Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه های طرفدار دولت و اصلاح طلب پس از سالها سر کار گذاشتن مردم و حمایت از برجام به شکست تجربه مذاکره با غرب اعتراف کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، از آغازین روزهای مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 همواره بودند افرادی که با خوشبینی به مذاکره و دوستی با غرب سخن از تغییر بزرگ اقتصادی در کشور و دستاوردهای بی نظیر برجام  میزدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاثیر رسانه ها در پذیرش برجام و مذاکره با غرب را باید به عنوان مثالی روشن بر تاثیر اصحاب رسانه بر افکار عمومی در ایران دانست، با نگاهی به گذشته و مرور تیترها و اخبار منتشر شده در سایت ها، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی همزمان با مذاکره با غرب و پذیرش برجام به خوبی میبینیم که صفحات روزنامه ها و خبرگزاری ها پر شده بود از" روز بدون تحریم، پایان تحریم ها، چرخش همزمان چرخ اقتصاد و سانتریفیوژ، سلام دنیا، تعظیم جهان به ایران" و بسیاری دیگر از چنین مطالبی که مردم را به سوی جریان خاصی در انتخابات جذب کرده و دوستی با کدخدا را تنها راه حل مشکلات بدانند.



در سیستان و بلوچستان نیز همچون دیگر مناطق کشور برخی رسانه های وابسته به دولت و جریانات خاص با بزرگ نمایی برجام و دستاورد سازی از مذاکرات و همچنین سوء استفاده از جو ایجاد شده و شادی موقتی مردم، به دنبال صید ماهی و بهره برداری انتخاباتی بودند.

تاجایی که خبرگزاری ها و روزنامه های زنجیره ای سیستان و بلوچستان در آن روزها تنها مشغول انتشار اخبار جشن و شادی در استان و صحبت با چهره های اصلاح طلب برای بزرگ جلوه دادن برجام بودند امروز حرف از مشکلات اقتصادی و تحت فشار بودن کشور از سوی آمریکا می زنند.

هنوز چند ماه از اجرایی شدن برجام نگذشته بود که عدم پایبندی به تعهدات و تصویب تحریم های مجدد از سوی آمریکا بار دیگر به همگان نشان داد که تکیه بر خانه عنکبوت کاری اشتباست اما بازهم همین رسانه ها به جای انعکاس حقیقت و توجه به اصول اخلاقی و حرفه ای خبری به صورت همزمان از توافق برجام حمایت کرده و تلاش کردند افکار عمومی را منحرف کرده و با اندک اتفاقات خوب مردم را مشغول کنند.

این روند حتی پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تمامی تحریم های گذشته و حتی تصویب سخت ترین تحریم های تاریخ بر ضد ملت ایران نیز از سوی این رسانه ها دنبال شد تاجایی که هنوز هم با وجود همه بدعهدی ها و مشکلات ایجاد شده از سوی غربی ها برخی رسانه ها همچنان بر دوستی با غرب و اعتماد به آنان تاکید داشته و به دنبال ایجاد زمینه برجام های دیگر هستند اما باید از آنان پرسید آیا واقعا اخلاق رسانه ای و تعهدی که نسبت به مردم و شغل خبرنگاری دارند را رعایت می کنند یا نه تنها به دنبال راضی نگاه داشتن طیف و جریان خاصی هستند!
 


خبرگزاری ایرنا سیستان و بلوچستان که برجام را تا جشنی ملی بزرگ کرده و از جای جای استان عکس هایی از شادی مردم منتشر میکرد امروز با انتشار خبری با عنوان" اقتصاد ایران در حال فروپاشی بود، اما سرپا ایستاد" با انتشار سخنان  معاون اول رئیس جمهور، به عدم قابل اعتماد بودن آمریکا و متحدان غربی آنان اعتراف کرده و تنها راه برون رفت از مشکلات را ایثار، گذشت و ایستادگی عنوان می کند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: من به عنوان مسئول اقتصاد مقاومتی می‌گویم که آمریکایی‌ها از تمام توان خود برای زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران استفاده کرده است.

جهانگیری با اشاره به برخی انتقادات در خصوص میزان تأثیرگذاری فشارهای آمریکا بر کشور ایران گفت: گاهی برخی فکر می‌کنند اگر بگوییم آمریکا کارهای بسیاری علیه ملت ما انجام داده به معنای علامت دادن به آن‌ها است این در حالی است که اعلام این موضوع، بی‌اعتبار کردن آمریکا است؛ آمریکا باید بگوید که دیگر چه کاری می‌توانسته علیه اقتصاد و ملت ایران انجام دهد، که انجام نداده است؟

وی همچنین به تبعیت برخی کشورها از جمله کشورهای دوست ایران از تصمیمات ایالات متحده آمریکا علیه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها حتی به کشورهای دوست ما نظیر چین، روسیه و ترکیه فشارهایی وارد کردند و آن‌ها نیز باور کردند که نمی‌توانند با آمریکا مقابله کنند و به همین خاطر از کار اقتصادی جدی با ما طفره رفتند و نفت ما را نخریدند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: من هیچ وقت فکر نمی‌کردم که کشور مستقلی مثل هند نیز حاضر به تبعیت از آمریکا شود و از ایران نفت خریداری نکند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه خواسته آمریکایی‌ها مبنی بر عدم فروش نفت ایران با شکست مواجه شد، اظهار کرد: تعدادی از مدیران و نیروهای جوان و ایثارگر کشور ایستادند و با طراحی روش‌هایی، کاری کردند که آمریکایی‌ها نتوانند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.

وی با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها در تحریم کشتیرانی و همچنین بنادر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها علیه کشور ما انجام داده‌اند، طی هشت ماه گذشته بیش از 100 میلیون تن کالا از مبدأ بنادر ایران یا به مقصد بنادر ایران تبادل شده است؛ آمریکایی‌ها در تعجب هستند که این مقدار کالا با وجود آنکه به همه بنادر بین‌المللی تحریم بودن ایران و مأموریت مبادله با این کشور را اعلام کرده‌اند، جابه‌جا شده است.
 
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده‌ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می‌کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چندجانبه به هدف قرار دادن شرکت‌ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی‌ثبات کردن زیرساخت‌های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده‌اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه‌ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت‌ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد