Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، علی مطهری در پاسخ به این سوال که چرا چهره‌های شاخص به میدان انتخابات نیامدند و این مسئله ممکن است منتهی به لیست‌های رای گریز شود به خبرآنلاین گفت: «ما نمی‌توانیم برای حضور کسی تکلیف تعیین کنیم یا در مورد لیست‌ها قاعده‌ای کلی در نظر بگیریم . از سوی دیگر این هیچ اصل و قاعده‌ای نیست که اگر مشارکت کاهش پیدا کند حتما یک جریان پیروز خواهد شد حال فارغ از اینکه کدام گروه پیروز می‌شود اساسا صلاح کشور در مشارکت بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

>>>>در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

سرنوشتِ انتخابات ۹۸، اسیر لیست‌هایِ کم رمق/خطر بازگشت تندروها

او درباره احتمال بازگشت افراطیون به مجلس نیز می‌گوید: «مسلم است مردم از میان افرادی که امتحانشان  را در مجالس گذشته پس داده‌اند و در آن موفق نبوده‌اند دست به انتخاب نمی‌زنند اما به هر صورت تصمیم گیری با مردم است.»

دو جین کاندیدای خوبی که از راست و چپ به صحنه آمدند

محمود صادقی نماینده تهران نیز از جمله افرادی است که نگاه خوش‌بینانه‌ای به وضعیت ثبت‌نام‌ها دارد. او به خبرآنلاین می‌گوید: «تا جایی که به اصلاح طلبان مربوط می‌شود چهره‌های شاخص زیادی ثبت نام کردند و اگر بتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند می‌توانند لیست قابل قبولی ارائه کنند و حتی برای من این حضور چهره‌های شاخص غیر منتظره بود.»

او درباره کاندیداهای جریان رقیب نیز می‌گوید:«اصولگرایان دچار یک ریزش شدند که نخبه‌های خود را فراری دادند و شما ببینید که آقای لاریجانی توبه‌کار شد یا آقای ابوترابی‌فرد، آقای باهنر، آقای توکلی و افراد استخوان‌دار این طیف وارد گود انتخابات نشدند.»

صادقی  در پاسخ به این سوال که چهره‌هایی مانند وزرای دولت خاتمی از معین گرفته تا موسوی لاری و ... می‌توانستند در انتخابات حضور پیدا کنند و یک حضور حداکثری داشته می‌گوید: «حضور اقای مجید انصاری، شکوری‌راد و خانم مولاوردی و ... را داشتیم لذا به نظرم چهره‌های شاخصی وارد میدان شدند که به نظرم دو جین خوبی از میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از آب در خواهد آمد.»

او درباره میزان مشارکت سیاسی در انتخابات گفت: «چنانچه از این هیجان‌های آبان‌ماه عبور کنیم پیش‌بینی می‌کنم مشارکت خوبی در انتخابات داشته باشیم.»

صادقی درباره اینکه چنانچه مشارکت سیاسی در انتخابات کاهش پیدا کند، چه کسانی سود می برند، هم می گوید«این دشمنان خارجی هستند که از این موضوع سود می‌برند و دود آن در چشم مردم فروخواهد رفت. برخی جریانات سیاسی تصور می‌کنند اگر مشارکت کاهش پیدا کند به سود انها تمام خواهد شد حتی اگر بگوییم این تصور درست است اما نباید از این موضوع غافل شد که این یک پیروزی زود گذر است. درواقع در عالم سیاست بازها برد-برد است که به نفع همه تمام می‌شود وگرنه بازی‌های برد- باخت به سود برنده هم نخواهد بود.»

2727

کد خبر 1332216

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمود صادقی علی مطهری باشگاه استقلال آندره استراماچونی آلودگی هوا استان البرز ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ تحریم اقتصادی فدراسیون فوتبال بازیگران سینما و تلویزیون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود

سالار آبنوش بعد از ظهر شنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه، هفته کارگر و معلم و همچنین روز شوراها اظهار کرد: امروز معنا و مفهوم جمله امام خمینی درخصوص سپاه را متوجه می‌شویم که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، به واقع امروز هرکس دل در گرو این انقلاب دارد، لباس بسیج به تن کرده و یک بسیجی است و ما هم مفتخر به همین بسیجی بودن هستیم‌.

منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات نظامی آمریکایی در کشورمان که به واقعه طبس مشهور است، یادآور شد: شکست آمریکایی‌ها با آن هم پشتیبانی و توان نظامی چیزی جز اراده خداوند نبود و باید بدانیم چنین اراده‌ای هنوز هم وجود دارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت گره گشایی از کار مردم توسط مسئولان خاطرنشان کرد: بی تردید کارنامه مسئولان همان انتخابات و مشارکت مردم در این عرصه است که لازم است هر مسئولی به بازخورد انجام وظایف خود که در انتخابات و مشارکت مردم منعکس می‌شود توجه کند.

آبنوش با تاکید بر اهمیت نگاه مبتنی بر حل مشکل ادامه داد: در اینکه ما بهترین مردم را در کشورمان داریم هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، به همین دلیل لازم است تا تک تک مسئولان نسبت به واکنش‌های مردم که در مشارکت‌هایی مانند انتخابات نمود پیدا می‌کند، توجه و در نوع رفتار و عملکرد خود بازنگری کند.

منتخب مردم قزوین البرز و آبیک توجه به مردم و خواست مردم را همان تاکید چندباره مقام معظم رهبری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است تا مسئولان با بازنگری در رفتار خود و توجه به اقشار مردم، رفتار مردم را با خودشان که در مشارکت انتخابات تبلور می‌یابد تغییر دهند.

وی مشارکت مردم در انتخابات را دغدغه مهم عنوان کرد و افزود: مسیری که رهبری و شهدا به ما گوشزد کرده‌اند چیزی جز خدمت و کار برای مردم نیست و ما مسئولان باید به دنبال عملکردی باشیم تا مردم از ما تجلیل کنند و این تجلیل هم در مشارکت مردم در انتخابات نمود پیدا می‌کند.

آبنوش ضمن اشاره به مسیر پیش روی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی عنوان کرد: امروز به برکت مدیریت امامین انقلاب و جان نثاری شهدا، جانبازان و رزمندگان گام نخست که همان تثبیت است، اتفاق افتاده و افق‌های پیش روی جمهوری اسلامی ایران جهانی است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: امروز سطح و جغرافیای منازعات تغییر کرده و به برکت جمهوری اسلامی ایران دیگر جنگ در قلب رژیم صهیونیستی محل تمرکز جبهه کفر دنیا است و نه در مرزهای ما و با وجود آرامش در داخل کشورمان، رژیم صهیونیستی در مقابل اراده مقاومت به زانو درآمده است.

آبنوش خاطرنشان کرد: وعده صادق به ذهن مردم دنیا سرعت بخشید تا افرادی هم که تحت تبلیغات دشمن تردید به دل داشتند، باور پیدا کردند که کوه یخی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا به برکت جمهوری اسلامی ایران و تاسی آن به فقه جعفری و رهبری معظم انقلاب اسلامی فرو ریخته است.

وی اضمحلال و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی را نیز از نتایج راهبرد جبهه مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دنیا فلسطین یکپارچه را می‌شناسد و صدای فریاد این ملت مظلوم به لطف جبهه مقاومت به گوش جهانیان رسیده و رژیم صهیونیستی رسوا شده است.

آبنوش گام دوم انقلاب را همزمان با گام مهم عرصه جهانی دانست و متذکر شد: امروز به برکت سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی، روز قدس جهانی شده و پرده‌های چهره نمایشی استکبار فرو ریخته است و مسئولان باید به شکرانه این نعمت، خادم مردم باشند و هرچه در توان دارند برای رضایت و حل مشکلات مردم به کار گیرند تا مردم نیز با مشارکت در انتخابات تجلیل گر مسئولان باشند.

کد خبر 6090285

دیگر خبرها

  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • چهره متفاوت بازیگر نقش علی در آینه عبرت بعد از ۳۵ سال
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود