Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از رییس و نمایندگان مجلس برای تصویب لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قدردانی کرد و گفت: انتظار می رود شورای نگهبان با توجه به وضعیت اقتصادی کشور با این لایحه موافقت کند. به گزارش پول نیوز، احمد انارکی محمدی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 26 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، از مسئولانی که برای ارتقای بزرگترین روستای استان کرمان به شهر کمک کردند تشکر کرد و گفت: تقاضا دارم ارتقای سایر بخش‌ها و روستاهایی که در گذشته پیگیری‌های لازم در مورد آنها انجام شد در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انارکی محمدی از سفر مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به استان کرمان و شهر رفسنجان، تشکر کرد و خطاب به ایشان افزود: در هفته گذشته بخشی از بزرگترین مرکز دیتای سنتری که سال گذشته کلنگ زنی شده بود افتتاح شد؛ می طلبد دستور تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقصادی رفسنجان که نیاز اساسی و فوری مردم به شمار می رود و انجام مقدمات احداث پست برق صد مگابایتی، بزرگترین کارخانه فولاد ضد زنگ کشور و احداث پیست موتورسواران سنگین در منطقه ویژه رفسنجان مورد توجه قرار گیرد.
وی از رییس و نمایندگان مجلس برای تصویب لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، اصلاح محدوده 2 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و چند منطقه ویژه اقتصادی تشکر کرد و گفت: مقرر شد که در شهرستان انار هم منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شود که انتظار می رود شورای نگهبان با توجه به وضعیت اقتصادی کشور با این موضوع  و لایحه مذکور موافقت کند.
نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی برای توجه و نگاه ویژه به جوانان تشکر کرد و گفت: می طلبد به اختصاص زمین برای شهرستان های رفسنجان و انار توجه شود و پروژه غیرهمسطح شهر انار در جاده تهران که پس از 10 سال امروز مراحل پایانی آن در حال انجام است پیش از 22 بهمن اجرا شود.
انارکی محمدی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: نیاز است ادامه کار جاده نور ـ رفسنجان ـ نوقات و انار که 8 کیلومتر آن آماده افتتاح و مطالبه 40 ساله مردم منطقه است سریع تر انجام و جاده بافق به بندرعباس افتتاح شده و همچنین دوبانده کردن جاده رفسنجان به داوران که یکی از جاده های پرخطر بود و با پیگیری‌ها عرض جاده شانه سازی و اقدامات خوبی انجام شد مورد توجه قرار گیرد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت زیرگذر کشتکویه و پل دره دُر مطالبه جدی مردم است که به مناقصه رفته و می طلبد سریع تر انجام شوند و همچنین احداث جاده رفسنجان به پاقلعه و شهر بابک که مسیر مردم پاقلعه را 40 کیلومتر نزدیک می کند مورد توجه قرار گیرد.
 نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر و مسئولان راه و شهرسازی یادآور شد: ضروری است به جاده امین شهر و انار که به مدت یک سال است به دلیل نبودن قیر بلاتکلیف مانده سریع تر تعیین تکلیف شود.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری

دو لاستیک نانویی شرکت ویتوریا (Vittoria) به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد و ویژگی‌های جالبی که دارند، به شدت مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. این لاستیک‌ها امکان حرکت سریع‌تر را فراهم کرده و بسیار سبک‌تر از لاستیک‌های معمولی هستند.

به گزارش ایسنا، لاستیک‌های Peyote و Mezcal حاوی گرافن بوده و از آنجایی که برای مسابقه طراحی شده‌اند، از دوام بالاتری برخودار بوده و چسبندگی بهتری به زمین دارند. این لاستیک‌های نانویی با افزایش عرض ۲٫۴ اینچی اکنون در بازار قابل تهیه هستند.

لاستیک‌های جدید دوچرخه کوهستان این شرکت با برند Race Formulation در بازار موجود خواهد بود که حاوی مواد گرافنی و سیلیس بوده و از این رو برای استفاده در جاده‌های مرطوب بسیار مناسب هستند.

این لاستیک‌ها دارای بدنه‌ای سیاه یا قهوه‌ای هستند که نوع سیاه وزن ۷۴۰ گرمی داشته و نوع قهوه‌ای ۱۰ گرم سبک‌تر است.

شرکت ویتوریا می‌گوید که رانندگان حرفه‌ای این شرکت در دو فصل گذشته از این لاستیک‌های جدید استفاده کرده‌اند و عنوان قهرمانی جهان در UCI XC را نیز به دست آورده‌اند. اکنون این لاستیک‌ها با قیمت ۶۴٫۹۹ پوند به عموم مردم عرضه می‌شود.

ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در لاستیک‌های دوچرخه استفاده کرده و ثابت شده است که این نانومواد پیشرفت‌ عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش، مقاومت در برابر سوراخ شدن و افزایش دوام دارد. ویتوریا ادعا می‌کند که Peyote جدید این شرکت ۴ درصد سریع‌تر از نزدیکترین رقیب آنها است. این شرکت نسل دوم از گرافن را مورد استفاده قرار داده است تا بتواند کیفیت لاستیک را بهبود بیشتری دهد. در کنار افزایش دوام و مقاومت در برابر برش، ویتوریا از گونه‌های گرافنی فعال برای اصلاح پیچش لاستیک و بهبود برخی خواص دیگر نظیر عملکرد بالا در دماهای مختلف استفاده کرده است.

به نقل از ستاد نانو، در حال حاضر این شرکت انوع لاستیک‌های دوچرخه نانویی را به بازار عرضه کرده است. مصرف‌کنندگان می‌توانند لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی ۴۰ درصد کمتر نسبت به نسل اول‌ لاستیک‌های این شرکت، خریداری کنند. همچنین میزان گیرکردن لاستیک ۳۰ درصد و مقاومت در برابر برش ۴۰ درصد بهبود یافته است. میزان حفظ هوا در لاستیک‌های تیوب‌لس نیز ۳۰ درصد بهتر شده‌است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم