Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@19:09:16 GMT

گیاهان گلخانه ای برای تصفیه هوا

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۰۰۹۷

گیاهان گلخانه ای برای تصفیه هوا

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،وجود گلدان‌های گل و گیاه در خانه باعث ایجاد نشاط و سرزندگی ساکنان آن می‌شود. اما وجود این گیاهان غیر از اینکه باعث زیبایی محیط می‌شود، فواید دیگری نیز به همراه دارد. تصویه هوای خانه از آلاینده‌های مختلف هوا و رفع آلودگی از جمله آن فواید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه با بستن در و پنجره‌ها مانع ورود آلودگی هوا به داخل خانه می‌شویم و تصور پاک بودن هوای درون خانه نه تنها تصوری اشتباه است، بلکه آلودگی هوای خانه تا ۵ برابر بیشتر از آلودگی هوای محیط بیرون است.

در اینجا ۱۰ گیاه گلخانه به منظور تصفیه هوای محیط معرفی می‌شوند که، مناسب برای اقلیم، ارزان قیمت، در دسترس و بسیار مقاوم هستند.

پیچک انگلیسی یا عشقه

عشقه از گیاهان همیشه سبز بوده و به سرعت رشد میکند. گونه‌های مختلفی از این گیاه وجود دارد، از جمله گونه ابلق، سبز و مینیاتوری.

سانسوریا

این گیاه با بیش از ۷۰ گونه، دارای رنگ‌ها و ابعاد متنوعی است. سانسوریا گیاهی مقاوم است که عمر طولانی دارد. این گیاه سمومی مانند فرمالئید، زایلن و تولوئن را از محیط می‌گیرد.

بنجامین

نام علمی این گیاه بنجامین فیکوس است و با نام‌های انجیر مجنون یا گریه انجیر نیز معروف است. گیاه بنجامین تکثیر آسانی دارد و از گیاهان مقاوم محسوب می‌شود. برای جلوگیری از ریزش برگ‌های این گیاه آن را جابه جا نکنید.

عنکبوتی یا گندمی

گیاهی بسیار زیبا، ارزان و سریع الرشد، از خانواده گندمیان است. این گیاه برای افراد مبتدی و ناآشنا به نگهداری گیاه آپارتمانی بسیار مناسب است.

آگلونما

با نام‌های همیشه سبز چینی و نخشید نیز شناخته می‌شود. گیاهی بسیار مقاوم، از جنگل‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری جنوب شرقی آسیا است. به گفته ناسا، آگلونما یکی از بهترین و قدرتمندترین گیاهان برای تصویه هوای آلوده داخل منزل از سم‌هایی مانند: بنزن و فرمالدئید می‌باشد.

پتوس

گیاهی رونده، مقاوم و موثر در تصویه هوا می‌باشد. پتوس مناسب برای محیط‌های اداری و حتی اتاق خواب است؛ زیرا که با دفع سموم زایلن، بنزن، فرمالئید و تولوئن و تولید اکسیژن محیط را پاک و باعث خواب راحت می‌شود. این گیاه به نگهداری زیاد نیاز ندارد و تکثیرش بسیار آسان است.

اسپاتی فیلوم

این گیاه با نام‌های برگ قاشقی، چمچمه‌ای و زنبق صلح نیز شناخته می‌شود. اسپاتی فیلوم به نور علاقه دارد و به سرما حساس است. نور مستقیم باعث سوختن برگ‌هایش می‌شود.

گل داوودی

در دنیا حدود ۲۰۰ گونه گیاه داوودی وجود دارد. این گیاه دارای برگ‌های سبز تیره و گل‌هایی با واریته‌های رنگی مختلف است. نور مناسب یکی از شرط‌های نگهداری داوودی است. این گیاه با اولین سرمای پاییز به گل می‌نشیند. تکثیر آن بسیار آسان است و از گیاهان بسیار مقاوم و ارزان قیمت به شمار می‌آید.

سرخس برگ شمشیری

این گیاه بومی نواحی استوایی است و به رطوبت و نور علاقه دارد. تکثیر آن‌ها معمولا از طریق تقسیم بوته انجام می‌شود. برای رشد سرخس از خاک جنگلی یا خاک برگ استفاده کنید. روی برگ‌ها آب نپاشید

نخل پروانه‌ای

اریکا پالم یا نخل پروانه، گیاهی آپارتمانی از خانواده اریکاسه- نخل است. این گیاه بومی مناطق جنوب شرق آسیا است. اریکا از جمله گیاهانی است که برخی آلودگی‌های هوا، از جمله: گزیلن و تولوئن را تصویه می‌کند. نگهداری این گیاه آسان است و جز گیاهان مقاوم به شمار می‌رود.

تمامی گیاهان نامبرده، از جمله گیاهان موثر در پاکسازی هوای محیط هستند و نگهداری، تکثیر و تهیه آن‌ها بسیار آسان است. قبل از خرید گل و گیاهان آپارتمانی به این گزینه توجه کنید که با تهیه این نمونه گیاهان، محیطی بسیار دلپذیرتر و پاکیزه خواهید داشت.

 

انتهای پیام//م.م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان آپارتمانی گیاهان گلخانه ای تصفیه هوا آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی تصفیه ‌خانه دوم آب شرب مرکز استان به عنوان طرح ویژه در مدت زمان کوتاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن کروبیان در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب اردبیل، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه دوم آب شرب اردبیل با هدف تصفیه آب چاه‌های داخل شهر اردبیل و به منظور گذر از بحران کم آبی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال اجرا است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه هم اکنون ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام طرح و تاسیسات وابسته آن بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کروبیان با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفی آب شرب اردبیل، دو پروژه عظیم در حال اجرا و بهره‌برداری است بیان کرد: پروژه تکمیل آبگیر سد یامچی هم اکنون با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پروژه سیستم ارتقای کیفی آب که در داخل تصفیه خانه اجرا شده هم اکنون تمام شده و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان شده است.

نماینده مجری طرح جهاد آبرسانی استان اردبیل همچنین تصریح کرد: به منظور برداشت آب از تراز بالاتر جهت ارتقای کیفی آب شرب مرکز استان چهار بارج شناور در مدار بهره‌برداری است و دو بارج دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه در حال خرید و نصب است.

کد خبر 749127

دیگر خبرها

  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد