Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زراعت پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از پزوهشگران و محققین برتر دانشگاه کاشان با بیان اینکه در مرکز تجاری سازی دانشگاه کاشان بیش از 30 شرکت مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: به منظور تقویت کاربردی و تجاری کردن پژوهش و تجقیقاتی که توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه کاشان انجام می شود برای اولین بار در کشور معاونت نوآوری و اقتصادی در دانشگاه کاشان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارگرفتن 7 نفر از پژوهشگران دانشگاه کاشان در جمع یک درصد دانشمندان برتر جهان

وی از قرارگیری 7 نفر از اساتید و پژوهشگران دانشگاه کاشان در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان خبر داد و ابراز داشت: این محققین و دانشمندان در 9 رشته فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی داشته اند.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه کاشان در مرکز استان نیست و نسبت به 26 مرکز استان در شاخص های دانشگاهی در سطح کشور بالاتر است، تصریح کرد: این موفقیت دانشگاه ماحصب تلاش و کوشش دانشجویان، اساتید، کارکنان و به خصوص حضور و فعالیت خیرین در دانشگاه کاشان است.

کمک 200 میلیارد ریالی خیرین به دانشگاه کاشان در هفته های گذشته

وی با بیان اینکه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی احتیاج به بودجه دارد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است با بودجه های اختصاص یافته دانشگاهی نمیتوان فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی را به نحو احسن انجام داد ولی با تجربه موفق دانشگاه کاشان در جذب و ورود خیرین به امر پژوهش این مهم به بهترین نحو در حال انجام است.

زراعت از اختصاص کمک 200 میلیاردی خیرین طی هفته های گذشته به دانشگاه کاشان برای فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و غیره خبر داد و اذعان داشت: دانشگاه کاشان در سال گذشته در حوزه بهره وری پژوهشی توانسته است مقام نخست کشور را کسب کند که این مهم با کمک و مساعدت خیرین به دست آمده است.

اعتبارات دولتی برای پژوهش سه درصد بودجه کل است

وی شاخص بهره وری پژوهشی را بیشترین بهره وری در برابر کمترین هزینه دانست و بیان داشت: اعتبارات دولتی برای پژوهش 10 درجه بودجه و به معنای واقعی حدود سه درصد است که این نشان می دهد بدون حضور خیرین در امر تحقیقات و پژوهش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نمی توانند موفقیت چشمگیری کسب کنند.

تاسیس موسسه پژوهشی با موضوع کویر لوت در کاشان

رئیس دانشگاه کاشان یکی از اثرات حضور خیرین در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه کاشان را ایجاد کرسی وقفی بین المللی در دانشگاه کاشان به همت خیرین دانست و اظهار داشت: تاسیس موسسه پژوهشی با موضوع کویر لوت دیگر طرح مشارکتی دانشگاه کاشان با حضور خیرین بود که چاپ مقاله در مجله معتبر ساینس برای اولین بار یکی از خروجی های ایجاد این موسسه و حضور پررنگ خیرین در امور تحقیقاتی و پژوهشی است.

ایجاد صندوق ریسک برای فعالیت های پژوهشی در دانشگاه کاشان

وی تاسیس صندوق ریسک برای فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی محققین و دانشجویان دانشگاه کاشان را یکی دیگر از اقدامات شایسته خیرین در حوزه پژوهش دانست و ابراز داشت: در این صندوق مبالغی توسط خیرین تامین شده است که با توجه به اینکه ممکن است فعالیت های تحقیقاتی به انجام نرسد ریسک آن توسط این صندوق تامین می شود.

اجرای طرح «ارز صفر بودجه صفر»

زراعت همچنین از اجرای طرح «ارز صفر بودجه صفر» توسط دانشگاه کاشان با کمک و مساعدت خیرین خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی بر علیه مردم ایران این طرح به صنعتگران و کارآفرینان منطقه و ایران کمک می کند که بجای واردات قظعات یدکی ماشین های خود و خروج ارز، ساخت آن را به محققان و پژوهشگران دانشگاه سفارش دهند.

وی با اشاره به اجرای موفق این طرح در کاشان افزود: در یکی از شرکت های بزرگ صنعتی قطعه یدکی یکی از ماشین ها به دلیل تحریم ها امکان واردات آن میسر نبود که با همت و تلاش جمعی از دانشجویان و اساتید گروه فیزیک دانشگاه کاشان این قطعه یدکی ساخته و در چرخه تولید قرار گرفت و سبب رونق مجدد این خط تولید شد.

کد خبر 4800416

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه کاشان هفته پژوهش بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف تعطیلی مدارس گرگان قزوین مجلس شورای اسلامی یاسوج شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند هفته پژوهش بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، چراکه نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ در حاشیه نشست شهرگاه (هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری) با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: برنامه شهرگاه از تلفیق موضوع شهرداری و دانشگاه گرفته شده است، بدین صورت که بتوانیم یک هم‌نشینی نزدیک بین مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی دانشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا برنامه‌های شهرگاه در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات متنوعی اجرا می شود.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز مدیریت شهری با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک مهمان دانشگاه صنعتی اصفهان است؛ در این نشست اساتید دانشگاه یافته‌های خود را که در قالب پایان‌نامه، مطالعات و پژوهش داشتند، به مدیران شهری ارائه می دهند.

نصوحی ادامه داد: مدیران شهری در این نشست تلاش می‌کنند تا از این فرصت برای اجرای بهتر ایده‌ها و تجربیات این اساتید استفاده کنند، همچنین از آخرین یافته ها و مطالعات دانشگاهی مطلع شوند که این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و رفع مشکلات موجود نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها مدیران شهری می‌توانند با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها آشنا شوند و از این طریق در برنامه‌ریزی‌ها ارتباط نزدیکی برقرار کنند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در این نشست به برنامه‌ریزی یکپارچه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پرداخته شد و برآورد مدیران شهری و اساتید دانشگاهی بر این بود که در دنیا با استفاده از این روش، حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل کاهش پیدا کرده است و می‌توان گفت، این عددِ قابل‌توجهی بوده است که توانسته پس‌انداز شود.

نصوحی با بیان اینکه شهرگاه، تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مکانیزم‌ها و سازوکارهای مختلفی برای ارتباط با دانشگاه دارد، بدین صورت که شورای پژوهش در مجموعه شهرداری اصفهان وجود دارد، همچنین پیشنهادهای پروژه های پژوهشی دانشگاهیان به مدیران شهری ارائه و بررسی می‌شود و نیازهای پژوهشی ما به‌صورت نظام‌مند شناسایی و به اطلاع دانشگاهیان خواهد رسید تا در اجرای این پروژه‌ها با مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما در بخش تحصیلات تکمیلی و دکترا نیز در این زمینه ظرفیت‌های بسیاری داریم که پژوهش‌های آن‌ها می‌تواند حول محور نیازهای جدی مدیریت شهری قرار گیرد و یک فعالیت کاربردی محسوب شود.

کد خبر 749507

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم