Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@03:01:34 GMT

راه های گرفتن حق طلاق

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۴۶۱۸۹

با توجه به این که در قانون حق طلاق در اختیار مرد است امتیاز بزرگی برای یک زن است که از شوهرش وکالت در طلاق (حق طلاق) اخذ نماید. گرفتن حق طلاق از مرد (دادن حق طلاق به زن) پیچیدگی خاصی ندارد و احتیاجی به مدارک ویژه ای ندارد . ناطقان: مدارک لازم برای گرفتن حق طلاق به غیر از مدارک شناسایی و عقدنامه زوجین نیست اول از همه باید این را دانست که وکالت در طلاق که عده ای از مردم به آن حق طلاق می گویند باید به صورت سند رسمی و در دفترخانه تنظیم شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وکالت در طلاقی که مرد به زن می دهد به دو صورت است یا در موقع انعقاد عقد نکاح توسط عاقد و با درج در عقدنامه از سوی مرد به زن داده می شود و یا این که پس از عقد، زوجین به دفتر اسناد رسمی که می تواند در هر کجای ایران مراجعه کنند و با دادن اصل عقد نامه، شناسنامه و کارت ملی به سر دفتر از او می خواهند که سند وکالت در طلاق تنظیم نماید.

توصیه می شود که زنانی که وکالت در طلاق از همسرانشان می گیرند کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی زوج را نیز به انضمام اصل وکالتنامه در اختیار داشته باشند.

اگر اصل وکالتنامه وکالت در طلاق که به زن داده شده است گم یا پاره شود، نگران نباشید، می توانید با ارائه مدارک شناسایی به همان دفترخانه مراجعه کنید و رونوشت اخذ نمایید.
مطلب مرتبط :   امکان یا عدم امکان اسقاط حق تجدید نظر خواهی توسط وکیل مع الواسطه در طلاق توافقی

آنچه بسیار اهمیت دارد متن وکالت در طلاق است متاسفانه بسیاری از وکالت در طلاق های اخذ شده توسط زنان مخصوصا مواردی که در ضمن عقد در سند ازدواج داده شده است ناقص است و در عمل و در مقام اعمال آن دچار مشکل می شوند. در این نوشته دو لینک گذاشته شده است که توصیه می شود هر دو آن ها را به دقت مطالعه کنید تا اولا اطلاعات کاملی در خصوص وکالت در طلاق یا همان حق طلاق زوجه داشته باشید و ثانیا متن کامل وکالت در طلاق را در اختیار داشته باشید.
برچسب ها: حق طلاق ، جدایی ، ازدواج ، خانواده ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: حق طلاق جدایی ازدواج خانواده ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی

دریافت 91 MB

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نخستین مرحله از نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور ۳۳۷ نفر از حافظان استان در تبریز برگزار شد.

لازم به ذکر است طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در هشتم تیر ۱۳۸۴ مدرک تخصصی درجه ۳ قرآن معادل لیسانس، مدرک تخصصی درجه ۲ معادل کارشناسی ارشد و درجه ۱ معادل دکتری بوده و دارندگان این مدارک از مزایای دارندگان مدارک درجه یک تا پنج هنری برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6095962

دیگر خبرها

  • بخش عمده پرونده‌های قضایی خانواده‌ها مربوط به طلاق است
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • شرایط صدور دستور موقت
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در آذربایجان شرقی
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان