Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه، پس از دیدار با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دمشق گفت روسیه ۵۰۰ میلیون دلار برای نوسازی بندر تجاری طرطوس هزینه خواهد کرد.

وی در گفتگو با خبرگزاری‌های روسی گفت این برنامه چهار ساله به دنبال نوسازی بندر قدیمی و ساخت یک بندر جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوریسوف افزود طرحی نیز برای ساخت یک خط آهن از سوریه به خلیج فارس وجود دارد؛ قرار است این خط آهن با گذشتن از سوریه و عراق، ساحل مدیترانه را به خلیج فارس مرتبط سازد.

روسیه یک پایگاه دریایی در بندر طرطوس دارد که به دوران اتحاد جماهیر شوروی باز می‌گردد.

در سال ۲۰۱۷، مسکو طی توافقی با دولت اسد، اجاره این بندر را به مدت ۴۹ سال تمدید کرد؛ این توافق به روسیه اجازه می‌دهد ۱۱ کشتی جنگی را در این پایگاه مستقر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه بندر طرطوس خط آهن سوریه بازسازی سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت رایگان برای معلم‌ها

به گزارش صدای ایران از ایسنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

وی ادامه داد: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگر‌های سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشور‌های همسایه و کشور‌های متقاضی و ارسال ماهواره به مدار‌های مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خط‌های رند اپراتور‌ها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

دیگر خبرها

  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • استقلال متعلق به تهران است اسمش تغییر کند به مردم برمی‌خورد/ لابد مسابقات را هم به بندر ماهشهر منتقل می‌کنند!
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد