Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، در ادامه تظاهرات مردم فرانسه علیه سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور، گروهی از ساکنان شهر «نانت» روز سه شنبه در غرب فرانسه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به نوشته خبرگزای «رویترز» به نقل از وبگاه فرانسوی «سی نیوز» این تظاهرات که در مخالفت با سیاست‌های اصلاحات قوانین بازنشستگی در فرانسه رخ داد با دخالت پلیس مواجه شد و پلیس علیه معترضان گاز اشک آور پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





رئیس‌جمهور فرانسه درصدد است نظام بازنشستگی این کشور را یکپارچه کند و مزایای برخی مشاغل را حذف کند. دولت فرانسه اعلام کرده که از طرح‌های اصلاحاتی خود کوتاه نمی‌آید.

به نوشته رویترز، این تظاهرات از سوی اتحادیه‌های کارگری مخالف اصلاحات قوانین بازنشستگی برگزار شد. شهر نانت در روز‌ها و هفته‌های گذشته بار‌ها شاهد برخورد پلیس با گروه‌های چپگرا بوده است.

فرانسه مدتی است که با تظاهرات معترضان ضدنظام سرمایه‌داری و اعتصاب اصناف مختلف این کشور از جمله شاغلان بخش حمل و نقل روبروست. اعتصاب بخش حمل و نقل موجب اخلال در تردد شهروندان فرانسوی شده است.

رانندگان خودرو‌های سنگین در فرانسه در اعتراض به سیاست‌های دولت ماکرون در روز‌های گذشته بزرگراه‌های مهم فرانسه را مسدود کردند.



فیلم‌های منتشر شده از این تظاهرات نیز دود غلیظ ناشی از حمله پلیس با گاز اشک آور علیه تظاهرات‌کنندگان در شهر نانت را نشان می‌دهد. وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیز با اشاره به تظاهرات سه شنبه در شهر نانت نوشت که تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از این تظاهرات نشان می‌دهد که پلیس از گاز اشک آور و خورو‌های آب‌پاش علیه مردم حاضر در تظاهرات استفاده کرده است.

بر اساس این ویدئو شماری هم در این تجمع بازداشت شده‌اند، با این حال دولت فرانسه هنوز تعداد بازداشتی‌ها را اعلام نکرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا شاخص آلودگی هوا هفته پژوهش عارف عارف کیا مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا بوی نامطبوع تهران پلیس فرانسه معترضان گاز اشک آور تظاهرات مردم فرانسه امانوئل ماکرون انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا آلودگی هوا شاخص آلودگی هوا هفته پژوهش عارف عارف کیا مجید بهرامی گاز مرکاپتان وارونگی هوا بوی نامطبوع تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • درگیری پلیس با معترضان به قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین