Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فرقی نمی کند مسافر کجا هستید کرج، هشتگرد، تبریز، زنجان و یا حتی ارومیه، ناگزیرید از پل فردیس عبور کنید، پلی که سال‌هاست همزمان با غروب آفتاب بیش از هرچیز به پارکینگ طبقاتی شباهت پیدا می کند.

پل فردیس یکی از معروف‌ترین نقاط کلانشهر کرج به‌شمار می‌رود و به یک نماد ترافیکی تبدیل شده که داستان مشکلات آن مختص امروز و دیروز نیست،

بجز آسفالت، تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی که عناصر پل را تشکیل می دهند دود اگزوز خودروها، صدای گاه و بی گاه بوق ماشین ها که حکایت از اعصاب ضعیف رانندگانی دارد که از ترافیک به تنگ آمده اند، بوی لنت ترمز و قطار شدن ماشین ها پشت همدیگر نیز تبدیل به عناصر لاینفک پل فردیس شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف بی رویه سوخت، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تنش روحی و … از عوارض ساعت ها پشت این ترافیک کلافه کننده ماندن است.

مشکلات پل فردیس با قصه همیشگی ترافیک روزانه اش  به نظر می‌رسد به فرداها نیز ختم نشود و همچنان این داستان به مثنوی هفتاد من استان تبدیل شود.

افزایش ۱۵ درصدی اعتبارات راه‌سازی البرز نسبت به مشابه سال گذشته

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، هفته گذشته استاندار البرز به همراه چند تن از دستگاه‌های مرتبط به بازدید از این نقطه کرج رفتند و مقرر شد مشکل ذکر شده با توسعه راه پل فردیس و عریض کردن مسیر تردد مرتفع شود.

عزیزاله شهبازی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امسال در بحث جذب اعتبارات عمرانی مشکلی نداریم و بخشی از اسنادی که طی سال‌های گذشته باقی مانده و برگشت خورده بود جذب شده است.

استاندار البرز گفت: اعتبارات عمرانی البرز در سال ۹۸ در مقایسه با سال های گذشته ۱۵ درصد رشد داشته و برای سال ۹۹  هم نسبت به متوسط کشوری هفت درصد در این بخش افزایش خواهیم داشت.

شهبازی می گوید: با  اینکه برای تامین اعتبار مورد نیاز  پروژه‌های عمرانی استان با مشکلات زیادی مواجه هستیم اما اجازه نمی دهیم این مشکلات مانع از تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه شود.

او با تاکید بر اینکه میانگین تردد در محورهای مواصلاتی البرز بیش از سه برابر میانگین کشوری است، می گوید: عمده پروژه‌هایی که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم در استان درحال اجرا است مربوط به راه‌های این استان است.

استاندار البرز می گوید: تمام سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا پایان سال آینده  معضل ترافیک در محدوده پل فردیس به حداقل برسد.

قول رفع معضل پل فردیس این‌بار تا پایان سال جاری

گودرز محمودی، مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان البرز نیز در خصوص ترافیک کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: پروژه تعریض لاین شمالی آزاد راه تهران- کرج حدفاصل تقاطع فردیس تا خروجی مهرویلا به طول ۴ کیلومتر است و با اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی در حال انجام است، حدود یک و نیم تا دو کیلومتر آن آماده آسفالت است و باقی آن نیز به مرور انجام می شود.

او  می گوید:کل پیشرفت فیزیکی این پروژه تا به امروز ۵۵ درصد است و تلاش می‌شود پیش از نوروز ۹۹ بخش زیادی  از این پروژه زیر بار ترافیک برود.

او می گوید: البته افزایش سریع و تعدد خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ که تناسبی با سرعت گسترش معابر و پارکینگ عمومی و اختصاصی ندارد نیز عاملی برای تشدید ترافیک در استان است.

تعریض آزادراه پل فردیس راه حل موقت حل  ترافیک است

علی احمدی، کارشناس عمران نیز در این رابطه می گوید: پل فردیس یکی از نقاط پرترافیک کلانشهر کرج است که البته با توجه به افزایش تراکم جمعیت و مهاجر پذیر بودن البرز هر روزه شاهد افزایش این مشکل ترافیک در استان  هستیم.

این کارشناس عمران با بیان اینکه عدم مناسب سازی زیرساخت‌های شهری برای ارائه خدمت به جمعیت بالای استان از دیگر دلایل ترافیک بالای کلانشهر کرج است، افزود: تعریض آزادراه پل فردیس راه حل موقت است چرا که این اقدام نمی‌تواند سهولت تردد خودروها را تضمین کند.

تحقق پروژه همت  راهی برای ساماندهی معضل ترافیک 

احمدی می گوید: با توجه به اینکه استان البرز با داشتن نیم درصد از راه‌های کشور حدود هجده درصد از بار ترافیک ایران را به دوش می‌کشد رفع این معضل در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها نیازمند تدبیری جدی‌ و البته منطقی‌تر است.

او در ادامه اضافه کرد: تحقق پروژه همت می‌تواند راه حل خوبی برای رفع معضل ترافیک در استان البرز باشد، اما باید دید چه زمانی این پروژه به ثمر خواهد رسید.

این کارشناس عمران می گوید: نباید فراموش کرد کلانشهر مهاجرپذیر کرج، نیازمند توجه فرا استانی است و عزم راسخ مسئولان استانی و ملی را برای تحقق پروژه‌های ملی همچون "همت"می طلبد  تا شاهد رفع  معضل ترافیک در استان  باشیم.

معضل ترافیک فردیس در گره کور بی تدبیری 

شاید رفع معضل ترافيك، كاهش آمار تصادفات و حوادث رانندگی و جلوگيری از آثار مخرب بر روح و روان شهروندان كرج و مسافران آزادراه تهران كرج با اختصاص دقيق و به موقع اعتبارات و با  همچنین بهره گيری از توان و ايده نخبگان سرانجامی پیدا کند.

به نظر می رسد برای برون رفت از مشكلات كنونی و پيشرفت طرح ها و پروژه های آزاد راه تهران - كرج بايد با نگاه ملی و نه استانی تصميم گرفت و اقدام كرد.

علی رغم آنکه پل فردیس کرج در محدوده شهر کرج واقع است لکن مشکل ترافیک اتوبان تهران ـ قزوین به عنوان شریان اصلی مواصلاتی غرب و شرق کشور درمحدوده پل فردیس کرج، مسئله ای ملی است، چراکه اتلاف بی مورد و غیرقابل توجیه و هنگفت سرمایه های ملی شامل استهلاک خودرو، مصرف سوخت و آلودگی محیط در کنار اتلاف عمر و از بین رفتن سلامت جسمی ، روحی ، روانی مسافران به مراتب مساله ای بزرگتر از آن است که نتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

 

انتها پیام.ج/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترافیک در البرز آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در استان خبر داد و گفت: تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی خودساز و انبوه سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمنان با پیشرفت ۶۵ درصدی در حال اجرا است.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازدید از روند اجرایی تکمیل پروژه های مسکن ملی در شهرک روزیه سمنان اظهار کرد: با حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یک هزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. 

هاشمی اضافه کرد: پروژه طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان یکی از پروژه هایی است با کیفیت و سرعت، کار اجرایی به پیش می رود. 

وی بیان کرد: خدمات برق و آب به صورت کامل در اختیار متقاضیان قرار گرفته و گازرسانی توسط پیمانکار از ورودی در حال انجام است. 

استاندار سمنان تصریح کرد: در شهرهای دیگر استان سمنان نیز این شرایط در قالب طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، بزرگترین سایت ویلاسازی در دامغان و بزرگترین سایت احداث واحد مسکونی نیروهای مسلح در شاهرود نیز با ظرفیت بالغ بر ۷۰۰ واحد مسکونی در حال انجام است. 

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: سایت ۲۰۵ هکتاری در کمربندی سمنان نیز با اولویت تخصیص زمین برای جوانی جمعیت و افراد واجد شرایط در دستور کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت. 

استاندار سمنان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده به تعداد پروژه ۲۰۰ واحدی در آینده آغاز می شود، گفت: در راستای حمایت از تولید و ظرفیت محصولات داخل استان، تاکید شده تا در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن از مصالح داخل استان استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • وضعیت ترافیکی این دو محور مهم شمالی
  • محور چالوس یک طرفه شد
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۴ اردیبهشت
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام