Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه یكی از ویژگی‌های آموزش ابتدایی برنامه‌محوری است، گفت: به‌دنبال کمال‌گرایی و ارتقای هر چه بیشتر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم هستیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 26 آذرماه در جمع اعضای شورای راهبردی کیفیت‌بخشی به فرایندهای آموزشی و تربیتی کلاس‌های چند پایه و راهبران آموزشی آموزش و پرورش استان گفت: دوره ابتدایی دوره‌ای بسیار مهم، حساس و سرنوشت‌ساز است و اساس کار آموزش و پرورش همین دوره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اگر بتوانیم مشکلات دوره ابتدایی را کمتر کنیم قطعاً در دوره‌های بعد با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد، افزود: در حال حاضر فعالیت‌ها در حوزه آموزش ابتدایی استان با شتاب بیشتر و با انگیزه بیشتری در حال پیگیری هستند و مباحث کیفیت بخشی، امور مربوط به حوزه نیروی انسانی، توانمندسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی به‌خوبی دنبال می‌شوند که جای تقدیر دارد.
نجفی، برنامه‌محوری را یکی از ویژگی‌های حوزه معاونت آموزش ابتدایی بیان کرد و گفت: ما به‌دنبال کمال‌گرایی و ارتقای هر چه بیشتر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم هستیم.
وی، طرح راهبران آموزشی را بسیار کارآمد توصیف کرد و گفت: سابقه این اقدام به تلاش‌های مرحوم بهمن‌بیگی باز می‌گردد که با ابداع این شیوه مؤثر توانست یک روح تازه در کالبد تعلیمات عشایری دمیده و از قبال آن یک نظام آموزشی کارآمد را طراحی کند و با تاثیری که این ادغام در ارتقای شاخص با سوادی در کشور داشت بتواند جایزه یونسکو را دریافت كند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: باید دستآوردهای نظام آموزشی عشایری در ایران را مورد بررسی قرار داد تا بفهمیم خدمات ماندگار و دستآوردهایی همچون راهنمایان آموزشی که در این حوزه کسب شده چگونه به دست آمده است.
وی یادآور شد: رمز توفیق در آموزش عشایر نظارتی بود که از طریق راهنمای تعلیماتی انجام می‌شد و اگر هم توفیقاتی تاکنون کسب شده به دلیل این بوده که نگذاشته‌ایم چراغ نظارت خاموش شود.
نجفی با تأکید بر اهمیت نظارت گفت: شاهرگ حیاتی آموزش و پرورش عشایری همین معلم راهنماها بودند و این راهبران آموزشی هستند که می‌توانند به خوبی سیستم را به جلو ببرند، لذا اگر در بازدید از مدرسه‌ای شاهد موفقیت آموزشی و پرورشی مدرسه بودیم، بدانید راهبر آن مدرسه خوب است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یک راهبرآموزشی سمبل عملکرد آموزشی و تربیتی است، گفت: راهبر آموزشی آیینه عملکرد یک مدرسه است، بنابراین اگر بخواهید عملکردها خوب باشد باید برای انتخاب راهبران آموزشی حساسیت داشته باشیم.
نجفی تأکید کرد: پوشش تحصیلی در آموزش ابتدایی، انسداد مبادی بی‌سوادی و کاهش نرخ تکرار پایه از جمله خط قرمزهای آموزش و پرورش استان است که باید مورد توجه قرار گیرد و از آن‌ها عبور نشود چرا که ممکن است در سراشیبی افول بیافتیم.
وی در بیان اهمیت دوره پیش‌دبستانی نیز گفت: این دوره اکنون به‌عنوان یکی از خط قرمزهای ما در سطح استان مطرح شده چرا که نحوه و کیفیت آن بر روی نرخ تکرار پایه، شخصیت و هویت‌بخشی به دانش‌آموز، انسداد مبادی بی‌سوادی و انسجام اجتماعی تاثیر دارد، لذا باید کسانی به‌عنوان راهبر انتخاب شوند که این خط قرمزها برایشان اهمیت داشته باشد.
نجفی گفت: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات راهبران آموزشی استفاده کرده و زمینه‌ای فراهم كنیم تا راهبران آموزشی با انگیزه بیشتری به کار خود بپردازند و رؤسای ادارات نیز لازم است جلسات ویژه‌ای با راهبران آموزشی داشته و از نزدیک با مشکلات و مسائل آنان آشنا شوند و نسبت به رفع این مشکلات اقدام كنند.
محمد فیاض‌پورف سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: هم‌اکنون 162 راهبر آموزشی در استان فارس مشغول نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی هستند.
وی افزود: در استان فارس یك هزار و 837 مدرسه چند پایه و یك هزار و 156 مدرسه مستقل وجود دارد که در قالب 2 هزار و 943 کلاس چند پایه و 5 هزار و 663 کلاس تک‌پایه به بیش از 162 هزار نفر از دانش‌آموزان با نظارت بالینی راهبران آموزشی خدمات آموزشی و تربیتی ارائه می‌كنند.
فیاض‌پور گفت: هدف از تشکیل جلسات شورای راهبردی، کیفیت‌بخشی به فرایندهای آموزشی و تربیتی کلاس‌های چند پایه و راهبران آموزشی استان، بررسی مسائل و مشکلات این حوزه و ارائه راهکارهایی مناسب به‌منظور کیفیت بخشی به عملکرد راهبران آموزشی و فعالیت‌های این مدارس است.
وی بیان كرد: این شورا زیر نظر مدیرکل آموزش و پرورش ضمن بررسی فرایندهای آموزشی و تربیتی کلاس‌های چند پایه و راهبران آموزشی و تربیتی، مقدمات لازم جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان به ویژه برای معلمان آموزشی چند پایه و راهبران می‌كند.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس خواستار حمایت‌های مادی و معنوی همه جانبه از راهبران آموزشی شده و تأمین سوخت وسیله نقلیه، ارائه تسهیلات کم بهره، پرداخت دهگردشی و ... را از مسائلی دانست که باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي كمال گرايي تعليم و تربيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم

اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای گرامیداشت هفته معلم طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال زنجان در دبیرستان ماندگار شریعتی تقدیر و تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای 80 سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آن‌ها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه پلیس به دستگاه تعلیم و تربیت ستودنی است
  • ۱۷۰ مربی برای برگزاری دوره‌های هویت در مدارس مرکزی آموزش دیدند
  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • طهرانچی: مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم/ آفت مدارس آموزش حافظه‌محور است
  • آفت مدرسه‌ها آموزش حافظه‌محور است/ مدل جدیدی از تعلیم و تربیت هوشمند و عالمانه را طراحی کرده‌ایم
  • جذب ۳۰ هزار دانشجو‌معلم در سال ۱۴۰۳
  • دولت سیزدهم همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده است
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم