Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عیسی کلانتری در جشنواره تقدیر از پژوهشگران برتر سازمان حفاظت محیط زیست که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش تصریح کرد: به علت وجود نیروی انسانی کم در پژوهشکده و پژوهشگر محیط زیست در کشور بهترین کار ترویج پژوهش‌های گذشته است.

وی افزود: شاید در حوزه محیط طبیعی، نیاز به تحقیق داشته باشیم اما در حوزه محیط زیست انسانی نیازی به این کار نیست زیرا دنیا این کار را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه منابع مالی ما محدود است و تخصیص بهینه منابع را در این تحقیقات باید به حداکثر برسانیم.

کلانتری با تشریح وظیفه پژوهشکده محیط زیست اظهارکرد: باید مهم‌ترین وظیفه پژوهشکده محیط زیست این باشد که تحقیقات را به پیکره محیط زیست کشور برساند. در شرایطی که محدودیت مالی و انسانی وجود دارد باید از این منابع محدود حداکثر استفاده را ببرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: زمانی بود که واژه توسعه پایدار هم مورد قبول نبود و به آن غربی گفته می‌شد اما اکنون باید چند برابر بیشتر برای توسعه پایدار هزینه کنیم.

وی در ادامه با ابراز رضایت از تخصیص منابع برای حل معضلات محیط زیستی گفت: در بودجه امسال، ۱۰۰ میلیون دلار به مبارزه با گرد و غبار، ۱۵۰ میلیون دلار به معضل پسماند و ۱ میلیارد دلار کاهش آلودگی نفتی اختصاص داده شده است.

کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به معضل بوی نامطبوع تهران اشاره کرد و گفت: مدیری که نمی‌داند و تصمیمی می‌گیرد ۱۰ برابر هزینه بیشتری باید صرف کند یا آن مساله هرگز درست نمی‌شود، در نتیجه که وقتی در تهران جریان باد از جنوب به شمال می‌شود، بوی نامطبوع پایتخت را در بر می‌گیرد. این بوی نامطبوع، بوی زباله و گوگرد است. جالب است که همه آن را انکار می‌کنند زیرا کسی بودجه کافی برای جابجایی آراد کوه و حل معضل بو ندارد.

وی افزود: امروز آلودگی‌های نفتی بیشتر به دلیل عدم کیفیت لوله‌ها است و نشت نفت از لوله‌ها باعث شده ۵۰درصد مرجان‌های خلیج فارس سفید شوند و از بین بروند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر ضرورت مساله آموزش گفت: آموزش محیط زیست یک مساله دائمی است. از نظر من هر کارشناس در سال حداقل باید چهار هفته آموزش ببیند و مهندسی که محیط زیست را نیاموخته باشد مانند کودکی است که تربیت ندارد.

در ابتدای این نشست، جلیل بادام فیروز - رییس پژوهشکده محیط زیست - گزارشی از فرآیند برگزاری این جشنواره ارائه کرد و گفت: در این جشنواره سه پژوهشگر به عنوان "پژوهشگر برتر" و سه نفر دیگر به عنوان «پژوهشگر شایسته تقدیر» معرفی می شوند.

در ادامه، اسکندر امیدی نیا - سرپرست معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان - با ذکر این نکته که رویکرد پژوهش در سازمان رویکرد پژوهش اثر بخش است، گفت: در سال ۹۸ با توجه به پتانسیل سازمان، ۸۰ پروژه در حال اجرا وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، وی با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: اگر قرار باشد ریسک تصمیمات را کم کنیم باید حتما از پژوهش کمک بگیریم. مهم این است که در ساختار توسعه پایدار، ما جریان ساز پژوهش باشیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بوی نامطبوع عیسی کلانتری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است