Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صادق حقیقی پور در گفتگو با ایلنا اظهار کرد: خوزستان سیستم دفع آب های سطحی ندارد و باید احداث شود‌، البته اجرای آن بسیار پرهزینه است، اما باید با اولویت بندی شروع به اجرای سیستم دفع آب های سطحی در اهواز اقدام نمود.

وی افزود: در حال حاضر تمام ایستگاه های پمپاژ و تمامی خطوط در مدار هستند و تا کنون  ریزشی در شبکه فاضلاب گزارش نشده است، اما باید برای اعلام نتیجه قطعی تا ۷۲ ساعت صبر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی پور با اشاره به اینکه قبل از شروع فصل بارندگی ها پیش بینی های لازم را انجام داده ایم، تصریح کرد: هزار کیلومتر شبکه فاضلاب را در شهرهای مشکل دار لایروبی کردیم؛ همچنین ۲۰۰ ایستگاه پمپاژ را لایروبی و تقویت کرده و اکثر ایستگاه های پمپاژ اصلی را به برق اضطراری مجهز کردیم تا در موقع بارندگی و قطع برق به مشکل برخورد نکنیم و قسمت هایی از شبکه فاضلاب را که خطر ریزش داشتند، شناسایی و ترمیم کردیم.

وی ادامه داد: از آنجا که خطوط فاضلاب خوزستان فرسوده و قدیمی است احتمال ریزش در برخی نقاط آن وجود دارد، ولی ما توانستیم با وجود حجم زیادی از بارش، مانند یک باران عادی شرایط را اداره کنیم.

حقیقی پور اشاره کرد: با وجود اینکه در شادگان حدود ۸۰ میلیمتر بادان آمده است، اما مردم با مشکلات چندانی مواجه نیستند به صورتی که نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در تماسی تلفنی از آبفای استان تشکر کرد.

مدیرعامل آبفای خوزستان با بیان اینکه این میزان بارندگی در ۷۰ سال اخیر آبادان بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارش در آبادان در یک روز کمتر از ۶۰ میلیمتر بوده در حالیکه اکنون ظرف ۲ ساعت حدود ۱۱۳ میلیمتر بارش داشته است و قطعا طبیعی است اگر مقداری هم آبگرفتگی پس از این میزان بارش ایجاد شود.

حقیقی پور توضیح داد: اگر شدت بارندگی در ساعت از ۱۰ میلیمتر بیشتر شود در اصطلاح علمی به آن طوفان می گویند در حالیکه در ۲ ساعت بارندگی آبادان، ۱۰۴ میلیمتر بارش ثبت شده است و این یعنی فراتر از طوفان.

وی ادامه داد: خوشبختانه در اکثر مناطق وضعیت عادی است و تنها برخی مناطق حاشیه ای مانند کوی ولیعصر، گلزار، برخی خیابان های امیر آباد در آبادان و چند منطقه در کوی بهروز، خرداد و ایثار در خرمشهر جزو نقاط بحرانی محسوب می شوند، اما باز هم  شرایط آنها مانند برخی نقاط اهواز نیست و امیدواریم ظرف ۴۸ ساعت آینده آبگرفتگی این نقاط نیز برطرف شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب برای دفع فاضلاب طراحی شده است نه آب های سطحی حاصل از بارش باران، بیان کرد: اگر ما این آب ها را وارد سیستم فاضلاب کنیم اگر چه ممکن است برای چند سال جواب دهد، اما شبکه فاضلاب عمر مفید خود را از دست خواهد داد.

وی ادامه داد: در شهرهایی مانند آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر و اهواز، چون توپوگرافی مسطح است، این آبها با ایستگاه پمپاژ دفع می شود در حالیکه این ایستگاه پمپاژ فقط برای ظرفیت فاضلاب طراحی شده است و حجم زیاد بارش باران وقتی وارد این ایستگاه ها می شود موجب آسیب رسیدن به آنها می گردد.

حقیقی پور اشاره کرد: از میان اکثر شهرهای خوزستان رودخانه عبور می کند و از قدیم فاضلاب ها وارد رودخانه میشد، ولی اکنون ما همه را وارد سیستم فاضلاب کردیم، ولی متاسفانه سیستم فاضلاب خوزستان فرسوده و قدیمی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آبفا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

 سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و پارک علامه در منطقه هفت شهرداری به همراه داریوش آقاسی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و فرامرز نجف پور مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز و تعدادی از مسئولین ذیربط از این پارک و کانون بازدید کردند.

فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود فضای داخلی و حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و همچنین وضعیت پارک علامه، از رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت موجود با تلاش و همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و شهرداری منطقه هفت و با استفاده از ظرفیت حوزه بسیج منطقه خبر داد.

موالی زاده می گوید: پارک علامه با مساحتی بیش‌از چهار هکتار بین خیابان علامه و شهید طاهری واقع شده ‌است که محلات بیست‌متری شهرداری، چهارصددستگاه و کوی آل صافی از این پارک استفاده می کنند. وضعیت‌موجود شایسته مردم این منطقه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • لزوم همکاری تمامی نهادها با پلیس در اجرای طزح نور
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق
  • بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز