Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فارین پالیسی، وزارت امور خارجه آمریکا در ماه میلادی جاری طرحهای تفضیلی خود برای کاهش چشمگیر و همیشگی شمار دیپلماتهای آمریکایی در عراق را به کنگره این کشور ارائه کرد.

به گفته منتقدان، این طرح دولت آمریکا برخلاف اهداف اعلانی دولت ترامپ در خصوص مقابله با نفوذ ایران در عراق است و تلاشهای واشنگتن برای باثبات کردن دولت بغداد را تضعیف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد ارائه شده به کمیته روابط خارجی مجلس سنا که به رؤیت نشریه فارین پالیسی رسید، تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای کاهش شمار دیپلماتها و سایر پرسنل آمریکایی در عراق را روشن تر می سازد.

طبق این طرح تفضیلی، هیأت نمایندگی آمریکا در عراق شمار کارکنان خود در سفارت این کشور در بغداد، مرکز پشتیبانی دیپلماتیک و کنسولگری اربیل در شمال عراق را تا پایان ماه مه ۲۰۲۰ از ۴۸۶ نفر به ۳۴۹ نفر- یک کاهش ۲۸ درصدی- کاهش می دهد.

بخش اعظم این کاهش نیرو مربوط به وزارت خارجه آمریکا است؛ اما سایر نهادهای دولتی از جمله وزارت دفاع و آژانس توسعه بین الملل آمریکا نیز تعداد کارکنان خود را در سفارت این کشور در عراق کاهش خواهند داد.

کد خبر 4800939

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق ایران وزارت خارجه آمریکا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران سوریه ترکیه لبنان عربستان سعودی روسیه دونالد ترامپ فلسطین لیبی انگلیس افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد. ️

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، مهدی صابری در رابطه با وضعیت هوای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

️وی افزود: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی سامانه بارشی وارد شده به استان از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه تقویت می‌شود و بارش‌های متناوب باران در مناطق مختلف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: این بارندگی‌ها برای همه مناطق پیش‌بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

صابری از شهروندان خواست تا روز چهارشنبه از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ها به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه و وزش تند باد خودداری کنند.

کد خبر 751254

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی