Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمخانی: ترویج اسلام داعشی از راهبرد‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام هراسی است  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمدعلی وطن زاده» دبیر امنیت ملی تاجیکستان که برای شرکت در دومین نشست امنیت منطقه‌ای در صدر یک هیئت بلند پایه امنیتی به ایران سفر کرده است؛ بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، قومی، دینی و زبانی ایران و تاجیکستان تصریح کرد: هیچ محدودیتی در توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه نداریم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با استقبال از حضور همتای تاجیکی در دومین نشست گفتگوی امنیت منطقه‌ای در تهران بر همکاری دو کشور در مقابله با خطر احیای مجدد داعش و گسترش آن تاکید کرد.
شمخانی بهترین و موثرترین راه مقابله با تفکرات افراطی و تکفیری را تبیین و ترویج صحیح اسلام رحمانی خواند و خاطرنشان کرد: ترویج اسلام داعشی از راهبرد‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای گسترش اسلام هراسی و ایجاد اختلاف، جنگ و بحران در کشور‌های اسلامی منطقه است.
دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان نیز در این ملاقات، نشست گفتگوی امنیتی منطقه‌ای را که با موضوع افغانستان برگزار می‌شود رخدادی مهم برای اشتراک مساعی در خصوص یکی از مهمترین چالش‌های امنیتی منطقه عنوان کرد.
وطن زاده با اشاره به مرز‌های مشترک طولانی تاجیکستان با افغانستان، ناامنی در این کشور را بر امنیت ملی تاجیکستان تاثیرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: نباید گذاشت که گروهی تروریست افراطی به نام اسلام، کشور افغانستان را ناامن و بی ثبات کنند و منطقه را با چالش‌های امنیتی فزآینده روبرو سازند.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف خواستار جلوگیری از تاثیرگذاری طرف‌های ثالث بر روابط ایران و تاجیکستان شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی شمخانی شورای عالی امنیت ملی تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند