Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم غلامعلی پور علمداری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت که از مقالات چاپ شده ۱۱۰ مقاله در مجلات علمی داخلی و ۲۰ مقاله نیز در مجلات علمی بین المللی چاپ شده که حاصل آن کسب هزار ۲۷۶ امتیاز "گرنت" برای اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس و پرداخت دو میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال به آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر چاپ این تعداد مقاله در مجلات علمی داخلی و بین المللی، اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس ۴۰۰ مقاله به همایش‌های علمی داخلی و ۱۱ مقاله نیز به همایش‌های علمی بین المللی ارائه داده‌اند.

دکتر غلامعلی پور علمداری بدون ارائه آماری از تولیدات علمی پژوهشی اعضای استادان دانشگاه گنبدکاووس در سال جاری به دلیل آنچه که آنرا جمع بندی مقالات در پایان هر سال اعلام کرد، اظهار داشت که از ابتدای امسال تا الان اعضای هیات علمی هزار و ۶۶۷ امتیاز گرنت کسب کرده‌اند که چهار میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال اعتبار پژوهشی نیز به آنها پرداخت شده است.

وی، برگزاری سه همایش ملی و ۲۵ کارگاه آموزشی علمی و نیز خرید ۱۳۰۰ جلد کتاب برای کتابخانه را از دیگر فعالیت‌های واحد پژوهش و فناوری دانشگاه گنبدکاووس درسال جاری برشمرد و تصریح کرد: امسال چهار جلد کتاب علمی پژوهشی در رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و انسانی و فنی و مهندسی نیز توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه تالیف شد.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه گنبدکاووس همچنین به پیش بینی ۱۲۱ هزار یورو از اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تعمیر و تجهیز دستگاه‌های آزمایشگاهی این واحد آموزش عالی درسال جاری اشاره کرد اما گفت که هنوز این اعتبارات تخصیص نیافته است.

غلامعلی پور علمداری به برخی اقدامات انجام شده در مرکز کارآفرینی دانشگاه گنبدکاووس نیز اشاره کرد و افزود: اختصاص دو هکتار زمین کشاورزی برای انجام فعالیت‌های کارآفرینانه همکاران و دانشجویان، اجرای چند طرح موفق توسط دانشجویان با حمایت مرکز کارآفرینی مانند کشت گیاه گل گاو زبان در زمین دانشگاه، کشت قارچ دکمه‌ای در یک دستگاه اتوبوس اسقاطی دانشگاه، پرورش مرغ گوشتی در واحد مرغداری و پرورش کرم ابریشم، تصویب حمایت مالی از طرح‌های کارآفرینانه و فناورانه همکاران و دانشجویان، برگزاری ایده شو و کارگاه آشنایی با فرصت‌های شغلی و تهیه فایل ثبت دستاوردهای پژوهشی و اختراعات درسامانه کارآفرینی بخشی از این اقدامات بوده است.

وی، فراهم شدن فرصت مطالعاتی خارج کشور برای دو نفر از اعضای هیات علمی و فراهم شدن فرصت مطالعاتی وزارتی (ارتباط با صنعت) برای دو نفر دیگر از اعضای هیات علمی و نیز کسب جایزه علمی دکتر کاظمی آشتیانی (بنیاد ملی نخبگان) توسط دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس را از دیگر موفقیت‌های واحد پژوهش و فناوری این دانشگاه درسال جاری برشمرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گنبدکاووس نیز در این نشست با تبریک هفته پژوهش و فناوری (۲۳ تا ۲۹ آذر)، توجه بیشتر به مسائل پژوهشی و تحقیقی را از نیازهای امروز جامعه و لازمه رشد و توسعه آن دانست و گفت: برای تحقق این امر بایستی اعتبارات حوزه تحقیق و پژوهش مراکز آموزش عالی افزایش یابد.

دکتر علی ستاریان افزود: دانشگاه دولتی گنبدکاووس برای توسعه فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی خود هم اکنون با ۱۶ نهاد و اداره درسطح استان گلستان و شهرستان تفاهم نامه همکاری امضا کرده است و تعدادی طرح‌ پژوهشی و تحقیقاتی برخی اعضای هیات علمی این مرکز آموزش عالی در سطح ملی نیز ثبت شده است.

همچنین چند تن از اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس نیز در این نشست خلاصه‌ای از فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه دادند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه دولتی گنبدکاووس که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۲ آغاز کرده، هم اکنون سه هزار و ۱۰۰ دانشجو از مقطع کاردانی تا دکترا و ۱۳۳ مربی، استادیار و دانشیار عضو هیات علمی دارد، این مرکز آموزش عالی هم اکنون دارای پنج دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه و فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم ورزشی در گنبدکاووس و دو دانشکده فنی و مهندسی در مینودشت و علوم انسانی در آزادشهر می‌باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 رشد و توسعه زمین علوم تحقیقات و فناوری فناوری کشاورزی و منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم