Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیگر رسانه‌ها ــ معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با بیان این‌که بیش از ۲۴۸ دارالقرآن فعال در زندان‌های کشور داریم و سعی بر این است زندانیان با قرآن مانوس شوند، گفت: تنها در رشته حفظ قرآن ۲۱ هزار نفر از یک جزء تا ۳۰ جزء را حفظ هستند.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: ابوالفضل حجتی‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان این‌که بیش‌از ۲۴۸ دارالقرآن فعال در زندان‌های کشور داریم و سعی بر این است که زندانیان با قرآن مأنوس شوند، اظهار کرد: تنها در رشته حفظ قرآن ۲۱ هزار نفر فعال هستند که از یک جزء گرفته تا ۳۰ جزء را حفظ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که از ورزش و هنر به‌منظور اصلاح زندانیان استفاده شده است، افزود: مهارت‌آموزی بخشی‌از اقدامات اصلاحی و تربیتی است؛ در سال گذشته ۵۶ هزار گواهی مهارت که به تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای رسیده صادر و تحویل زندانیان شده است.

حجتی‌پور با اشاره به سیاست عدالت ترمیمی اضافه کرد: احکام اسلام مبتنی‌بر عدالت ترمیمی است؛ آن‌چه در حوزه احکام اسلامی مربوط به احکام فردی و جمعی است همه مبتنی‌بر عدالت ترمیمی است. اگر توصیه به صدقات و قرض‌الحسنه و دستگیری فقرا شده همه در حوزه عدالت ترمیمی و پیشگیری از وقوع جرم و تحقق عدالت اجتماعی است.

وی با بیان این‌که مجازات‌هایی که در اسلام مقرر شده است حتی مقوله قصاص در حوزه عدالت ترمیمی قابل طرح در محافل علمی است، تصریح کرد: حبس هم در مجازات‌ها به‌عنوان مجازات تعزیری دیده شده است، ما ناگزیر به داشتن زندان هستیم و ناگزیر به نگهداری برخی محکومان در زندان هستیم، اما همین زندان‌ها را هم باید در مقوله عدالت ترمیمی تفسیر کنیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با تأکید بر این‌که آیین‌نامه سازمان زندان‌ها و آیین دادرسی کیفری همه در مقوله عدالت ترمیمی قابل تفسیر هستند، گفت: تلاش قانون‌گذار و سیاست‌گذاران ما این است که بتوانند زندان را در مقوله اصلاح و تربیت ببینند، با ارائه خدمات اصلاحی و تربیتی مدیریت شود؛ هرچند منابع مادی و انسانی کافی در اختیار نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن دارالقرآن سازمان زندان ها مددجویان حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • ۷۴۴ هزار شرکت غیرفعال در کشور داریم/ فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود
  • فعالیت شرکت‌های صوری متوقف می‌شود