Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر،  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا چه حد پیشرفت در بخش هایی چون حوزه دفاعی و از سوی دیگر ضعف در صنعت و اقتصاد باعث فراگیر شدن اعتراض به ناکارآمدی دولت در اذهان عمومی شده است، گفت: سلسه عواملی می‌تواند کارآمدی یا ناکارآمدی یک دولت را نشان دهد؛ دولت از قدرت برخوردار است و می تواند بر امور نظارت و مشکلات را برطرف کند از این رو برای مردم سوال ایجاد می شود چرا با ظرفیت ها و اختیاراتی که مسئولان و دولت از آن برخوردار است هنوز برخی از مشکلات برطرف نشده است، در حالی که ما در حوزه دفاعی پیشرفت‌های چشمگیری داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای نمونه از حوزه خودروسازی نام می‌بریم، با توجه به پیشرفت های گسترده ما در حوزه‌هایی همچون هسته‌ای و دفاعی آیا هنوز ما نمی‌توانیم یک خودروی خوب تولید کنیم، این نشانه ضعف و ناکارآمدی نیست؟ حتما نشانه ناکارآمدی محسوب می‌شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مسئولان اجرایی باید ناکارآمدهای را برطرف کنند، اظهار داشت: به هرحال دولت و مسئولان براساس نحوه رسیدگی آنها به معیشت و زندگی مردم قضاوت می شوند.

سجادی نگاه به داخل را رمز اصلی برای پیشرفت و تعالی کشور دانست و درباره نگاه دولت به خارج برای حل مشکلات، گفت: باید به این نکته اذعان داشت که نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت های داخلی می تواند گره گشای مسائل و مشکلات ما باشد، مشکلات موجود به چه اندازه به تحریم‌ها مربوط می شود؟ در پاسخ باید گفت که ۲۰ درصد مربوط به تحریم‌ها است. ۸۰ درصد دیگر به ضعف مدیریت و انتخاب نادرست در بدنه مدیریت اجرایی است.

وی مطالب مطرح شده در بیانیه گام دوم را سندی مناسب برای مسولان و مردم دانست و گفت: با توجه و اهمیت دادن به مطالب این بیانیه و بها دادن مسئولان به داخل کشور می توان امیدوار بود که مشکلات برطرف شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اینکه دولت ناکارآمدی جدی دارد و مجلس فعلی نیز در این ناکارآمدی، دولت را همراهی می کند، آیا ممکن است محصول اعتراض مردم و تمرکز اذهان عمومی برای برون رفت از مشکلات فعلی، به جریان سیاسی مقابل مجلس و دولت معطوف شود؟ گفت: باید سیاست و راهبرد جدید اصلاح طلبان در قبال دولت را در نظر بگیرید، آنها می خواهند با طرح مسائلی همچون استعفا رئیس جمهور از دولت فاصله بگیرند تا به مردم القا کنند آنها برنامه های دولت را قبول ندارند در صورتی که ۹۰ درصد مدیران از بدنه این جریان هستند.

سجادی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان می‌خواهند با این خط جدید، سوار بر موج شوند تا این پیام را به جامعه تزریق کنند که نقشی در ناکارآمدی دولت ندارند، اگر دولت استعفا بدهند چه کسی باید بیاید وضعیت فعلی را سروسامان دهد؟!

وی با بیان اینکه الان وقت استعفا نیست، تاکید کرد: در مقابل احزاب و تشکل های سیاسی قرار دارند که خود را منتقد دولت می دانند اما واقع گرا هستند و معتقدند خود این دولت که ناکارآمدی ها را ایجاد کرده باید آنها را به کارآمدی تبدیل کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: معتقدم مردم در انتخابات باید به برنامه های نامزدهای انتخابات توجه کنند و این موضوع برای آنها حائز اهمیت باشد که کدام یک از برنامه ها به خواسته های اساسی آنها و نیاز کشور نزدیک است و برای آن برنامه دارند.

کد خبر 4800680 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: جبهه پیروان خط امام و رهبری دولت دوازدهم اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور وزارت کشور مجلس هیئت دولت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف اصلاح طلبان حسن روحانی شورای نگهبان اسحاق جهانگیری ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۴۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بردسکن ضمن گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراهای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی از آن‌ها خواست به دور از هرگونه حب و بغض‌های سیاسی و منافع شخصی خود، خالصانه و صادقانه برای مردم کار کنند و در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاها اهتمام جدی داشته باشند.
وی ضمن اشاره به روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند که می‌طلبد متولیان امر این قشر زحمتکش جامعه را مورد توجه قرار دهند چرا که ستون اصلی تولید در کشور کارگران هستند و کار در نظام اسلامی عبادت است.
امام جمعه موقت بردسکن عنوان کرد: تولید زیربنای اقتصاد است و امروز موتور اقتصادی کشور دست کارگران است چرا که کارگران کشور تولید را به حرکت در می‌آورند و چرخ دنده‌های اصلی اقتصاد هستند.
وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و افزود: جوانان در تولید کارآفرینی کنند و شعار سال با مشارکت مردم تحقق پیدا می‌کند.
حجت الاسلام مصوری ازصاحبان سرمایه در شهرستان بردسکن خواست ثروت خود را در مسیر تولید و اشتغال زایی در منطقه سرمایه‌گذاری کنند تا عمران و آبادانی و شکوفایی اقتصادی در منطقه ایجاد شود.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و بر پایه مردم است و مردم در همه عرصه‌ها نقش اول را دارند و این بیانگر این است که نظام متعلق به مردم است و مردم باید در حفظ و هراست از نظام‌ایستادگی کنند و به حول قوه الهی مردم‌ایستاده پای کار انقلاب هستند.
امام جمعه موقت بردسکن به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه اشاره کرد و افزود: شهید مطهری یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود و خواص و نخبگان جبهه انقلاب باید این شهید را به عنوان یک الگو و اسوه خود قرار دهند.
وی از معلمان خواست آثار شهید مطهری را به جوانان و نوجوانان بیشتر معرفی کنند چرا که نقش معلمان در مسیر علم و انسانیت همانند نقش انبیا است.
وی به رقابت بیش از ۱۳۵۰ نفر از داوطلبین کنکور سراسری نوبت اول در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان خانم و ۴۰ درصد آقا بودند که آزمون آن‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بردسکن برگزار شد.
خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد