Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز جشنواره با بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی و حضور ۱۲ شرکت‌کننده از ۸:۳۰ صبح تا ۱۹ عصر در چهار بخش آغاز می‌شود. شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل از شهر‌های تهران، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، خوزستان و کشور‌های ژاپن، اسپانیا، لبنان و ترکیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام شاه‌محمدلو به عنوان مجری پیشکسوت در حوزه کودکان و نوجوانان و یکی از داوران بخش ملی ساعت ۱۷:۳۰ روی صحنه به قصه‌گویی می‌پردازد. همچنین در این بخش اجرای دو قصه‌گوی دیگر را نیز شاهد خواهیم بود.

گیتی خامنه، مجری و قصه‌گو، مرتضی سرهنگی روزنامه‌نگار و پژوهش‌گر و اشکان خطیبی، بازیگر سینما و تئاتر داوران بخش بین‌الملل در جشنواره قصه‌گویی هستند.

همچنین کارناوال عروسکی با عروسک‌های غول پیکر از ابتدای روز چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ از مقابل کانون به سمت پارک لاله حرکت و در این مکان، نمایشی ویژه اجرا خواهد کرد.

در بین اجرای قصه‌گویان و در زمان استراحت، نمایش‌های صحنه‌ای کوتاه مدت سرگرم‌کننده و متنوعی برای حضار، روی صحنه خواهند رفت.

در روز دوم بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی دو نشست نیز در ساعت‌های ۱۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. نشست نخست با موضوع «صدای رسا، بیان واضح و مفهوم صحیح کلام در قصه‌گویی» با حضور اصغر همت، بازیگر و نشست دوم با مبحث «روایت‌پژوهی و قصه‌پژوهی» با حضور مریم شریف‌نسب، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سالن کنفرانس یک با شرکت اولیاء تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان تشکیل می‌شود.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶ تا ۳۰ آذر ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قصه گویی ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۳۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، گفت: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان سعی کردیم در بعد بین‌المللی اتفاقات خوبی را برای شهر و شهروندان رقم بزنیم، از این‌رو با دعوت از شهرهای خواهرخوانده و هماهنگی با چند سفارت‌خانه در تهران، پذیرای ۹ هیئت خارجی در اصفهان بودیم.

وی با بیان اینکه دعوت از این هیئت‌ها برای حضور در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان و با تمرکز با جشنواره نقاشی پوپک انجام شد، افزود: این حضور و دیپلماسی فعال موجب شد به تعداد آثار و شهرهایی که از اقصی نقاط جهان در این جشنواره شرکت می‌کنند، بیش از دو برابر اضافه شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰۰ اثر به جشنواره نقاشی پوپک ارسال شد که ۳۰۰۰ اثر مربوط به دیگر نقاط جهان است، گفت: ۲۹۴ شهر در این برنامه شرکت کردند که حدود ۲۸ شهر آن شهرهای خارجی بودند و در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از دو برابری را داشت که نشان می‌دهد می‌توانیم سال‌های آینده اقدامات موثرتری برای برگزاری این جشنواره انجام دهیم.

معرک‌نژاد با بیان اینکه زنجیره افتتاحیه‌ها در شهر آغاز شده است، تصریح کرد: با افتتاح مجموعه تفریحی کوه نور در کوه صفه همراه با دیگر پروژه‌های تفریحی در این مکان، ظرفیت ویژه و جدیدی به شهر زندگی اضافه شد.

کد خبر 749233

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور