Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سروستانی بیان کرد: اگر امروز شاهد نابسامانی‌ها ظلم و ستم و بی عدالتی در جامعه جهانی هستیم به خاطر دوری از قرآن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از  بوشهر،«حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی» پیش از ظهر سه‌شنبه(26 آذر) در جمع فعالان قرآنی شرکت کننده در کارگاه سبک زندگی قرآنی بوشهر با اشاره به اهمیت تعالیم قرآنی در تمام ابعاد مختلف زندگی بشر اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگرفته از تعالیم اسلامی و قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: قرآن کتابی سراسر درس است که در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، رفتار، کردار، بایدها و نبایدها برای تامین سعادت بشر برنامه دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز شاهد نابسامانی‌ها ظلم و ستم و بی عدالتی در جامعه جهانی هستیم به خاطر دوری از قرآن است تصریح کرد:  بنابراین سبک زندگی قرآنی که محور مباحث اساتید محترم این کارگاه آموزشی خواهد بود و در این نشست به آن اشاره می شود، باید به گونه ای در جامعه شکل بگیرد که زندگی ما بر اساس تعالیم الهی و قرآنی شکل بگیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر بیان کرد: قرآن کریم در بخش‌های گفتار، کردار، رفتار، خانواده و حتی در اموری که فکر نمی‌کنیم، مثل تفریح، اقتصاد، پس انداز، انفاق، کمک به فقرا، امور خیریه و عیادت بیماران ورود پیدا کرده و در هر بخشی که فکر کنیم و در همه اموری که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم صاحب طرح و برنامه است و همه اینها مبنای شان قرآنی است.

 

حجت‌الاسلام سروستانی با بیان این که همه اموری که در جامعه با آن مواجه هستیم ریشه در قرآن کریم دارد، افزود:  شما فعالان قرآنی در هر زمینه ای که مسئولیت فعالیت قرآنی دارید، خودشناسی و معرفت‌افزایی درونی اولین وظیفه‌ای است که باید به آن توجه کنید؛ نمی شود دیگران را به خوبی دعوت کنیم و خودمان معارف مان را نسبت به قرآن افزایش ندهیم؛ بنابراین در درجه بعد اول خود را و در درجه بعد فرزندان و خانواده و جامعه را بر اساس آموزه های قرآنی تربیت کنید.

 

وی تاکید کرد: همه بخش های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ریشه در قرآن کریم دارند و بخش اخلاق و معنویت که از ارکان بیانیه گام دوم هستند هم از تعالیم قرآنی گرفته شده است.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز طرح ملی فهما طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد قرآن کریم استان بوشهر خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است

ایسنا/بوشهر مدیرکل دفترموسیقی وزارت ارشاد گفت: بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است که می شود سال‌های سال در مورد به آن صحبت کرد و راجع به مشکلات آن به صورت اضطراری تر نشست و صحبت کرد و دغدغه ها را شنید و گلایه ها را گوش داد.

امیر حسین سمیعی شامگاه یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان بوشهر گفت: کنسرت های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند و همه بر اساس قانون اجرا می شوند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای این که بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، لذا معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می کنیم که به تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم و باید همت کنیم تنش ها را کاهش داده و ظرفیت های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه ای مجوزهای موسیقی گفت: ما نمی توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که این‌گونه مشکلات با همین نشست ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط  شرکت های مجری را در شهرستان ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه کرد: باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویدادهای اجرایی به تناسب آن ایام می تواند تاثیرگذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره‌اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان با بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»