Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اربابی روز سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه اکنون بیشترین مشکلات بیمه سلامت در بخش بستری است گفت: به دنبال ساماندهی این حوزه هستیم. 

وی افزود: در بخش سرپایی نیز هزینه دارویی بسیار بالایی بر بیمه‌ها تحمیل می‌شود که توانسته‌ایم تا حدودی جلوی برخی سوء‌استفاده‌ها را بگیریم.

وی با اشاره به کاهش منطقی درصد مراجعه‌های مردمی گفت: با اجرای طرح حذف همپوشانی بیمه‌ها، طرح مدیریت منابع و مصارف و خرید راهبردی شاهد کاهش درصدی از مراجعه مردم به مراکز درمانی بوده‌ایم در حالیکه در ارائه خدمات هیچ خلل و وقفه‌ای ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نسخه الکترونیک در سه شهرستان سرایان، بشرویه و فردوس صادر شده است.

وی افزود: اجرای این طرح سبب ساماندهی مراجعه‌های مردمی شده از طرف دیگر با الکترونیکی کردن نسخ، مصرف کاغذ که بسیار سرسام‌آور است هم کاهش چشمگیر داشته است.

اربابی در پاسخ به خبرنگاران در مورد نارضایتی مددجویان کمیته امداد از کاهش خدمات بیمه سلامت گفت: در گذشته تمامی خدمات بیمه پایه و تکمیلی مددجویان کمیته امداد توسط بیمه سلامت انجام می‌شد ولی در حال حاضر این دو از هم منفک و ارائه خدمات بیمه تکمیلی به کمیته واگذار شده است.

وی اظهار داشت: آنچه باعث نارضایتی شده عدم اطلاع مردم از این موضوع است و تصور می‌شود خدمات بیمه کاهش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیشترین مصرف دارویی به لحاظ تعدد تکرار شامل داروهای آنتی بیوتیک و انواع مسکن‌ها است که از بیمه حذف شده و انسولین، داروی بیماران سرطانی و بیماران خاص نیز در صدر پرهزینه‌ترین داروها قرار دارند.

وی اضافه کرد: بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در برخی حوزه‌ها شاهد افزایش نسبی قیمت‌ها بودیم اما درخصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی و دارو در استان تاکنون گزارشی داده نشده است.

اربابی گفت: نوسانات قیمت بنزین تا این لحظه تاثیری بر افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله دارو نداشته است.

وی افزود: ناگفته نماند برخی داروها شاید در داروخانه‌ها توزیع شود که زیرپوشش بیمه سلامت نباشند این موضوع پرداخت از جیب مردم را بالا می‌برد اما از مردم درخواست داریم هرگونه افزایش قیمت دارو یا تعرفه‌های پزشکی را به سازمان بیمه سلامت یا سامانه ۱۶۶۶ اعلام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت استان به موسسه‌های طرف قرارداد پرداخت شده است گفت: مطالبات سطح یک مراکز دولتی استان در ۶ ماه نخست امسال به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۳۹ میلیارد تومان از مطالبات سه ماه اول سال و ۲ ماه علی‌الحساب سطح دو موسسه‌های طرف قرارداد شامل بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر بخش‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در بخش دولتی غیردانشگاهی شامل بیمارستان‌های تامین اجتماعی، ارتش، کلینیک سپاه و هلال احمر نیز بدهی پنج ماه نخست سال به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، بخش خصوصی و خیریه‌ها ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و داروخانه‌های بخش خصوصی حدود ۶.۵ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع وضعیت پرداخت بدهی‌های بیمه سلامت مناسب است و عقب‌افتادگی جدی در این زمینه نداریم.

اربابی شمار افراد زیرپوشش بیمه سلامت در استان خراسان جنوبی را ۴۷۵ هزار و ۲۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۴ هزار و ۷۴۲ نفر زیرپوشش صندوق کارکنان دولت، ۱۸ هزار و ۷۷ نفر صندوق سایر اقشار، ۴۵ هزار و ۹۸۵ نفر صندوق سلامت همگانی، ۳۴۲ هزار و ۸۸۰ نفر روستایی و سه هزار و ۵۷۱ نفر صندوق ایرانیان هستند.

وی از ساماندهی ارائه خدمات گرانقیمت درمانی از قبیل ام. آر. آی، عکس رادیولوژی، سونوگرافی و سایر خدمات خبر داد و گفت: طبق یک پروتکل تعریف شده در سازمان بیمه سلامت کشور، برای هر کدام از این خدمات سقفی براساس نیاز بیمار در نظر گرفته شده است.

اربابی اظهار داشت: اگر نیازی بیشتری به استفاده از خدمات درمانی مذکور برای فرد بیمار باشد با تشخیص پزشک ویزیت و در سامانه بارگذاری و ثبت می‌شود لذا در این زمینه مشکلی برای بیمار ایجاد نخواهد شد.

وی هدف اصلی این طرح را جلوگیری از مراجعات غیرضروری به حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: مردم باید دقت کنند این اطلاعات در سامانه موجود و در دسترس پزشکان است لذا باید از در اختیار گذاشتن دفترچه خود به اطرافیان هم خودداری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: با این روش هم هزینه‌کرد موسسه‌های طرف قرارداد بیمه هم پرداختی مردم به سمت نیاز واقعی سوق داده می‌شود.

رییس اداره بیمه‌گری اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی هم گفت: آزمون وسع (طرح پوشش اجباری بیمه سلامت) از ۱۳ آبان امسال آغاز شد که در مرحله اول  ۸۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و این کار توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

فاطمه شریف‌زاده افزود: براساس این آزمون تعداد بیمه شدگان سلامت با توجه به دهک‌های درآمدی مشخص خواهد شد.

وی از بیمه شدگان خواست به تمدید دفترچه درمانی خود دقت داشته باشند و قبل از بستری یا مراجعه به پزشک، نسبت به تمدید یا صدور دفترچه اقدام کنند.

رییس اداره بیمه‌گری اداره کل بیمه سلامت خراسان جنوبی اضافه کرد: از آنجا که صدور دفترچه ۱۰ روز طول می‌کشد اگر دفترچه تاریخ اعتبار نداشته باشد هزینه درمان و بستری فرد آزاد محاسبه می‌شود.

وی اظهار داشت: افراد فاقد هر گونه بیمه‌ می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا اداره بیمه سلامت نسبت به دریافت دفترچه بیمه اقدام کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بخش خصوصی بیمارستان پزشک خراسان جنوبی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است

به گزارش گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهروز همتی رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد با بیان اینکه آزمایشگاه های کشور دو مشکل عمده درباره تعرفه و خدمات بیمه دارند، گفت: مشکل اول این است که در ۱۰ سال اخیر در دو سال متوالی افزایش تعرفه ای در خدمات آزمایشگاهی نداشتیم و در سال های بعد افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی را در این باره شاهد بودیم که در این صورت از تورم جاری عقب ماندیم.

وی افزود: تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی در خرید مایحتاج متفاوت و بسیار بالاتر است لذا این مشکل برای آزمایشگاه ها به وجود آمد و با افزایش قیمت ارز تجهیز آزمایشگاه ها با مشکل روبرو شد لذا آزمایشگاه ها نتوانستند با پیشرفت های کشورهای دیگر و تجهیزات جدید، خود را به روزرسانی کنند.

همتی بیان کرد: این موضوع در نهایت به نظام سلامت برمی گردد زیرا ۵ درصد بودجه سلامت در بخش آزمایشگاه مصرف و ۹۵ درصد بودجه در بخش درمان و بستری صرف می شود اما با تجهیز آزمایشگاه ها و ایجاد تعرفه و به روزرسانی خدمات، پوشش بیمه ای تسهیل داده می شود.

وی تاکید کرد: در نظام سلامت مبتنی بر ارزش، ارزش گذاری به خدمات آزمایشگاه ها می تواند بودجه نظام سلامت را کاهش دهد.

وی اظهار کرد: از متولیان امر درخواست داریم دید دیگری به آزمایشگاه ها داشته باشند؛ ۷۰ درصد تشخیص، پیشگویی و درمان بیماری ها نقش مهم آزمایشگاه را نشان می دهد لذا آزمایشگاه به روز و پیشرفته به راحتی می تواند یک بیماری را تشخیص و درمان بیمار آغاز شود.

همتی بیان کرد: تعرفه خدمات آزمایشگاهی به روز نیست و از تورم عقب هستیم تاخیر در پرداخت بیمه ها نیز مشکل دیگری است که باید حل شود اکنون مردم باید ۳۰ درصد از تعرفه خدمات آزمایشگاهی را پرداخت کنند اما بیمه ها این تعرفه را پوشش نمی دهند و مردم ۷۰ درصد، پرداختی دارند این ارتباط مالی بین آزمایشگاه ها و بیمار نباید اختلاف داشته باشد تا بتوان ارتباط خوبی بین آزمایشگاه ها و بیمار برقرار کرد.

وی اظهار کرد: دو خواسته در این بین مطرح است؛ یک اینکه تعرفه ها منطقی شوند اکنون قیمت تمام شده تست ها آماده شده و قیمت های واقعی در قالب یک نرم افزار به زودی در اختیار مرجع سلامت قرار می گیرد در این راستا قیمت یک تست مشخص است.

وی در پایان یکی از بازوان مهم نظام سلامت را آزمایشگاه ها دانست.

در ادامه، پروفسور امیرحسن زرنانی دبیر علمی کنگره نیز در این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان کنگره، گفت: توجه به خدمات آزمایشگاه ها، پرهیز از صنف گرایی، استفاده از افراد متخصص، انتشار علم علوم آزمایشگاهی و شناساندن آن به جامعه دانش آموزی برای انتخاب رشته، معرفی چهره های ماندگار، حرکت روبه آینده از دستاوردهای برگزاری این کنگره است.

همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی این رویدا اظهار کرد: «کیفیت را پایانی نیست» شعار کنگره امسال بود سعی کردیم در این راستا حرکت کنیم، همچنین استفاده از بسترهای الکترونیک در کنگره امسال، از دیگر مزایای برگزاری کنگره بود.

براساس این گزارش، قطع نامه پایانی کنگره امسال، توسط دکتر فریبا شایگان مدیر روابط عمومی انجمن، قرائت شد.

گفتنی است در روز پایانی برگزاری این کنگره، که به مدت ۴ روز از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، محمدامین واعظی در بخش پوستر برگزیده کنگره امسال شد.
شایان ذکر است دکتر فرزانه عزیزمحسنی مسئول پنل محققین جوان و پوسترهای کنگره از ۱۱۳ پوستر پذیرفته شده در کنگره امسال، ۹۰ ارائه وجود داشت که با توجه به امتیازات از بین ۵ نفر منتخب بخش پوستر، محمدامین واعظی از دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شد همچنین در این مراسم از ۵ نفر منتخب نیز با اهدای جوایز تقدیر و تشکر شد.

زینب داوودی مقدم، ناهید رضایی، امیرسالار نیکخواه بهرامی، محمدخانی عشرت آبادی اسامی منتخبان بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد