Web Analytics Made Easy - Statcounter

روایتی از شرط رهبر انقلاب برای خواندن خطبه عقد زوجین و هدیه ایشان به یک تازه عروس و داماد را در این مطلب بخوانید.


به گزارش شریان نیوز، پنجشنبه ششم آذر ۸۲ و دو روز بعد از عید فطر بود که به خواستگاری همسرم رفتم و الحمدالله توافقات اولیه صورت گرفت؛ تبادل اطلاعات در مورد رسم و رسوم خانواده‌های طرفین در ازدواج و تعیین مقدار مهریه و شیرب‌ها نقل داغ مجلس شده بود که یکی از بزرگ‌تر‌ها پیشنهاد داد که عروس و داماد در مورد مهریه با هم‌صحبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دخترخانم تازه از دوره یک‌ماهه طرح ولایت برگشته و حسابی چراغ معنویتش روشن بود و این مسئله کمک زیادی به بنده برای رسیدن به خواسته‌ام می‌کرد، چون من از دوران نوجوانی دلم می‌خواست وقتی که خواستم ازدواج کنم در محضر رهبر معظم انقلاب بروم و ایشان عقد من را بخوانند و شنیده بودم که یکی از شروط ایشان برای خواندن عقد زوجین این است که مهریه بیشتر از ۱۴ سکه نباشد.

وقتی این موضوع را با دخترخانم مطرح کردم وی پس از تأمل دو سه‌دقیقه‌ای آن را پذیرفت، بگذریم که خانواده عروس کمی مقاومت کردند، ولی بالاخره تسلیم اراده جوانان شدند.

از فردای آن روز شروع به پیگیری برای رسیدن به این خواسته ام کردم و تقریباً از هر راهی که می‌دانستم و می‌توانستم کار را دنبال کردم تا اینکه گفتند حضرت آقا می‌خواهند به قزوین سفر کنند.

بنده در آن مقطع زمانی به دلایل مختلف شغلی، نزدیک به مراسم سخنرانی آقا بودم و امید داشتم که در یک فرصت به خواسته خود برای مطرح کردن درخواست خواندن عقدم توسط ایشان برسم، به همین خاطر و با پیشنهاد یکی از محافظین نامه‌ای را خطاب به معظم له نوشتم و عرض کردم که اگر امکان دارد خطبه عقد من و همسرم را جاری کنند.

خوب به خاطر دارم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قزوین با تشکر صمیمانه از استقبال گرم و پرشور مردم مؤمن و متدین قزوین، به تشریح خصوصیات فرهنگی و دینی مردم این منطقه پرداخته و فرمودند «مردم قزوین در طول تاریخ پرافتخار خود به‌خصوصیاتی همچون تدین، مناعت طبع، فداکاری و سخاوتمندی مشهور بوده‌اند و صد‌ها فقیه، حکیم، مورخ، ریاضی‌دان و هنرمند برجسته در این منطقه پرورش‌یافته‌اند که جوانان قزوینی باید به این سابقه کهن و پرافتخار تکیه کنند.

ایشان از شهیدان رجایی، بابایی و مرحوم ابوترابی به‌عنوان سه چهره فراموش ناشدنی قزوین در دوره انقلاب اسلامی یاد کردند و با تجلیل از شهیدان سرافراز این منطقه افزودند: مردم قزوین نیز مانند مردم دیگر مناطق کشور توقعات به حقی از مسئولان دارند که رفع مشکلات اقتصادی از جمله تورم و بیکاری، حل مشکلات جوانان و عمران شهری و روستایی در اولویت آن‌ها قرار دارد که امیدواریم با این سفر توجه مسئولان به این منطقه بیشتر جلب شود و در حد امکانات و توان کشور، نیاز‌های مردم خوب استان قزوین تأمین گردد.

ایشان خدمت به مردم را نیت همه مسئولان به‌خصوص مسئولان عالی‌رتبه کشور برشمردند و افزودند: نظام جمهوری اسلامی بر پایه خواست و گرایش و محبت مردم بنا شده است و مردم در صحنه عمل، عملکرد مسئولان منتخب خود را می‌بینند و ترتیب اثر می‌دهند».

بعد از دیدار مردمی پس از پیگیری زیاد یکی از مسئولان اصلی دفتر آقا به من گفتند که برنامه‌های ایشان فشرده است و زمان خالی برای این کار نیست لذا بعداً پیگیری کنید! البته پاسخ مکتوب به درخواست بنده هم از طرف دفتر آقا ارسال شد و دو عدد انگشتر نیز به بنده و خانمم هدیه دادند.

یک هفته بعد از سفر حضرت مقام معظم رهبری به قزوین، با هماهنگی فرمانده وقت سپاه ناحیه قزوین و نامه معرفی از نماینده وقت مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، به بیت رهبری رفته و درخواستم را دوباره مطرح کردم.

پس از گذشت ساعتی یک روحانی از دفتر ایشان آمد و بعد از مطرح کردن چند سؤال گفت: برنامه خطبه‌خوانی حضرت آقا محدود است و بیشتر برای خانواده معظم شهداست که آن هم سالانه یک‌بار برگزار می‌شود، شما باید صبر کنید، در صورتی که چنین برنامه‌ای داشتیم حتماً شما را هم دعوت می‌کنیم.

دل‌شکسته به قزوین برگشتم و قضیه را با همسرم در میان گذاشتم، پس از بررسی همه جوانب و مشورت با بزرگ‌تر‌ها با توجه به طولانی شدن مدت انتظار و قطعی نبودن این مسئله قرار شد زحمت قرائت خطبه عقد را به عاقد محله‌مان بدهیم.

نکته مهم و به یادماندنی در این ماجرا تصمیم بزرگ و مهم همسرم بود که گفت، چون ما هر دو دوست داشتیم خطبه عقد را در محضر حضرت آقا باشیم، ولی توفیق نشد، برای الگوسازی در فامیل و کمک به تشکیل زندگی اسلامی و آسان، مهریه همان ۱۴ سکه باشد و ان‌شاءالله ۱۴ معصوم (ع) ضامن خوشبختی و سعادت ما خواهند شد.

الحمدالله در ۲۱ بهمن‌ماه ۸۲ و هم‌زمان با جشن بزرگ عید غدیر مراسم عقد ما نیز صورت گرفت.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی قبل عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند؛ مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان و شاعران ایرانی به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند اما این بار احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه بلا مگریز

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز

دوباره معرکه حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

کد خبر 749316

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور