Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:17:54 GMT

طراحی راکت کاوش ۹ کاملا داخلی بوده است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۰۹۵۱

طراحی راکت کاوش ۹ کاملا داخلی بوده است

فتح‌الله امی رئیس پژوهشگاه هوا و فضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص رونمایی از راکت کاوش ۹ گفت: یکی از موفقیت‌های پژوهشگاه هوا و فضا حفظ سند توسعه راکت‌های کاوش است که تاکنون ۸ راکت کاوش به فضا پرتاب شده است.

امی ادامه داد: راکت‌های کاوش حامل موجود زنده بودند، زیرا در اصل پنجم سند هوا و فضا ذکر شده است که تا سال ۱۴۰۴ انسان باید در مدار زمین قرار بگیرد و طرح جدیدی که در حال حاضر در داخل نمایشگاه ارائه شده، کاوشگر ۹ پژوهشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راکت قرار است به ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری زمین پرتاب شود که آزمایشگاهی است برای تست‌های مجموعه‌ها و زیر مجوعه‌هایی که در راکت‌های کاوش با ماهواره‌ها در فضای میکروگرافیکی استفاده می‌کنند؛ بنابراین برای تست زیر مداری آن‌ها از این محفظه استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تا سال ۱۴۰۴ انسان به فضا پرتاب می‌شود / دو راکت کاوش آماده پرتاب

رئیس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که آیا طراحی این راکت، داخلی بوده است، تصریح کرد: طراحی و ساخت قطعات این راکت به طور کامل در داخل کشور انجام شده و در مرحله انجام تست است؛ ان شاءلله کاوشگر نهم با موفقیت در ارتفاع ۱۵۰ کیلومتری زمین پرتاب شود که ۵۰ متر بالای اتمسفر است.

 

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پژوهشگاه هوا فضا اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «نسل تیک‌تاکی و خیزش دانشگاه‌های ایالات متحده» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «نسل تیک تاکی و خیزش دانشگاه های ایالات متحده» فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

این نشست با محور بررسی ابعاد ارتباطی و رسانه ای اعتراضات دانشگاه های ایالات متحده علیه جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و با حضور یوسف خجیر عضو هیات علمی دانشگاه سوره، حمیدرضا غلامزاده کارشناس مسائل آمریکا و بین الملل برگزار می شود.

برنامه مورد اشاره با دبیری داوود طالقانی فردا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۱۴ توسط پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار می شود.

کد خبر 6096289 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟ +عکس
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟/ +عکس
  • تصاویری از محل اصابت راکت‌های حزب‌الله به کریمات شمونه | ویدئو
  • صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان پارس آباد صحت ندارد
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • نشست «نسل تیک‌تاکی و خیزش دانشگاه‌های ایالات متحده» برگزار می‌شود
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!