Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مخبر روز سه شنبه در آیین  بهره برداری از یک واحد دانش بنیان تولید گاز دی اکسید کربن (کارخانه کربن بارد تهران) در شهرستان ری اظهار داشت: ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به دنبال حمایت کارآفرینان و افراد تحصیل کرده دانشگاهی است تا بدین وسیله گام بلندی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی، رفع بیکاری و منویات رهبر معظم انقلاب برداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ستاد اجرایی حضرت امام(ره) نهضت احیای سرمایه‌های معطل شده به راه افتاده است، افزود: در این طرح از تمامی شرکت‌های دانش بنیانی که بخاطر نداشتن سرمایه تعطیل شده‌اند و یا طرح‌هایی که موجب کارآفرینی و اشتغال می شوند حمایت می شود.

مخبر اضافه کرد: حمایت از طرح‌های کوچک، متوسط و دانش بنیان موجب حضور پر شور مردم در صحنه اقتصاد کشور و به دنبال آن رونق فضای کسب و کار و خروج کشور از رکود می شود.

وی با اشاره به اینکه بیکاری و نداشتن معیشت مناسب منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، ابزار کرد: امروز باید از وجود نیروی کار ارزان قیمت، جوان، خلاق، و با انگیزه کشور نهایت استفاده را در جهت بالا بردن رشد اقتصادی کشور کرد.

مخبر یادآور شد: ایران اسلامی سرشار از منابع زیرزمینی، معدنی و فرصت‌های خوب کشاورزی است که با یک مدیریت خوب و سرمایه گذاری مناسب می توان ریشه فقر و بیکاری را در کشور از بین برد.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی پنج سال گذشته ۳۵۰ بنگاه کوچک و متوسط را راه اندازی و زمینه اشتغال ۸۱ هزار را نیز محیا کرده است، افزود: بروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر موجب کاهش رغبت کارآفرینان و بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور می شود که باید اصلاح شود.

مخبر اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی باید به کارآفرینان به عنوان رزمندگان خط مقدم مقابله با تحریم‌های دشمنان نگاه کنند و زمینه حضور آنان در اقتصاد کشور را فراهم نمایند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ستاد فرمان امام (ره) طی سال آینده ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی را حمایت و زمینه اشتغال ۱۵۰ هزار نفر را فراهم خواهد نمود.

مخبر در ادامه با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت کشور باید با رعایت موازین زیست محیطی انجام شود، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تمامی طرح‌های اجرایی خود به مسائل زیست محیطی دقت فراوانی دارد.

وی یادآور شد: توسعه و ایجاد اشتغال نباید باعث خرابی و از بین رفتن محیط زندگی مردم شود، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کنار حمایت از طرح‌های صنعتی از احیا محیط زیست و درختکاری نیز حمایت می کند.

مخبر با اشاره به اینکه ستاد فرمان امام(ره) از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی کشور را جنگل کاری کرده است، گفت: امسال ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ملارد، ۱۰۰ هکتار از اراضی محله مسعودیه  و ۲۰۰ هکتار از اراضی ده  سید در تهران و یکهزار هکتار نیز در خراسان جنوبی توسط این نهاد درخت کاری شده است.

کارخانه کربن بارد تهران با قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی اکسید کربن پالایشگاه تهران به کربن صنعتی و خوراکی و تبدیل آن به نخستین پالایشگاه سبز کشور امروز سه شنبه با حضور محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، سید امیر حسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در ضلع شرقی پالایشگاه تهران به بهره برداری رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی ایران اسلامی جنگل کسب و کار کشاورزی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدصادق خیاطیان، ضمن تأکید بر اینکه صندوق نوآوری، حامی جدی هر اقدامی است که منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شود، گفت: شاید یک دهه قبل بیشتر به دنبال رشد و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بودیم؛ اما امروز درباره زیست‌بوم بالغی صحبت می‌کنیم که حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در آن مشغول فعالیت هستند که میزان فروش این شرکت‌ها در سال گذشته به ۵۳۰ همت (۵۳۰ هزار میلیارد تومان) رسیده است و بیش از  ۳۰۰ هزار نفر نیز در شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال دارند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود:درحال حاضر سهم اقتصاد دانش‌بنیان از GDP حدود ۲.۷ درصد است و طبق برنامه‌ریزی باید این سهم تا پایان برنامه هفتم به ۷ درصد برسد. برای دستیابی این هدف باید گام‌های مهمی برداشته شود. به اعتقاد ما، مهم‌ترین رویکرد در این مسیر، توجه به نقش شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های پتروشیمی، شرکت‌های فولادی مانند فولاد مبارکه یا شرکت‌های صنعتی و معدنی مانند چادرملو در اقتصاد دانش‌بنیان است.  خیاطیان درخصوص ترغیب شرکت های بزرگ برای ورود به حوزه دانش بنیان تأکید کرد: یک راهکار این است که شرکت‌های بزرگ به جای استفاده از محصولات خارجی، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق دانش‌بنیان‌ها تامین کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولاتی با استاندارد بالا و در تراز بین‌المللی تولید می‌کنند و راهکار دیگر، قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ است. وی ، رویکرد سوم را بحث سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود : صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVCs) و سایر نهاد‌های تخصصی، یکی از راهکار‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در این حوزه است. قانون‌گذار نیز با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و اعطای اعتبار مالیاتی، از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده است.  رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: حوزه معدن یکی از بخش‌های است که نفوذ فناوری و نوآوری در آن چندان اتفاق نیفتاده است. برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌هایی مانند رویداد چادرو (Chadro 2023) ( رویداد جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری چادرملو) حاکی از حرکت این صنایع به سمت استفاده بیشتر از فناوری و نوآوری است. خیاطیان گفت : ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زنجیره صنایع معدنی و ماشین‌آلات و ... مشغول فعالیت هستند. آمادگی داریم در صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری متقابل، نیاز‌های فناورانه را احصا و به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه ارائه کنیم.  

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان