Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در نامه ای به استانداران سراسر کشور با بیان اینکه موضوع راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار با اهداف تعیین شده، مطابق مصوبه هیأت وزیران به صورت ویژه در دستور کار ستاد تنظیم بازار استان یا کارگروه‌های ذیربط استانی دیگر قرارگرفته، از آنها خواست تا با فراهم کردن الزامات آن و تصمیمات لازم جهت عملیاتی شدن این مراکز اقدام لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس خیابانی در این ابلاغ، تنظیم بازار کالا را یکی از اولویت‌های مهم وسیاست‌های راهبردی دولت و به تبع آن دستگاه‌های ذیربط آن دانسته و افزود: این موضوع در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه دشمنان و تحریم‌های ایجاد شده از اهمیت چندانی برخوردار شده است و لزوم تأمین به موقع کالا‌های اساسی موجب شد تا با تکیه و حمایت از تولیدات داخلی برنامه‌ریزی دقیق‌تری در تأمین، توزیع و مصرف کالا‌ها خصوصاً کالا‌های اساسی انجام گیرد.

وی در این ابلاغ آورده است: بهره‎مندی از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از زیرساخت‌های تجاری مختلف خصوصاً شبکه‌های توزیع کالا با اصل توجه به کوتاه شدن فاصله تولید تا مصرف و به التبع آن کاهش هزینه‌های مبادله به نفع مصرف‌کننده نظیر مراکزعرضه مستقیم کالا از جمله مراکز میادین میوه و تره‌بار از برنامه‌های دولت در ایام پیش‌رو بوده است که خوشبختانه اثرات مثبتی در فرآیند تسهیل توزیع کالا‌های پرمصرف مردم داشته است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه تجارب موفق این مهم، فعالیت بیش از ۲۵۰ میدان میوه و تره‌بار در شهر تهران است، ادامه داد: این موضوع علاوه‌بر دسترسی آسان مردم به میوه و تره‌بار با قیمت مناسب، نسبت به توزیع کالا‌های ضروری و اساسی مردم در مواقع لزوم ظرفیت مطلوبی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: برخی بخشنامه‌های دولت پاسخ به‌هنگام به تحریم هاست

مدرس خیابانی با تأکید بر اینکه وجود چنین زیرساخت‌های تجاری در مناطق مختلف کشور در تنظیم بازار کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مردم امری ضروری است، تصریح کرد: مطابق مصوبه شورای انقلاب و هیأت وزیران اهمیت اجرای آن مورد تأکید قرارگرفته است، اما حسب گزارشات واصله اجرای این مهم بصورت محدود در چند استان و منطقه کشور صورت گرفته و در برخی از استان‌ها به دلایل نامشخص مسکوت مانده است.

وی همچنین از استانداران خواسته است تا آمار و اطلاعات شبکه‌های مشابه استانی (میادین میوه و تره‌بار) به تفکیک شهرستان در قالب جدول به این حوزه اعلام دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنظیم بازار میادین میوه و تره بار وزارت صمت کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است

به گزارش همشهری آنلاین؛ روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اعلام کرد که روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است.

کد خبر 848731 منبع: برنا برچسب‌ها شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

دیگر خبرها

  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازارهای میوه و تره بار تعطیل است
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر