Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:14:09 GMT

بزک بازار محصولات آرایشی قزوین با کالاهای قاچاق

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۳۹۴۱۱

بزک بازار محصولات آرایشی قزوین با کالاهای قاچاق

افزایش قیمت لوازم آرایشی بهداشتی موجب شده تا در سایه نبود آگاهی در بین عموم مردم نسبت به اصالت و سلامت محصول، خرید محصولات آرایشی که قیمت پایین تری داشتند، رشد پیدا کند.

فروش اینگونه لوازم آرایشی بهداشتی از طریق فضای مجازی که هر روز رونق بیشتری به خود می گیرد و همچنین عرضه آنها در کنار خیابان ها این روزها بازار داغی دارد و این در حالی است که اغلب خریداران این گونه کالاها توجهی به اصالت محصول خریداری شده نداشته و این مساله می تواند تبعات منفی برای سلامت آنها به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک عبور چند دقیقه‌ای در خیابان خیام قزوین نشان می‌دهد دست فروشان با قیمت‌های ارزان چگونه بازار این محصولات را به دست گرفته اند بدون آنکه نظارت جدی بر روی آنها وجود داشته باشد.

یک بانوی قزوینی که از همین طریق اقدام به خرید لوازم آرایشی می کرده و در اثر استفاده از یک کرم پودر تقلبی دچار لک های پوستی بر روی صورت شده است، می گوید: متاسفانه به خاطر خرید این محصول از طریق تلگرام امکان زیادی هم برای پیگیری و شکایت از فروشنده آن ندارم.

مریم باغبان افزود: این  محصول تقلبی را بدون تحقیق بیشتر و اتفاقا با صرف هزینه بسیار زیادی خرید کردم به امید اینکه حتما محصولی که با این میزان قیمت فروش می رود کیفیت و مرغوبیت لازم را هم دارد غافل از اینکه قیمت بالا به هیچ وجه تضمینی برای سلامت  کالا نیست.

وی افزود: به قدری این لک های پوستی در صورتم شدید است که در حال حاضر همه تمرکز و توجهم را صرف درمان آن نزد پزشک متخصص کرده ام.

اطمینان از سلامت محصولات آرایشی با برچسب کنترل اصالت امکان پذیر است

مدیر نظارت بر فرآورده های آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین  در این خصوص با بیان اینکه تمام لوازم آرایشی تولید داخل دارای پروانه سلامت کالا هستند،گفت: کل محصولات سلامت محور عرضه شده واحدهای تولیدی و همچنین مراکز معتبر فروش لوازم آرایشی و بهداشتی استان قزوین تحت نظر این اداره مورد نظارت قرار می گیرند.

سینا درزی افزود: اداره نظارت بر فراورده های آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو متولی صدور مجوز تولید و پروانه ساخت به کارخانه های تولید کننده و همچنین مجوز ورود به موسسات وارد کننده این نوع کالاها است.

وی در خصوص نحوه شناسایی کالای اصل از تقلبی گفت: در کالاهای تولید داخل  مردم باید به مجوز بهداشت و لوگوی سیب سلامت روی محصول دقت کنند.

درزی ادامه داد: محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی وارداتی دارای برچسب اصالت مورد تایید وزارت بهداشت هستند.

وی همچنین گفت: داشتن برچسب کنترل اصالت، رهگیری و ردیابی وزارت بهداشت برای تک تک محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی وارداتی الزامی است اما کافی نیست و خریدار این کالاها باید تنها در صورت استعلام شناسه ۱۶ رقمی که دارای پوشش است و مطابقت مشخصات محصول با اطلاعات دریافتی از طریق سامانه های مورد تایید سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف آن اقدام کند.

درزی اظهار داشت: کالاهای مجاز داخلی نیز باید ضمن داشتن آرم سیب سلامت و شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت باید به زبان فارسی نام فراورده، نام شرکت سازنده و شماره سری ساخت، تاریخ تولید و تاریخ انقضا ، مواد متشکله و عبارت ساخت ایران  را بر روی محصول درج کنند.

وی به مردم توصیه کرد برای حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی وارداتی که فاقد برچسب کنترل اصالت وزارت بهداشت است خودداری کرده و  قبل از مصرف حتما از اصالت آن محصول از طریق سامانه های مورد تایید سازمان غذا و دارو اطمینان حاصل کنند.

به گفته درزی برچسب کنترل اصالت دارای شناسه اصالت ۱۶ رقمی پوشش دار است که می توان با ارسال آن از طریق پیام کوتاه ۲۰۰۰۸۸۲۲ و تطبیق مشخصات دریافتی با مشخصات کالا به اصالت آن محصول پی برد.

مردم لوازم آرایشی بهداشتی را از دست فروشی‌ها نخرند

مدیر نظارت بر فراورده های آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه ارزانی هیچ کالایی بی حکمت نیست گفت: مردم اقلام غذایی، آرایشی و بهداشتی را از دست فروشیها و بساط کنار خیابان نخرند چون با مصرف این اقلام بی کیفیت و خطرناک که گاهی باعث بروز عوارض جبران ناپذیری هم می شود کسی پاسخگوی بروز مشکلات و عواقب ناشی از مصرف آنها نیست.

درزی با بیان اینکه ۹۹ درصد محصولات دست فروشی ها تقلبی و غیر مجاز است،افزود: حتی اگر این محصولات مجوز و پروانه ساخت هم داشته باشد به خاطر فضای نامناسب نگه داری خرید آنها توصیه نمی شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه هیچ گاه نباید فریب بسته بندی های شکیل، محکم و با برند یک شرکت تولیدی معروف را خورد گفت: مردم می توانند برای استعلام اصالت محصول  به سایت سازمان غذا و دارو به نشانی www.ttac.ir مراجعه و  نرم افزار ویژه کنترل برچسب اصالت ، رهگیری و ردیابی فراورده های سلامت را بارگیری کنند.

درزی یادآور شد: در موقع خرید حتما باید دقت شود که شماره پیامک درج شده بر روی برچسب ۲۰۰۰۸۸۲۲ و شماره تلفن گویا آن ۰۲۱۶۱۸۵ و آدرس سایت www.ttac.ir باشد در غیر اینصورت آن برچسب و محصول تقلبی و قاچاق و مضر به سلامت مصرف کنندگان بوده و از مصرف آن خودداری و به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین اطلاع داده شود.

وی همچنین نسبت به خرید اینترنتی اینگونه محصولات هشدار داد و گفت: مردم تا زمانی که محصول را ندیده و از اصالت و سلامت آن مطمئن نیستند از خرید آن خودداری کنند.

درزی افزود: متاسفانه هر روز مراجعات زیادی از سوی مردم داریم که بعد از خرید این محصولات دچار عوارض شده و برای پیگیری آن به ما مراجعه می کنند در حالی که این افراد می توانستند پیش از خرید با یک تماس و استعلام آن محصول نسبت به خرید اقدام کنند.

مدیر نظارت بر فراورده های بهداشتی و آرایشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: به مردم اطمینان می دهیم محصولات آرایشی بهداشتی تولید داخلبه طور کامل با همان فرمول و مواد محصولات خارجی ساخته می شوند اما متاسفانه چون این کالاهای خارجی با برند مطرح دنیا به فروش می رسند از استقبال بیشتری برخوردارند.

۶۵۰ مرکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی در قزوین نظارت می‌شوند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر ۱۰۴ واحد تولید کننده لوازم بهداشتی و آرایشی و همچنین ۶۵۰ مرکز عرضه این لوازم در استان فعالیت می کنند که به طور مرتب مورد نظارت و بازرسی قرار دارند.

پیمان قجربیگی با بیان اینکه همه محصولات آرایشی و بهداشتی چندین بار در سال نمونه برداری می شوند،افزود: موسسات وارد کننده نیز که عمدتا در شهر دیگری مستقر هستند در صورتی که انبارشان در قزوین مستقر باشد تحت نظارت و بازرسی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه آمار تخلفات طی سال‌های اخیر در این مراکز بحرانی نبوده است،گفت: آرایشگاه‌های زنانه نیز از جمله مکان هایی هستند که می توانند عرضه کننده لوازم آرایشی بهداشتی تقلبی و قاچاق باشند از این رو  طی گشت های مشترک با تعزیرات حکومتی و صنعت معدن تجارت بازرسی می شوند.

قجربیگی افزود: باید با عوامل فروش و پخش غیرمجاز، تقلبی و قاچاق کالاهای سلامت محور برخورد قاطع کرد و در این راستا حوزه سلامت استان  به منظور جلوگیری از تهدید سلامت مردم خواستار برخورد دستگاه های نظارتی و قضائی با شرکتهای پخش غیر مجاز و دستفروش کالاهای سلامت محور شده است. 

کاهش تخلف لوازم آرایشی بهداشتی در تعزیرات حکومتی قزوین

گرچه فروش کالاهای تقلبی و قاچاق آرایشی بهداشتی بازار این حوزه را آشفته کرده و سلامت مردم را به خطر انداخته است اما سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین از کاهش پرونده های تخلفات این حوزه خبر می دهد.

هوشنگ محمدی گفت: در سال ۹۷، ۱۷ پرونده مختومه در قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی داشتیم که این میزان  به ۱۰ پرونده در سال جاری کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: میزان محکومیت مالی این جرایم در سال گذشته یک میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال و در سال جاری ۷۳۳ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل استاندارد قزوین نیز در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که آیا این سازمان استانداردی در خصوص لوازم آرایشی بهداشت دارد،گفت: سازمان استاندارد برای این لوازم استانداردی ننوشته است مگر آن که برخی واحدهایی مشخصی استاندارد تشویقی داشته باشند در غیر اینصورت متولی این امر معاونت غذا و دارو است.

سیروس صارمی افزود: در صورتی که هر نوع کالایی دارای علامت سازمان استاندارد باشد باید یک کد ۱۰ رقمی داشته باشد که مردم برای اطمینان از اصالت آن، کد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک می کنند تا اصالت آن مشخص شود.

برچسب‌ها لوازم آرایشی بهداشتی استان قزوین کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لوازم آرایشی بهداشتی استان قزوین کالای قاچاق لوازم آرایشی بهداشتی استان قزوین کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید

ایتنا - تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.
بسیاری از مردم تمایل دارند کامپیوترهای دست دوم را بعد از تمیز کردن و تعمیر کامل خریداری کنند، زیرا قیمت آنها بسیار کمتر از کامپیوترهای نو است.

اما تفاوت‌های زیادی بین دستگاه‌های بازسازی‌شده کارخانه و دستگاه‌های بازسازی‌شده شخص ثالث وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی دریافت می‌کنید ممکن است دشوار باشد.

به گزارش ایتنا، هنگام خرید یک دستگاه دست دوم، باید از گارانتی و لوازم جانبی اصلی دستگاه صرف نظر کنید و با ایرادات فیزیکی برخورد کنید، اما از نظر قانونی، هیچ تعریف واقعی از کلمه "Refurbished" وجود ندارد فروشنده می‌خواهد یا می‌خواهد، و ممکن است عباراتی مانند "پیش مالکیت" را ببینید.
  تمدید یا بازگشت؟
مهم است بدانید که آیا دستگاه بازسازی شده قبل از استفاده بازگردانده شده است یا شاید خریدار یا گیرنده تصمیم گرفته باشد که آن را نمی‌خواهد یا بسته‌بندی آن آسیب دیده است، بنابراین بدون استفاده از آن، بازگردانده شده است.

با دانستن اینکه در بیشتر موارد، برای اینکه دستگاه بازسازی شود، به نوعی تمیز کردن یا تعمیرات نیاز داشته باشد، از این رو، هنگامی که برچسب بازسازی شده روی محصول قرار می‌گیرد، قیمت باید بسیار کاهش یابد، بنابراین از فروشنده در مورد منشاء محصول سوال کنید.

    چه کسی بازسازی را انجام داد؟
همه بازسازی‌ها یکسان نیستند. امکان انجام کار توسط شخص ثالث و فروش مجدد محصول وجود دارد. به طور کلی، تعهد به نوسازی شرکت اصلی حرکت هوشمندانه‌تری است.
بسته بندی و قطعات مناسبی دارد تا محصول را تا حد امکان به محصول جدید نزدیک کند، بنابراین به دنبال "تأیید شده کارخانه" یا موارد مشابه باشید.
  لوازم جانبی درون جعبه
محصولات بازسازی شده اغلب بدون لوازم جانبی همراه با خرید محصول جدید ارائه می شوند. این یکی دیگر از دلایلی است که بهتر است وسایل نوسازی توسط سازنده را پیدا کنید تا بتوانید تمام لوازم جانبی را تهیه کنید.
اگر محصول بازسازی شده را توسط سازنده بخرید حتی ممکن است بسته‌بندی و لوازم جانبی جعبه نیز کامل باشد. 
  آیا محصول هنوز گارانتی دارد؟
هیچ محصولی را که گارانتی ندارد خریداری نکنید. ریسک خرید محصولی که گارانتی نداشته باشد، ممکن است به معنای دریافت سخت افزار معیوبی باشد که به درستی کار نکند. به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که یک دستگاه می‌تواند کار کند به این معنی نیست که کامل است و همه چیز همانطور که باید، کار می‌کند.  طبق قانون، دستگاه باید بتواند کاری را که برای آن طراحی شده است انجام دهد، حتی اگر کارکرده و دست دوم باشد.

    تعریف اصطلاح تجدید
هیچ قانونی در مورد نحوه طبقه‌بندی یک محصول بازسازی شده وجود ندارد، به جز این که فروشنده نمی‌تواند بگوید کاملاً نو و استفاده نشده است. همچنین ممکن است به این معنی باشد که محصول مدت زمان زیادی استفاده شده و ایراداتی نیز دارد. مثلاً ممکن است صفحه نمایش خراشیده یا ترک خورده جایگزین شود. 
  سیاست بازگشت چیست؟
شما حداقل یک ماه زمان نیاز دارید تا متوجه مشکلات دستگاه الکترونیکی شوید. این مسئله در مورد محصولات بازسازی شده نیز صدق می‌کند.  
اگر نمی‌توانید حداقل دو هفته از محصول استفاده کنید با امکان بازگرداندن آن بدون هزینه را ندارید، آن مجصول را خریداری نکنید و به یاد داشته باشید که وقتی محصول را دریافت کردید، پس از باز کردن آن یک بازرسی کامل انجام دهید. ممکن است حتی بخواهید فوراً از این سیاست بازگشت استفاده کنید.
  چه چیزی را هرگز نباید دوباره بخرید؟
توصیه می‌کنیم از خرید لوازم بازسازی شده و دست دومی که تماس مستقیم با پوست شما دارند مانند هدفون و موارد مکانیکی مانند صفحه کلید، هارد دیسک یا درایوهای حالت جامد و تلویزیون خودداری کنید. زیرا تشخیص سن تلویزیون دشوار است.

با این حال، برخی از این خریدها ممکن است قابل قبول باشند، اگر به شرکتی که محصول بازسازی و تعمیر کرده اعتماد دارید نگرانی کمتری خواهید داشت. 

    مقایسه قیمت
قبل از خرید یک دستگاه بازسازی شده، بهتر است که مقایسه قیمت انجام دهید. وقتی یک کالای ارزان قیمت بازسازی شده پیدا کردید، به سایت بازسازی شده دیگری بروید تا ببینید آیا همان مدل یا مشابه آن با قیمت کمتری موجود است یا خیر.

با این حال، اجازه ندهید قیمت همه چیز را به شما تحمیل کند، گاهی اوقات ممکن است به اندازه کافی به یک سایت یا فروشنده اعتماد کنید تا پول اضافی صرف شده ارزشمند باشد.

دیگر خبرها

  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • محموله ۱۵ میلیاردی لوازم یدکی و لوازم آرایشی قاچاق در توقیف پلیس
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون