Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر هنری سازمان بسیج دانشجویی گفت: چشم انداز ما این است که بتوانیم در قالب فرایند جشنواره ققنوس، نگاهی که امروزه به هنر است را بازیابی و بازسازی کنیم. ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی متولیان عصر امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس اظهار داشت: بعد از مجموعه تلاش‌هایی که در واحد هنری سازمان بسیج دانشجویی برای فعال کردن بسیج‌های دانشگاهی کشور انجام شد، جشنواره هنری ققنوس از سال 95 و در 14 رشته مختلف شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله‌ای که بسیج دانشجویی در آن عقب ماندگی داشت، فعالیت‌های هنری در زمینه فیلم، مستند و... بود و این خلاء همیشه حس می‌شد.

معاون سازمان "روایت فتح" خاطرنشان کرد: سعی کردیم دانشجویان هنرمند را تشویق به انجام فعالیت کنیم و در قالب شوراهای همفکری فعالیت کنیم، اما فضای سنگینی که بر عموم دانشگاه‌های هنری غالب است، دانشجویان بسیجی هنری را در لاک فرو می‌بُرد و به آنها اجازه فعالیت نمی‌داد.

وی گفت: در نهایت به نتیجه رسیدیم برگزاری جشنواره‌ای که فعالیت رقابتی را در دانشجویان تقویت کند، می‌تواند راهگشا باشد.

پنجمین جشنواره هنری « ققنوس» در گلستان برگزار می‌شودجزئیات حضور علاقه‌مندان در جشنواره هنری‌دانشجویی ققنوسپنجمین جشنواره دانشجویی ققنوس در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیر هنری سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به جزئیات جشنواره ققنوس گفت: جشنواره هنری دانشجویی ققنوس، در یک مرحله استانی برگزار می‌شود که پس از فراخوان استانی، آثار ارسال شده بازبینی و در نهایت اثر برتر انتخاب می‌شود. آثار دانشجویان برگزیده هر رشته در استان، به تهران ارسال شده و در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند و باید بر این نکته تاکید داشت که جشنواره ققنوس، تنها جشنواره‌ای است که جامعیت دارد و در تمامی رشته‌ها به پذیرش آثار می‌پردازد.

وی با اشاره به رویکرد برگزاری این جشنواره گفت: چیزی که در نظام آموزشی جا افتاده، این است که هنر دارای رشته هایی است که با آموختن آنها به هنرمند تبدیل می‌شویم، در حالیکه پیشینه فرهنگی-فلسفی ما در گذشته، این دید را به هنر ندارد و این فرایند، صرفا بخش فنی و تکنیکی هنر است.

متولیان افزود: در گذشته صرفا با تحصیل هنر، کسی هنرمند نمی‌شد و شرط لازم هنرمند شدن، نسبت ارتباط او با حقیقت عالم بود. شهید سید مرتضی آوینی گفته است که هنر شیدایی حقیقت است، همراه با قدرت بیان آن شیدایی. مجموع دو عنصر شیدایی و قدرت بیان، موجب آن می‌شد که فرد یک هنرمند شناخته شود.

وی خاطرنشان کرد: چشم انداز ما این است که بتوانیم در قالب فرایند جشنواره ققنوس، نگاهی که امروزه به هنر است را بازیابی و بازسازی کنیم. چیزی که به شدت از آن می‌پرهیزیم، هویت مدرن است و باید به جای هویت مدرن، به هویت دینی خود بپردازیم.

به گزارش تسنیم، مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس اصفهان، از امروز تا 25 اسفند ماه ادامه دارد و اواخر فروردین سال آینده، از برترین‌ها تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ 174/ ع

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی با فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی، از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی، بارش موقت تگرگ در نواحی مستعد، رعدوبرق و صاعقه خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر و فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی نواحی مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری، گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ابر در برخی مناطق شرق و شمال و به وقت سه‌شنبه احتمال رگبارهای پراکنده و موقت در این نواحی و در سطح استان با افزایش شدت وزش باد، گاهی تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدور هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار همرفتی، رطوبت اندک و اوج فعالیت همراه با وزش باد از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی در اواخر وقت و اوایل روز بارش موقت تگرگ در نواحی مستعد، رعدوبرق و صاعقه مورد انتظار است.

آقایی گفت: طی این مدت تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، انارک، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، فرودگاه اصفهان، خمینی‌شهر، خوانسار، خوروبیابانک، شاهین‌شهر و میمه، فریدن (داران)، دهاقان، لنجان، زواره، نائین، نجف‌آباد، مورچه خورت، نطنز، گلپایگان، کوهپایه، کبوترآباد، کاشان، دهق، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، مهاباد، نائین و ورزنه تحت تأثیر سامانه است.

وی اظهار کرد: احتمال سقوط از ارتفاع و قطع درختان فرسوده، احتمال ریزش ساختمان‌های سست، خسارت سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، جاری شدن رواناب و اختلال در تردد در سطح جاده‌ها و معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتیاط در سفرهای بین شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ممنوعیت فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، نداشتن اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۲۳ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و فریدونشهر با دمای پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 751133

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • قاسمی: هر جا از قرآن فاصله گرفتیم به همان میزان دچار مشکل و انحراف شدیم +فیلم
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت