Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: امتحانات نهایی و هماهنگ دی ماه ۹۸ با حضور نزدیک به ۱۶ هزار دانش‌آموز استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، حسین فاطمی‌نژاد اظهار کرد: امتحانات نوبت اول مدارس به‌صورت داخلی برگزار می‌شود و تنظیم برنامه امتحانی، طراحی سؤالات، برگزاری و تصحیح اوراق توسط مدیر و معلمین مدرسه با نظر شورای مدرسه انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: ارزشیابی دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی به شکل کیفی توصیفی است و نتایج ارزشیابی توسط معلمین تا پایان دی ماه ۹۸ به دفتر مدرسه تحویل تا به اولیاء اطلاع‌رسانی شود.

وی ادامه داد: در دوره اول و دوم متوسطه امتحانات نوبت اول داخلی است و برگزاری امتحانات همزمان با تشکیل کلاس درس از ابتدا تا پایان دی ماه ۹۸ بلامانع است، اما مدارسی که به جهت مشکل فضا و کمبود امکانات و با استفاده از رأی کمیسیون خاص قصد دارند امتحانات را بدون تشکیل کلاس درس برگزار کنند، الزاما باید امتحانات را در بازه زمانی هفتم تا ۱۹ دی‌ماه برگزار کنند.

فاطمی‌نژاد بیان کرد: دانش‌آموزانی که موفق به اخذ دیپلم در خرداد و شهریور ماه ۹۸ نشده‌اند در امتحانات نهایی دی ماه که از تاریخ دوم تا ۲۳ دی ماه ۹۸ برگزار می‌شود در حوزه امتحانی که از قبل تعیین و به اطلاع آن‌ها رسیده شرکت می‌کنند و امتحانات این دسته از دانش‌آموزان همزمان با سراسر کشور خواهد بود.

رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش ارزشیابی به شکل پودمانی است و هنرجویان تعدادی از دروس را به این شیوه امتحان خواهند داد و تعدادی از دروس نیز به شکل امتحانات پایانی سایر دوره‌های تحصیلی برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: دانش‌آموزان نظام ۱-۳-۳-۵ که هنوز موفق به اخذ دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی نشده‌اند علاوه بر دی ماه، در خرداد و شهریورماه ۹۹ نیز فرصت دارند دروس باقیمانده را امتحان دهند اما از مهرماه ۹۹، دانش‌آموزان الزاما باید به شیوه ۳-۳-۶ ادامه تحصیل دهند.

فاطمی‌نژاد گفت: برگزاری امتحانات هماهنگ در مدارس ممنوع است و سؤالات امتحانی می‌بایست از محتوای کتب درسی طراحی شود و طرح سؤال از قسمت حذفیات، جزوه و کتب کمک آموزشی ممنوع است.

رئیس اداره سنجش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به ارسال الکترونیکی سؤالات امتحانات نهایی و هماهنگ استانی لازم است، دانش‌آموزان یک ساعت قبل از برگزاری آزمون در محل حوزه امتحانی حضور یابند، چرا که درب حوزه امتحانی نیم ساعت قبل از شروع امتحان بسته می‌شود.

وی ادامه داد: امتحانات نهایی و هماهنگ دی ماه ۹۸ با حضور نزدیک به ۱۶ هزار دانش‌آموز استان برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ امتحانات نهایی پایه دوازدهم متوسطه نظری از تاریخ دوم تا ۲۳ دی ماه، امتحانات نهائی شاخه فنی و حرفه‌ای از دوم تا ۱۴ دی ماه، امتحانات نهائی پیش دانشگاهی از دوم تا نهم دی ماه، امتحانات شاخه کارودانش از دوم تا ۲۵ دی ماه و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم دوره متوسطه اول از یکم تا ۱۴ دی ماه در ۶۷ حوزه امتحان نهایی استان و ۱۷ حوزه در شهر مشهد و منطقه تبادکان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای دانش آموز در یزد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و نهمین یادواره شهدای دانش آموز و مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد در یزد برگزار می‌شود.      این مراسم معنوی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد واقع در کوچه حنا، انتهای خیابان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟