Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:53:00 GMT

ماندگاری در صنعت فولاد نیازمند پیشرفت فناوری است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۰۶۵۹

ماندگاری در صنعت فولاد نیازمند پیشرفت فناوری است

دبیر اجرایی اولین همایش ملی ریخته گری مداوم در صنعت فولاد با بیان این مطلب افزود: : صنعت فولاد در ۲۰سال آینده با چالش هایی مانند کاهش تقاضا برای تولیدات فعلی مواجه است و با توجه به حرکت صنایع به سمت فرایندهای زیست محیطی لازم است توجه به این نیاز در اولویت قرار گیرد.

علیرضا کاظمی ادامه داد: در این شرایط رقابت سختتر خواهد بود و مصرف کنندگان بزرگ فولاد، مانند صنایع کشتیسازی و خودروسازی خواهان فولاد مقاومتر، سبکتر و با بازدهی بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تکنولوژی فولاد هرمزگان اظهار امیدواری کرد: برگزاری همایش ریخته گری مداوم بتواند به نتایج پژوهشی و عملیاتی برای ارتقای فناوری این بخش و پاسخ به نیاز صنایع فولادی کمک کند.

اولین همایش ملی ریخته گری مداوم فولاد ۲۶آذر به میزبانی فولاد هرمزگان آغاز شده و تا ۲۷آذر ادامه خواهد داشت.

در این همایش فعالان صنعت فولاد کشور و پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز علمی کشور شرکت کرده اند.

۵۳ مقاله در این همایش ارائه شده که  ۴۵ مقاله از صنعت و ۸ مقاله از دانشگاه ها به این همایش راه یافته است.

ریخته گری مداوم به عنوان یک فرایند میانی مهمترین عملیات تولید فولاد است که در همایش یاد شده، مباحث  بومی سازی و توسعه فناوری، بهبود کیفیت محصول، فرایند تولید و شبیه‌سازی و  فناوری اطلاعات در ریخته‌گری مداوم در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

برچسب‌ها فولاد تولید ملی صنعت کشتی سازی صنعت قطعه سازی هرمزگان بندرعباس همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد تولید ملی صنعت کشتی سازی صنعت قطعه سازی هرمزگان بندرعباس همایش فولاد تولید ملی صنعت کشتی سازی صنعت قطعه سازی هرمزگان بندرعباس همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم

ایسنا/گیلان مشاور و فعال حوزه سبک زندگی اسلامی گفت: نیازمند به آگاه سازی پایدار برای نسل جدید هستیم تا در جنگ فرهنگی و بزنگاه‌هایی که دشمن طراحی می‌کند، جامعه دچار لغزش نشود.

زهرا ایمان پور، فعال فرهنگی در اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان با هدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تشکیل جبهه فرهنگی و ماموریت‌های این نهاد انقلابی که امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در راستای وجود یک جبهه هماهنگ در مقابل ما، اظهار کرد: ما متوجه این قضیه هستیم که دشمن از اوایل انقلاب تا کنون با تمام قوای جسمی، فکری و مالی خود در مقابل ما ایستاده تا برای ملت ما موانعی ایجاد کند که بیش از این اسلام در خاورمیانه گسترش نیابد زیرا مهمترین قاعده اسلام، ایستادگی در مقابل استکبار دشمن است.

این فعال فرهنگی با اذعان به اینکه ما نیازمند به یک پشتوانه فکری و فرهنگی در تشکیلات هستیم، افزود: نباید با نسل جوان طبق برنامه وکتاب‌های چندین سال قبل پیش برویم، باید با شناسایی جدید از نیازهای جوانان امروزی پیش رویم تا بتوانیم با این نسل ارتباط بگیریم.

وی افزود: در راستای خودسازی باید در قدم اول از خودمان بگذریم و قدم بعدی در این راستا این است که باید گفتار درست و حق را بشناسیم و طبق آن گفتار پیش برویم و برای متواضع شدن و مقابله با نفس خودمان باید تقوا پیشه کنیم.

همچنین در ادامه این نشست ساجده قادری، مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با بیان به اینکه سقوط فرهنگی یک شبه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته یک بزنگاه برای ما بود که متوجه شویم یک مسئله دروغین می‌تواند جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهد.

قادری تاکید کرد: ما نیازمند به یک آگاه سازی متداوم برای نسل جدید هستیم تا در چنین مواقعی جامعه دچار لغزش نشود.

این مشاور و فعال حوزه سبک زندگی با اذعان به اینکه اگر ما در مسائل توحیدی قوی باشیم دیگر در بزنگاه‌ها دچار لغزش نمی شویم، تصریح کرد: شیطان همیشه ما را به مسائل سرگرم کننده اغوا می‌کند اما اگر ما به مضامین قرآنی مراجعه کنیم به تفکر و تعقل وا می‌دارد و جامعه‌ای سقوط می‌کند که فکر و فرهنگ آن جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند به اتاق فکرهای تخصصی در گروه‌های فرهنگی خودمان هستیم، بیان کرد: باید هم سطح دشمن در فضاهای مجازی مقابله کنیم، مثل خبر حمله ایران به اسرائیل که دشمن این حمله را کاملا یک چیز کوچک نشان داد و فضای مجازی هم‌ پر شد از نظرات دشمن در راستای همین قضیه پس ما نیازمند به یک سری جهادگری در این فضا هستیم تا با جان و مال خود تمام قد در این فضا کار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود