سواحل مکران، ستاد توسعه مکران است و همه دستگاه‌ها در این ستاد عضویت دارند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در گذشته دبیرخانه آن در وزارت دفاع بوده اما امروز زیر نظر معاون اول رئیس جمهور است.

اسلامی همچنین با اشاره به تبدیل جاسک به منطقه آزاد و تاثیر آن در توسعه بندر این منطقه گفت: جاسک شهر پالایشگاهی و پایانه نفتی خواهد بود و مکران شهر سکونتگاهی در این منطقه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو شهر تیس و مکران از شهرهای جدید در کنار سواحل هستند که باید جمعیت در این شهرها مستقر شوند.

باید هدایت آب های سطحی را برای همه تاسیاست زیربنایی در دستور کار قرار دهیم

وزیر راه و شهرسازی در خصوص آبگرفتگی معابر و حادثه ای که در بیمارستان اهواز رخ داده گفت: بارندگی اخیر اگرچه توسط سازمان هواشناسی پیش بینی شده بود اما در نوع خود بی نظیر بود.

اسلامی ادامه داد: زیرساخت های کشورما به گونه ای بوده که همواره بر اساس تجربه های فصلی ساخته شده و  باید حتما هدایت آب های سطحی را برای همه تاسیاست زیربنایی به ویژه فرودگاه ها در دستور کار داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید