Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@08:34:25 GMT

انسولین سهمیه‌بندی شد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۲۴۶۸

انسولین سهمیه‌بندی شد؟

ایلنا: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اقدام وزارت بهداشت توزیع‌کنترل شده انسولین است که ویژه شهر مشهد هم نیست.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به اظهارات «علی روحبخش» مدیر داروئی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره سهمیه‌بندی انسولین در این شهر، گفت: سهمیه‌بندی انسولین برای بنده بی‌معنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام وزارت بهداشت توزیع‌کنترل شده بوده است که ویژه شهر مشهد هم نیست.

وی در تشریح موضوع گفت: توزیع کنترل شده تصمیمی برای حمایت از بیماران است. برای اینکه بیمار اطمینان داشته باشد داروی مورد نیازش را دریافت خواهد کرد. داروئی که ارز دولتی می‌گیرد و وارد می‌شود باید به مصرف کننده ایرانی برسد. نباید این داروها از زنجیره داروئی کشور نشت پیدا کنند، قاچاق شوند و در کشورهای هم‌جوار به قیمت چند برابر فروخته شوند.

جهانپور با تاکید بر اینکه توزیع کنترل شده راهی برای مبارزه با قاچاق است نه محدودیت داروئی در کشور، گفت: اقلام داروئی متعددی داریم که در چرخه کنترل توزیع دارو توزیع می‌شوند. این فقط مربوط به داروی بیماران دیابتی نیست. فرایند اینگونه است که بیماران خاص مانند بیماران دیابتی در سامانه‌های مشخص ثبت نام می‌کنند، اطلاعات آنها نیز ثبت می‌شود تا افراد مشخصا نیاز واقعی داروئی خود را دریافت کنند. بنابراین این قبیل داروها نمی‌توانند آزاد فروخته شوند. این به معنای توزیع کنترل شده است و سهمیه بندی مصداق این اقدام وزارت بهداشت نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت بهداشت انسولین بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو

محمدمهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم.

ناصحی گفت: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی