Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام فخاری و بهاره آروین دو عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز با نطق‌ها و تذکرات‌شان با یکدیگر، بگو مگو کردند؛ فارغ از درستی یا غلط بودن حرف‌هایشان، به نظر می‌رسد اینگونه رفتارها روند تصمیم گیری درست برای شهر و شهروندان را مختل می‌کند.

گروه شهری خبرگزاری فارس-سید اسد رجبی: شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم، رسمی جدید بنا کرد و جلسات غیرعلنی دوره‌های گذشته را کنار گذاشت و یک هفته در میان روزهای سه شنبه جلسه ‌ای علنی برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هفته صد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در حالی برگزار شد که تنها یک ساعت قبل از آغاز جلسه به خبرنگاران اعلام شد که قرار است برخلاف جلسات گذشته صحن علنی شورا ساعت 8:30 آغاز به کار کند.

صحن علنی شورا که همیشه با حضور حداقل 14 نفر از اعضای شورای شهر تهران به رسمیت شناخته شده و برگزار می شد امروز با حضور ده نفر از اعضای شورا آغاز به کار کرد.

پس از قرائت دستور جلسه و قرائت قرآن نوبت به نطق پیش از دستور الهام فخاری رسید.

شهرداری جایزه خشت طلایی داد اما عملکردش ضعیف بود

الهام فخاری که گویا از عملکرد شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوای شهر ناراضی بود و اعتقادش این بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک هم درست عمل نکرده است، نطقش را اینگونه آغاز کرد: هنوز دو ماه هم از اعلام برندگان جایزه‌ خشت‌طلایی نگذشته است، جایزه‌ای که بازخوانی خبرش این‌روزها بیشتر شبیه یک پارودی است.

شهرداری تهران به خودش جایزه داد و جایزه‌ رتبه‌ اول در بخش توسعه زیرساخت‌ها و حمل‌ونقل عمومی به سامانه‌ دوچرخه‌های اشتراکی رسید و امروز تهران وضعیتی سورئال دارد، آسمان شهر نقره‌ای شده ، بویی با منشأیی نامشخص مردم را آزار می‌دهد و خبر جایزه‌ خشت طلایی هنوز در صفحه‌ اول خبرگزاری‌ها و موتورهای جستجوگر باقی مانده است.

مدرسه‌ها تعطیل می‌شوند و تعطیلی هم به کاستن از این فشار کمک نمی‌کند، آوارگی والدین شاغل و بی‌برنامه‌گی بیداد می‌کند. نبود هوای سالم بسیاری را خانه‌نشین می‌کند و دست‌آخر هر از گاهی باران و باد راه نفس مان می‌گشاید. 

سال گذشته هر روز شاهد مصاحبه‌های پی‌در‌پی مسؤولان حوزه‌ی حمل‌و نقل و ترافیکِ شهرداری بودیم که تعطیل نشدن مدارس بر اثر آلودگی هوا را ناشی از طرح‌های موفق معاونت حمل‌ونقل در زمینه‌ آلودگی می‌دانستند و باور داشتند که آن هوای نه چندان آلوده به یاری باد و باران نبوده است. ولی امسال همان طرح‌ها انگار نتیجه نداده است. 

دوچرخه‌ها از پهنه‌‌ شهر ناپدید شده‌اند، ترافیک با اجرای طرح جدید نه تنها کمتر نشده که به گواه کارشناسان و مردمی که در خیابان‌ها تردد می‌کنند دوچندان گره خورده است. 

نطق الهام فخاری اما به مذاق برخی از اعضای شورای شهر تهران خوش نیامد و این ناخشنودی بیش از همه در چهره دیگر عضو شورای شهر تهران یعنی بهاره آروین تجلی کرد.

پورسیدآقایی به رانت 38 ساله عده‌ای پایان داد

بهاره آروین که امروز در مقام دفاع از عملکرد پورسیدآقایی برآمده بود پس از فخاری به پشت تریبون رفته و شروع به نطق کرد.

وی سخنانش را اینگونه شروع کرد: حوزه حمل و نقل ترافیک از مهم‌ترین حوزه‌های ماموریتی شهرداری تهران است؛ چراکه ترافیک و آلودگی هوا اصلی‌ترین مسائل شهر و شهروندان تهرانی است. 

آروین با اشاره به اینکه پنجمین دوره شورای شهر تهران و شهرداران منتخبش برخلاف دوره قبلی تقویت حوزه حمل و نقل و ترافیک را با رویکرد کاهش استفاده از خودروی شخصی و گسترش حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دادند، گفت: از همین رو، در همان اولین روزهای شروع به کار دوره جدید، محسن‌ پورسیدآقایی که از مدیران اجرایی خوشنام و شناخته شده در عرصه حمل‌ونقل ریلی بود، در جایگاه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار گرفت.

پورسیدآقایی با اجرای مصرانه طرح ترافیک جدید که علی‌رغم همه مخالفت‌ها و تخریب گروه‌های ذی‌نفوذ و قدرتمند انجام شد، به ۳۸ سال رانت‌جویی عده‌ای محدود در استفاده تقریبا رایگان از محدوده‌های مرکزی شهر پایان داد و یک سال بعد با ارتقای آن به طرح کاهش آلودگی هوا، به تغییر طرح موسوم به زوج و فرد دست زد؛ طرحی که مدت‌ها بود هر نوع اثربخشی خود در کاهش ترافیک و آلودگی هوا را از دست داده بود و تنها به تعدد مالکیت خودرو در تهران انجامیده بود. 

آروین یادآور شد: پورسیدآقایی با اجرای این طرح‌ها، استفاده از خودروی شخصی را به شکل هوشمند و منعطفی هزینه‌زا کرد و درعین‌حال تمام دانش و توانش را برای گسترش حمل‌ونقل عمومی در تهران به‌کار گرفت. تلاش‌هایی که متاسفانه به دلیل عدم‌ همراهی تاسف‌بار پلیس راهور به عنوان موثرترین بازیگر و نیز به دلیل عمل نکردن دولت به تعهداتش در حوزه حمل و نقل عمومی، نتوانست در حل مساله ترافیک و آلودگی هوا به سرانجام برسد. 

وی در ادامه گفت: علی‌رغم همه کارشکنی‌ها، پورسیدآقایی برای پیشبرد این تحولات مهم در حوزه حمل و نقل و ترافیک در تهران، هزینه‌های بسیاری پرداخت و در برابر زیاده‌خواهی‌ ناموجه افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های قدرتمند و ذی‌نفوذ ایستادگی کرد و همه انتقادات و تخریب‌ها را به جان خرید تا بتواند تحولی حداقلی را در دوره جدید مدیریت شهری رقم بزند. اما بالاخره روزی رسید که این نماد قاطعیت و مصر ماندن بر تحول و اصلاح استعفا داد و خستگی مفرط را علت استعفای خود مطرح کرد. بله، آدم‌ها خسته می‌شوند و یک جایی که احساس می‌کنند کارها پیش نمی‌رود و ثمربخش نیستند، استعفا می‌دهند. 

تا اینجای کار الهام فخاری منتقد عملکرد شهرداری جلوه کرد و بهاره آروین دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران موافق پر و پا قرص عملکرد معاون شهردار تهران.

اما این بگو مگو میان الهام فخاری و بهاره آروین به همین دو نطق ختم نشد زیرا فخاری در تذکری به شهردار تهران گفت: به شهردار تهران در خصوص اهدای جایزه خشت طلایی و اعضای شورای شهر که نهاد نظارتی سیاستگذار و فرادست شهرداری تهران به شمار می رود تذکر داده می‌شود داوری و اهدای جایزه به نهاد نظارتی فرادست با تکالیف قانونی در تعارض تلقی می‌شود و خلاف قانون است.

بلافاصله بعد از تذکر الهام فخاری بهاره آروین موضوعی را درخصوص اداره جلسات شورای شهر تهران اعلام کرد.

وی عنوان کرد: باید این موضوع از نظر قانونی و دستورالعمل اداره جلسات شورای شهر تهران بررسی شود که آیا یک عضو می‌تواند به عضو دیگر شورای شهر تذکر بدهد یا خیر؟

***

یادآوری کنیم که بهاره آروین در جریان برگزاری مسابقه خشت طلایی به عنوان برگزیده دوم در حوزه ارتقای حکمروایی محلی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری معرفی شده بود.

نکته آخر!

هرچند بگو مگوهای بهاره آروین و الهام فخاری را می‌توان بحث میان دو عضو شورای اسلامی شهر تهران قلمداد کرد اما نباید یادمان برود که شورای شهر تهران نهادی است که برای شهر تهران و شهروندان این شهر تصمیمات مهم و کلانی اتخاذ می‌کند.

این بگو مگوها و اختلاف نظرات اگر مهار نشود و در جهت رفع مشکلات شهر تهران از آن استفاده نشود می‌تواند منجر به اخذ تصمیمات غیرمناسب برای شهروندان و شهر تهران شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر تهران حقوق اسد خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، مدیران شهرداری شیراز هر هفته در قالب “پاسخگویی تلفنی مدیریت شهری به شهروندان” از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ در طرح روی خط شهر پاسخگوی مستقیم شهروندان هستند.
علی مصلی‌نژاد، عبدالصالح رستم‌زاده و شهرام سبزیان‌فرد شهرداران مناطق ۸، ۹ و ۱۰ شیراز به ترتیب در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۸، ۹ و ۱۰ اردیبهشت‌پاسخگوی مسائل شهری از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ خواهند بود.
در ادامه پاسخگویی تلفنی مدیریت شهری شیراز به مسائل مردمی؛ علی فراشاییان و مسعود قادری شهرداران مناطق ۱۱ و ۶ در روز‌های ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • ماجرای مبهم حذف طرح زوج و فرد در تهران چیست؟
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • محور‌های بزرگراهی برای متخلفان نا امن می‌شود
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد