Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران استان زنجان با طرح مشکلات از سوی شهرداران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نشست مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران استان زنجان سه‌شنبه شب با ریاست استاندار زنجان و حضور معاونان وی و با شرکت شهرداران و رؤسای شهر استان زنجان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در این جلسه با بیان اینکه بر اساس آمار  شهرداری‌ها استان زنجان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری بودجه مصوب شهرهای استان، ۲۱ شهر استان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد بودجه شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۸ افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: ۵۶۹ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده و مصوب شهرداری‌های استان در سال‌جاری بوده است.

علی محمودی با بیان اینکه از مجموع درآمدها، ۲۹۲ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: ۲۷۶ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی شهردار‌ی‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه درآمد ۶ ماهه نخست توسط شهرداری‌ها به میزان ۲۰۳ میلیارد تومان محقق می‌شود، گفت‌:  حدود ۳۵.۷ درصد درآمدهای شهرداری‌ها محقق شده است که از این میزان ۸۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق منابع ارزش افزوده و اعتبارات از طریق دولت در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در تیرماه سال‌جاری نظام‌نامه ارزیابی شرح عملکرد شهرداری‌های استان در سال گذشته را ابلاغ کرده است، گفت: حدود ۱۵۳ شاخص اصلی و ۴۵۱ زیر شاخص مشمول این نظام‌نامه است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه بر این اساس شهرداری‌های،  ۹ شهر مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: شهرداری نیک‌پی با ۴۶.۹۲ امتیاز در بین شهرداری‌ها حائز رتبه نخست بوده است.

وی افزود: بر اساس رتبه‌بندی از بسیار عالی تا ضعیف، همه شهرداری‌ها زنجان در رتبه متوسط و خوب ارزیابی شدند.

مشکلات بی‌شمار شهرداران

در ادامه جلسه استاندار زنجان، پای درد و دل شهرداران نشست و هر یک شهرداران از مشکلات بی‌شمار خود سخن گفتند.

شهردار ابهر در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه شهرداری ابهر در سال‌جاری۵۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد از این بودجه وصول داشته که نشان از وصول ۶۰ درصدی بودجه دارد.

محمدرضا ذوالقدری‌ها با اشاره به مطالبات مردم از شهرداران بیان کرد: شهرداری‌ها آسیب‌پذیر بوده و جزو دستگاه‌های ضعیف و کم برخوردار هستند.

محمود کلانتری شهردار زرین‌آباد نیز در این جلسه با بزرگ خواندن مشکل پرداختی نیروهای شهرداری‌ها گفت: شهرداری این شهر از بسیاری امکانات محروم است.

شهردار خرم‌دره نیز در این جلسه با اشاره به قدمت شهر خرم‌دره بیان کرد: با وجود این قدمت، خرم‌دره امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار ندارد.

میر هوشنگ نوری‌آرا با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه شهری گفت: در این حوزه نتوانستیم ظرفیت‌شناسی کنیم.

عدم بازدارندگی آرای کمیسیون ۱۰۰ شهرداری‌ها و مشوق بودن پیش‌بینی جریمه برای ادامه تخلفات و جای خالی نماینده شهرداران در کابینه دولت از دیگر صحبت‌های شهرداران در این جلسه بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قیدار با بیان اینکه این شهر تنها شهر ۶ دانگ وقفی است، گفت: این موضوع مشکلات زیادی را در شهر ایجاد کرده است.

مرادی با بیان اینکه در زمان ابلاغ طرح مسکن اقدام ملی قیدار  جامانده است، گفت: با توجه به وقفی بودن زمین‌های این شهر و نبودن زمین برای اختصاص به این طرح، جوانان قیداری از اجرای این طرح محروم ماندند.

همچنین شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر صائین قلعه خواستار  پیگیری اجرای مصوبات سفر استاندار زنجان به این شهر شدند و خواستار تسریع در احداث شهرک صنعتی این شهر برای ایجاد اشتغال در آن شدند.

در ادامه این جلسه شهرداران به بیان مشکلات فعالیت در شهرداری پرداختند که یکی از موضوعات مشترک شکایت از شهرداران، اجرای قانون بود که قول رسیدگی به آن از سوی استاندار زنجان داده شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان درآمد شهرداری ها شهرداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گنجی از لاهور

یکی از نمونه‌های این رفت‌و‌آمدها، در وجود ابوالحسن علی بن عثمان هجویری، عارف معروف سده‌های چهارم و پنجم هجری متجلی است. او که پرورش یافته مکتب تصوف و عرفان از بزرگ‌ترین عارفان عصر خود بود، زاده غزنین و آرام گرفته در لاهور پاکستان است. مهم‌ترین اثر او که کشف المحجوب نام گرفته است، از قدیمی‌ترین و پرمغزترین آثار و متون حوزه تصوف و عرفان اسلامی به‌شمار می‌آید. آنچنان که در وجه تسمیه آن خود می‌نویسد:«چون این کتاب اندر بیان راه حق بود و شرح کلمات تحقیق و کشف حُجُب بشریت جز این نام او را اندر خود نبود». کشف المحجوب همچنین در زمره کهن‌ترین نوشته‌های عرفانی به زبان فارسی نیز به حساب می‌آید. چند و چون جزئیات زندگی نویسنده از جمله تاریخ‌های دقیق ولادت و فوت او در لابه‌لای صفحات تاریخ پنهان مانده است و جز گمانه‌هایی از آن بر‌جای نیست. اندک دانسته‌های موجود از حیات ظاهری او همان چیزهایی است که در کتاب کشف المحجوب به یادگار مانده است. او را در تصوف و عرفان پیرو مکتب ابوالفضل محمد بن حسن خطلی دانسته‌اند. او همچنین محضر ابوالقاسم گرگانی را دریافته است. نام کامل او ابوالحسن علی بن عثمان علی غزنوی‌هجویری‌جلابی است.او علاوه بر این‌که دستی بلند در سیر انفس داشته است، از پا در رکابان سیر آفاق نیز به‌شمار می‌آمده است. سفرهای زیادی در گسترده تمدن اسلامی توسط او ثبت شده است. آذربایجان، دمشق و شام، رمله، طوس، اوزگند، میهنه، مرو و سمرقند از‌جمله مقصد‌های او به‌شمار می‌آیند. هرچند زمانی نیز مقیم عراق آن زمان شده بود.گزند روزگار ما را از دیگر کتاب‌های او محروم ساخته و «کشف المحجوب لارباب القلوب» تنها یادگار از نوشته‌های اوست.یکی از برکات حضور هجویری در لاهور که در تاریخ ذکر شده، دعوت عده زیادی از ساکنان آن دیار به دین اسلام است. از‌جمله پذیرندگان دین اسلام، حاکم وقت لاهور است که توسط او مسلمان شد. حاکم لاهور پس از پذیرش اسلام، شیخ هندی نام گرفت و نوادگان او از آن زمان متولی بارگاه هجویری هستند. او هر چند در شریعت، حنفی‌مذهب است اما در نوشته‌های خود ارادت زیادی را به اهل‌بیت علیهم‌السلام نشان می‌دهد.از آن‌جمله ذکر این حکایت از کشف المحجوب که خالی از لطف نیست: «مردی به در سرای حسن بن علی رضی‌ا... عنهما آمد و گفت ای پسر پیغامبر مرا چهارصد درم وام است. حسن فرمود تا چهارصد دینار بدو دادند و گریان اندر خانه شد. گفتند چرا می‌گریی ای فرزند پیغمبر. گفت از آنچه اندر تفحص حال این مرد تقصیر کردم تا وی را به ذل سؤال آوردم.»   آرامگاه هجویری همیشه مکانی زیارتی و همچنین فضایی مناسب برای جویندگان راه حقیقت برای اعتکاف و چله‌نشینی بوده است. مردم مسلمان پاکستان از مذاهب مختلف اسلامی، اعتقاد زیادی به برکات زیارت مزار او دارند. امروزه نیز در لاهور این آرامگاه از مکان‌های پرتقدس برای مسلمانان شبه قاره و پاکستان محسوب می‌شود. در این منطقه به او لقب داتا گنج بخش داده‌اند و بارگاه او را داتا دربار می‌نامند. این مجموعه شامل مرقد هجویری، مسجدی به نام او و جمعیت هجویریه است. عده زیادی از این مردم باوردارند که برای گرفتن حاجت‌های خود ۴۰شب، گرد این مزار طواف کنند تا به مراد خود برسند. هرساله در سالروز درگذشت او، مراسمی با نام عُرس برگزار می‌شود. این برنامه در بیستم ماه صفر آغاز شده و سه روز طول می‌کشد.در این ایام برنامه‌های قوالی، سماع، ختم قرآن، خطابه و وعظ اجرا می‌شود و نذرکنندگان از مردم با انواع غذا و شیرینی پذیرایی می‌کنند. بی‌شک حضور هجویری و کتاب ارزشمند به یاد گار مانده از او همچون پلی استوار برای نزدیک‌تر کردن دل‌های امت اسلام از مذاهب مختلف خواهد بود. علاوه بر این، توانایی دارد که دل‌های علاقه‌مندان عرفان اسلامی و زبان فارسی را به یکدیگر پیوند دهد.حفظ تعادل در پیروی از شریعت و دور شدن از ذوقیات و برداشت‌های نفسانی از ویژگی‌های صاحب کشف المحجوب است. او بدون این‌که خود را در ورطه افراط یا پرتگاه تفریط بیندازد، شخصیتی متشرع و در عین حال بر مدار تعادل از خود بروز می‌دهد و عرفان و اخلاق را در تربیت نفس به هم، به‌گونه‌ای که نمونه فرید و منحصر به خود را در میان معاصرانش ارائه می‌دهد. شفافیت و روانی روایت علی بن عثمان از عبودیت ذات پروردگار،جویندگان و تشنه کامان حقیقت و معرفت را با زلالی هرچه تمام سیراب می‌سازد. چنان که گفته آمد، کشف المحجوب تنها یادگار به جا مانده از هجویری است و دیگر آثار او در غبار زمانه راه خود را گم کرده اند و ما از خواندن آنها محروم هستیم. خود او در کتابی که به دست ما رسیده، آثار دیگر خود را بر این اساس معرفی می‌کند:    ۱- دیوان شعری که بنا بر گزارش هجویری، کسی آن را از وی امانت گرفت و با کمی تغییر آن را به نام خود کرد.    ۲- منهاج‌الدین که از کشف المحجوب چنین استنباط می‌شود که این کتاب درباره بزرگان تصوف و اهل بیت علیهم‌السلام و فضایل اصحاب صفه بوده و از حسین بن منصور حلاج هم در آن یاد شده است، این کتاب را نیز یکی از مدعیان به نام خود کرد.    ۳- الرعایه لحقوق ا... تعالی در باب توحید بوده که در آن به رد آرای مخالفان توحید پرداخته است.    ۴- اسرار الخِرَق و الملوّنات (در آداب خرقه و مرقع پوشی) که در زمان نوشتن کشف المحجوب دست‌نوشته‌ای از آن در مرو موجود بوده است.   ۵- البیان لاهل العیان، درباره جمع و تفرقه است که هجویری در جوانی آن را نوشت.    ۶- نحو القلوب / بحرالقلوب که در آن‌ به‌طور مفصل درباره اصطلاح عرفانی جمع سخن گفته است.    ۷- کتابی است در شرح کلام حسین بن منصور حلاج که هجویری در آن «به دلایل و حجج، علو کلام و صحت حال» حلاج را ثابت کرده است.     ۸- کتاب یا رساله‌ای درباره ایمان.      ۹- کتاب فنا و بقا، درباره این دو اصطلاح عرفانی.  

دیگر خبرها

  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • درخشش گنجی از لاهور
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد