Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظهر روز گذشته، فرمانداری ویژه شهرستان فسا شاهد تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه دولتی این شهرستان در طبقه سوم خود و مقابل اتاق فرماندار بود.

 به گزارش خبرگزاری فارس از فسا، پس از تجمع کارگران کارخانه قند در صبح ۲۵ آذر مقابل این واحد تولیدی ، دومین تجمع دیروز شهر فسا ساعت ۲ بعدازظهر توسط دانشجویان دانشگاه دولتی این شهرستان در مقابل اتاق فرماندار ویژه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این تجمع گروه‌های متفاوت دانشجویی دانشگاه دولتی فسا دیده می‌شدند؛ افرادی از کانون‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌ها به نمایندگی از کل دانشجویان معترض این دانشگاه، در تجمع شرکت کرده بودند.

یکی از فعالین دانشجویی در گفتگو با خبرنگار فارس،علت تجمع را خفقان و سیستم ضد دانشجویی مدیریت دانشگاه دانست و اظهار کرد: حدود دو سال بوده که فعالین دانشجویی درگیر مدیریت دانشجو ستیزانه ریاست این دانشگاه هستند.

 وی اضافه می‌کند: علی‌رغم پیگیری‌های مکتوب و حضوری از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی هیچ عکس‌العمل و واکنش درخوری نسبت به معضلات دانشجویی از این دانشگاه مهم استانی، دیده نشد.

 این فعال دانشجویی در ادامه گفتگو عنوان می‌کند:پس از دو سال عدم توجه به پیگیری‌های ما و حرکت ریاست دانشگاه به سمت حذف و فشار روی منتقدین خود اعم از استاد و دانشجو، نتیجه این شد که دانشجویان خود اعتراضشان را به‌صورت علنی‌تر مطرح کرده و رو به تجمع آورند.

وی هدف از این اقدام را تعویض ریاست دانشگاه دانست و در جواب خبرنگار فارس مبنی بر نتیجه تجمع در فرمانداری گفت: فرماندار ویژه شهرستان و معاون استاندار قول مساعدت و همکاری داده‌اند.

 

*از تعرض به حریم خصوصی دانشجو تا قهر ریاست دانشگاه

یکی دیگر از فعالین دانشجویی در گفتگو با خبرنگار فارس عنوان می‌کند: صحبت ما بر سر تبعیضی بوده که دانشگاه و در رأس آن، مدیریت و معاونین فرهنگی و دانشجویی بین انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها قائل شده و باعث اختلاف بین دانشجوها می‌شوند.

 وی در ادامه با اشاره به سرکوب فعالیت‌های فرهنگی توسط مسئولین دانشگاه می‌گوید: مسئولین دانشگاه از اول‌ترم هیچ‌کدام از ۱۷ درخواست ما را ترتیب اثر ندادند؛ در کل هیچ‌یک از درخواست‌هایمان منتج به نتیجه نشده و این در حالی است که حتی ۸ تا از آن‌ها دبیرخانه این نیز نشدند.

 وی با اشاره به تهدیدها و آزار و اذیت‌هایی که فعالان دانشجویی توسط مسئولین دانشگاه متحمل می‌شوند، ادعا می‌کند: معاون فرهنگی و دانشجویی به حریم خصوصی دانشجوها تعرض کرده و رئیس دانشگاه نیز از اول‌ترم تنها یک جلسه ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای با فعالین دانشجویی داشته که طبق شنیده‌ها همان هم نیز قهر و جلسه را ترک کرده است.

*تنها راه، تعویض مسئولین دانشگاه

 دانشجوی دانشگاه دولتی فسا و فعالی دانشجویی از این دانشگاه  بابیان اینکه بودجه‌های فرهنگی  در مسیری دیگر خرج می‌شود، می‌گوید: فعالیت‌های فرهنگی بودجه مشخص دارد، طبق صحبت ریاست دانشگاه در حضور فرماندار، وزیر علوم، نماینده شهرستان و دانشجویان کل بودجه تخصیصی به دانشگاه رسیده است، پس در گزارش رد شده مبلغ هنگفتی باید درزمینهٔ فرهنگی خرج می‌شد.

 این فعال دانشجویی در ادامه اضافه می‌کند: طبق ادعای معاون فرهنگی، ترم پیش تنها ۴۰۰ هزار تومان به انجمن ما بودجه رسیده است و در این ترم نیز اصلاً مجوزی برای برنامه‌هایمان صادر نشد که بخواهد بودجه‌ای برسد.

وی در آخر با اشاره به اینکه ما خواهان تعویض مسئولین دانشگاهمان هستیم، عنوان کرد: پس از تلاش‌های بسیار برای بهبود عملکرد و به نتیجه نرسیدن، در حال حاضر تنها راهی که مانده تغییر مسئولین دانشگاهی است.

 به گزارش فارس،رسیدگی به شرایط موجود در دانشگاه دولتی فسا و جلوگیری از سرکوب فعالیت‌های جوان در فضای دانشگاهی و دانشجویی باید پس از دو سال به‌صورت جدی‌تر در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گیرد تا بیش از این فضای خفقان موجود به دانشجو و دانشگاه و به دنبال خود، به جامعه آسیبی وارد نکند.

گزارش از زهرا زارع پور

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فسا دانشگاه دانشجو دولتی ریاست مدیریت فرهنگی فعال فرماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان خوزستانی ازاعتراض دانشجویی درآمریکا ضد صهیونیست
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد