Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ وزیر بهداشت اشاره‌ای به شخصیت شهید مفتح داشت و گفت: شهید مفتح اولین پرچم دار اتحاد حوزه و دانشگاه در سال‌های پس از انقلاب بود، افرادی همچون مفتح و بهشتی به دلیل برخورداری از فکر بلند، روح پاکیزه و شفافیت و صداقت مردم را به خود جذب می‌کردند.

به گزارش ایکنا از همدان، سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، امروز سه شنبه ۲۶ آذر ماه در مراسم نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت شهادت آیت‌الله دکتر مفتح اظهار کرد: امروز در سرزمینی قرار داریم که تأثیرات بزرگی در تحول تمدن اسلامی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت و درمان افزود: این سرزمین قبل از اسلام، به عنوان یکی از سرزمین‌های مهم در الگوی توسعه تمدن و بازگشت به تاریخ و تکوین تمدن اسلامی بوده است.
نمکی ادامه داد: اگر چه در زمان حکومت بنی امیه اتفاقات زیادی در این سرزمین روی نداد اما در زمان حکومت بنی عباس تحولات شگرفی در تمدن اسلامی این سرزمین شکل گرفت که نمونه آن توسعه معماری ایران در کاخ خلفای بغداد بود که الگویی از معماری این سرزمین بود.
وی عنوان کرد: این سرزمین نقش مهم و فراوانی در توسعه فرهنگ تمدن اسلامی داشته است، همدان سرزمین بزرگ مردانی چون بوعلی سینا است و خوشحالیم که این دانشگاه به نام ابن سینا مزین شده است.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بوعلی سینا در سرزمین خود غریب افتاده است، گفت: در تمام مسیر راه ابریشم، عکس بوعلی سینا در تمامی دانشگاه‌ها به چشم می خورد حال آنکه این شخصیت والا در سرزمین خود غریب است.
نمکی با بیان اینکه نمونه دومی برای بوعلی سینا در تاریخ پیدا نمی‌شود، بیان کرد: بوعلی سینا طی عمر 58 ساله خود مکتوبات بسیاری در حوزه‌های مختلف، فقه، فلسفه، طب، منطق، هنر، عرفن و ... به یادگار گذاشته است.
وی گفت: بوعلی سینا در نوجوانی به عنوان فردی فقیه، ادیب و دانشمند شناخته می‌شد و ارادت او به حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) نیز در اشعار وی نمود دارد اما متأسفانه این شخصیت والا در سرزمین خود مظلوم افتاده است که این مهم می‌طلبد تا مردمان همدان یک واکاوی در شخصیت برجسته ایشان داشته باشند.
وزیر بهداشت اشاره‌ای به شخصیت شهید مفتح داشت و گفت: شهید مفتح اولین پرچم دار اتحاد حوزه و دانشگاه در سال‌های پس از انقلاب بود، افرادی همچون مفتح و بهشتی به دلیل برخورداری از فکر بلند، روح پاکیزه و شفافیت و صداقت مردم را به خود جذب می‌کردند.
نمکی ابراز کرد: متأسفانه امروز خود خواهی، انحصار طلبی و سیاست زدگی ما را به جایی کشانده که حاضریم اعتماد اجتماعی و بسیاری از ارزش‌ها را ازبین ببریم تا اینکه خود را مطرح کنیم.
وی افزود: همه دشمنان ما امروز کمر بسته‌اند تا این نظام را از میان بردارند حال آنکه ما خود از درون به سمت گسست می‌رویم و این با اهداف فرماندهان بزرگ این سرزمین سازگاری ندارد.
نمکی با اشاره به اینکه باید خط خود را از چرک، نفاق و لاابالیگری جدا کنیم، بیان کرد: امروز وحدت میان نیرو‌های داخل و نخبگان حوزه ودانشگاه مهمترین رکنی است که باید به آن توجه داشت.
این مقام مسئول گفت: شهید مفتح ضمن خوشرویی، گشاده رویی در قبول انتقادات، پرچم دار وحدت حوزه ودانشگاه، شیعه و سنی، نیرو‌های داخل نظام و همه مسلمان در برابر نفاق بود.
وی افزود: امروز کمبودهای دارویی کشور یک سوم مشابه سال قبل است و تا تیرماه آینده هیچ کارخانه و مرکز تولید دارویی نیست که ذخیره استراتژیک برای دارو‌های خود نداشته باشد.
نمکی ادامه داد: ما با یاری خدا توانسته‌ایم،هزار پروژه را برای افتتاح آماده کنیم، امسال 8 هزار و 100 تخت بیمارستانی جدید با محوریت مراکز کمتر توسعه یافته در شرف افتتاح است و سال بعد نیز 6 هزار تخت جدید به مجموعه بیمارستانی کشور افزوده خواهد شد، بین 8 تا ۹ میلیون نفر نیز به بیمه شدگان کشور اضافه می‌شود.
وی گفت: علی رغم تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ایران ما شاهد توسع در زیرساخت‌های بهداشتی کشور به طور ویژه درمناطق محروم کشور و رسیدگی به بیماران صعب العلاج از دیگر اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه

این کارگاه با تخصیص یک میلیارد تومان توسط بانوی خیر خانم کاظمی تجهیز و در فضای به مساحت ۱۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

امام‌جمعه مراغه در این مراسم گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور یک ضرورت است.

حجت الا سلام والمسلمین پور محمدی افزود: افزایش زیر ساخت‌های هنرستان‌ها بهترین امکان برای آموزش نیروی کار ماهر برای کشور است.

مدیر هنرستان شهید شکاری مراغه، گفت: خیران شهرستان در سال تحصیلی جاری برای خرید تجهیزات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک و مشارکت کرده اند.

هادی فاتح افزود: با توجه به تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در این هنرستان توسعه فعالیت‌ها اموزشی نیازمند مشارکت و حمایت خبران است.

وی اضافه کرد: با توجه به عمر ۵۰ ساله این هنرستان پوشش سقف کارگاه‌ها و آسفالت محوطه به شدت نیازمند بهسازی است.

به گفته، تعویض روغنی و کلینیک خودرو و کلاس هوشمند برق برای کرکره برقی، دوربین‌های مدار بسته راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج