Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده چین در سازمان ملل متحد می‌گوید برای خروج از بن‌بست موجود در مذاکرات اتمی شبه جزیره کره باید نگرانی‌های پیونگ‌یانگ را هم در نظر گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل متحد می‌گوید برای خروج از بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات شبه‌جزیره کره، لازم است که بخشی از تحریم‌های کره شمالی کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «رویترز» پیش از این گزارش داده بود که روسیه و چین مشترکا طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده‌اند که بخشی از تحریم‌های کره شمالی را که زندگی مردم کره شمالی را تحت تأثیر قرار داده، کاهش می‌دهد.

نماینده چین در سازمان ملل روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران حاضر در نیویورک گفت: «در ارتباط با تحریم‌ها، این مسئله جزو دغدغه‌های جمهوری دموکراتیک خلق کره هم هست و این دغدغه آن‌ها، دغدغه‌ای مشروع است.»

وی افزود: «اگر می‌خواهید کاری کنید، باید نگرانی‌های آن‌ها را هم برطرف کنید. این منطق ابتکار چین و روسیه است.»

نماینده چین در پاسخ به این سؤال که این طرح چه زمانی برای رأی‌گیری به شورای امنیت ارائه می‌شود، گفت: «زمانی که احساس کنیم حمایت قدرتمندی داریم، اقدام بیشتر را انجام می‌دهیم.»

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه برای بررسی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین دیدار کردند. 

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های شدید شورای امنیت قرار گرفته و با وجود ورود به مذاکرات اتمی با کره شمالی، آمریکا و متحدان غربی‌اش همچنان تأکید دارند که تمام تحریم‌ها باید تا خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ پابرجا بماند.

همزمان با طرح پیشنهاد روسیه و چین برای کاهش بخشی از تحریم‌های کره شمالی، یک دیپلمات آمریکایی به رسانه‌ها گفته است که اکنون زمان مناسبی برای کاستن از تحریم‌های این کشور نیست.

پیونگ‌یانگ تهدید کرده است که اگر واشنگتن پیشنهاد جدی و مناسبی در مذاکرات مطرح نکند، کره شمالی با انجام آزمایش‌های تازه موشکی، به آمریکا «هدیه کریسمس» می‌دهد. کره شمالی همچنین با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا بی‌نتیجه بوده، اعلام کرده است که گزینه خلع سلاح اتمی دیگر روی میز مذاکره قرار ندارد.

انتهای پیام/ق

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی چین سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • نیویورک میزبان جزیره آزمایشگاهی اقلیمی
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • خروج از بحران/ همه دعوت شده‌ها به اردوی تیم ملی والیبال آمدند
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور