Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون بودجه دفاعی و بودجه وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفت و درخواست شد مجلس برای جبران کسری بودجه آنها تلاش کند.

به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر دفاع برای بررسی بودجه دفاعی کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه امیر حاتمی توضیح داد که در دولت بحث مفصلی در مورد بودجه دفاعی شده و بخشی از مشکلات حل شده است. دغدغه‌ها در حوزه حقوق و مزایا حل شده که با افزایش ۲۵ درصدی بودجه، ۱۵ درصد آن مربوط به حقوق و مزایا است.

به گفته وی، طبق توضیحات ارائه شده، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان کسری در تقویت بنیه دفاعی وجود داشت که پیشنهاد شد از صندوق ذخیره ارزی استفاده شود. در بخش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح نیز با افزایش مناسبی در دولت موافقت شده که انتظار می‌رود در ادامه راه مجلس کمک‌های لازم را داشته باشد چون شرمنده بازنشستگان ایثارگر هستیم و مطالبات آنها پرداخت نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توضیحات رئیس سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح درباره ارائه گزارشی از وضعیت بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: طبق این توضیحات در حوزه تامین اجتماعی نیروهای مسلح و پرداخت حقوق ایثارگری بازنشستگان به حمایت مجلس برای رفع کسری بودجه نیاز داریم. باید حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان کسری مربوط به بازنشستگان جبران شود. بازنشستگان ایثارگر به ویژه جانبازان نیازمند نگهداری و رسیدگی هستند.

وی افزود: در این جلسه آقای طلایی‌نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع نیز توضیح داد که در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال ۹۹ حوزه دفاعی است که برای جبران آن راه‌حل‌هایی پیشنهاد شده است.

نقوی حسینی اظهار کرد: طبق اعلام وزارت دفاع آنها می‌توانند به صادرات نفت کمک کنند. استفاده از صندوق توسعه نیز یکی از راه‌های حمایت و جبران کسری حوزه دفاعی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی بودجه وزارت خارجه گفت: طبق توضیحات ارائه شده بودجه وزارت خارجه نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و تنها ۱۰ درصد در حقوق و مزایا و هزینه‌های جاری افزایش داشته‌اند. کسری بودجه وزارت خارجه سر جای خود است که باید تامین شود. البته تاکید شد وزارت خارجه صرفه‌جویی را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به بررسی بودجه نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات یادآور شد که در این کمیسیون محمدمهدی برومندی، محمدابراهیم رضایی و ابوالفضل حسن‌بیگی به عنوان اعضای این کمیسیون در تلفیق بودجه ۹۹ انتخاب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور